• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Hej hej

Annala, Sittak, Ja häng gärna på, det skulle vara trevligt att se er alla.

Igår hade jag besök hela dagen, Fia och Jenny kom på eftermiddagen. Det var härligt, vi satt ute och mös i solen och fikade gofika. Sedan på eftermiddagen kom arbetskamraterna och hälsade på.

Idag blir det nog lite lugnare, en promenad är det som står på schemat. Har hunnit med att städa lite också.
    Förstår dig ekin, när man närmar sig flytt är man inte så inspirerad till att städa. Det är ganska skönt samtidigt, att slippa bry sig om sånt ett tag.

trevlig dag

• AnnaMa

Hej tjejer!
    Har just kommit in. Maria (mariaochlinus) kom hit vid 11.30 tiden. Sedan var vi påpromenad och efter det fikade vi ute, såååå underbart! Det var skönt att få sällskap på promenaden, vad tiden går fort då. Sedan var det underbart att få kaffe ute, Siri fick vatten och var hur nöjd som helst.

Igår ordnade min bm så att jag fick skenor av en arbetsterapeut. Så i morse då jag vaknade kunde jag knyta händer, vilken underbar känsla. Är dock fortfarande avdomnad, men det var verkligen skönt att kunna använda handen direkt från morgonen.

Imorgon är det min sista dag med Siri. Trodde att det var på måndag, hade missat att Siri skulle vara med farmor. Så vi får se om vi hittar på nåt extra kul.... eller om vi bara avnjuter en promenad i det vackra vädret, som jag förväntar mig i morrn med.

Hoppas ni får möjligheten att njuta av det fina vädret!

• ekin

Hej...
    Hur har helgen varit? Själv har jag varit på galej, var på Rex igår med träna eftersom vi hade fest, velade ett tag om jag skulle åka hem eller gå ut. Men då tänkte jag att jag går ju inte ut så ofta...Det var kul förrutom att vi stod i 50 min och väntade på taxi... inge vidare. Uppe med tuppen är man ändå, men jag drack inte så mycket.

• mariaochlinus

Vilket väder!! Så underbart härligt!!

Här hemma har familjen haft STOR vår städning, både inne & ute, känns jätte skönt att det är avklarat!! Ska räfsas lite mer idag bara...

Å barnen njuter oxå för fulla muggar av det goa vädret, stor jäntan min har tagit fram sin nya cykel, mellan grabben leker i gungställningen & lekstugan som tinat fram, å minstingen är som allra mest nöjd i vagnen ute i friska luften!! Livet är härligt!!

Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • AnnaMa

Jag jobbade min sista dag igår, underbart! Så nu är jag ledig... känns bara bra. Micke åkte till mamma och pappa för att fixa med bilen igår, så jag åkte dit efter jobbet. Jag bastade med Micke och det var hur skönt som helst, sedan körde jag honom till universum till hans klassåterträff. Åkte dock tillbaka till mamma och pappa, där fick jag middag, lyxigt. Jag och pappa satt och sjöng, som förr i tiden, haha, och mamma satt brevid och tog några toner medan hon stickade. Åkte dock hem vid midnatt, lyckades sova en timma innan jag åkte och hämtade Micke.

Imorse vaknade jag igen av att jag tagit av mig skenorna, typiskt. Får ju så ont i händerna då. Har dock hunnit med sätta fast två krokar i sovrumsfönstret. Senare idag ska jag fålla mörkläggningsgardinen, har mätt nu, så det blir perfekt. Jag kanske till och med får sova på mornarna hädanefter, haha. Är så ljuskänslig. Micke sov dock som en stock när jag för 20min stod med sylen och hammaren 1m ifrån honom, haha.

Vi får se vad dagen har att erbjuda. Måste köra Micke till mamma och pappa, han ska fixa färdigt bilen och vi ska fota den, den ska snart ut för försäljning. Jag är inte sådär jättepeppad på att hänga där ute. När öppnar mässan? När hade ni tjejer tänkt er dit?

• Li 81

Hej hej

Helgen har varit ganska lugn. Var på stan i lördags och klippte mig, sedan sprang jag och Jonas på stan. Hittade mig eventuell en klänning till Micke och Miias bröllop. En klänning från vila i petrol, men jag är lite osäker om jag är 100 nöjd med den.

Tack för en trevlig dag på mässan, Ekin, Sittak och annala. Lagom söndagsutflykt.

Sedan blev det lite shopping på strömpilen, det är så mycket som fattas i garderoben efter en graviditet. Emmy fick sig lite kläder hon också.

Imorgon ska vi åka och kika på vår kommande lägenhet en gång till, för att mäta och bara titta lite.

Ha en trevlig söndagskväll

• ekin

Li, Sittak, Annala: Tack för igår, det var jättetrevligt. Vi hade en lugn kväll eftersom Siri är hos farmor och farfar. De är barnvakt idag och tog henne över natten.
    Huset kändes lite tomt igår.... Ska jobba lite tidigare idag och åker sen direkt och hämtar lilla godingen.

Ha en trevlig dag.

Florro: Det blev en blingo filt till Siri på mässan.

• AnnaMa

Ekin, Sittak & Li: Tack för igår, det var trevligt att göra nåt, skönt att komma hemifrån.

Vi åkte till mamma och pappa sen. Micke fixade lite med saaben, plus att han bytte till sommardäck på vectran som han ska köra hädanefter. Vi var hemma vid 22.30.... det blev en lång dag, men det gör inget, för jag är ledig idag! Har nyss vaknat, så underbart. Jag har vaknat några gånger, men kunnat somna om. Det är guld värt med mörkläggningsgardin ska ni veta!

Idag ska jag åka och handla, pyssla lite och sy hade jag tänkt. Även fast händerna fortfarande värker, så känner jag att jag måste få göra nåt.... nåt kreativt.

Ekin: Förstår att du vill hämta plutten tidigare, måste ha känts konstigt i morse, att vakna utan henne en vardag. Så ni får verkligen rå om henne ikväll... och sen på onsdag! Hon är så himla duktig, och det var mysigt att få vara med henne i en månad! Hon är ju mostres lilla ögonsten!

Nä, magen kurrar, måste äta. Ha en bra dag!

14 dagar kvar till bf!
  • Florro

Ekin..schysst, dom är så himla fina! Ikväll ska jag ha visning hemma hos Tokhannah så det blir kul!

Såg ju iaf Annala i all min hast när jag sprang ut från mässan i söndags, ni var säkert med hela högen men jag hade så bråttom så jag hann bara uppmärksamma hon med magen;)

• Sittak

Hej svejs

Tack för igår ekin, li och annala det var väldigt trevligt att umgås.
    Det blev en lugn kväll efter mässan, en kompis kom hit, så vi satt och snackade och drack lite kaffe. Sen var det dags för sängen.

Gurra fick reda på sin semester idag, han är ledig hela veckan innan johan och annas bröllop, vilket gör att vi kan ta oss ned för landet i lugn och ro. Känns så skönt att slippa åka i ett sträck eftersom jag kommer att vara höggravid då.

Idag var det slitigt på jobbet, jag måste agera butikschef i två veckor eftersom min ordinarie chef är på semester. Kul men samtidigt lite ovant och stressigt.

Hoppas att ni alla haft en bra måndag!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2