• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Florro

Jag jobbar åt Blingo på Barnmässan så om ni är där på lördag får ni säga hej!:)

Mitt hår ska också få sig en upprensning, känns superskönt! Jag vill permanenta mig, stora lockar, men det ska jag vänta med tills jag slutat amma för man vet ju inte hur det reagerar annars.

Imorgon är det exakt en månad tills Lou blir 1 år..känns så himla konstigt att det var ett helt år sen hon kom!:)

Idag har vi varit ute på vårpromenad, Lou´s första på egna ben. Hon skuttade runt men ville då inte gå dit jag ville såklart:)

• Florro

oj va hattigt det blev..ville nog mest säga lite allt möjligt ;)

• Sittak

Hej igen!

Maria: Jag såg er i tidningen med lille Vidar jättefin bild!

Li: Jo det går bara fint med magen, jag har än så länge haft en himla tur under graviditeten. Mått relativt bra hela tiden förutom i början. Naveln ploppade ut för ett tag sen så magen börjar bli ganska stor. Hur har du det med emmy? Är det härligt att få vara mammaledig?
    En sak till, hur gjorde du när du ansökte om havandeskapspenning? Och hur gick arbetsgivaren tillväga när de skulle ge sitt utlåtande?

Florro: Kanske att man skulle ta en sväng förbi på lördag Vore kul att flanera omkring och titta lite. Ska du stå i en monter?

Annala: Kanske du och jag får stå för att höja nivån på antalet pojkar i kompisskaran Jag tror också att det är en liten kille som du har i magen.

• AnnaMa

Hej hej!

Fick en kortare dag idag, skönt. Fast jag och Siri har mest varit ute hela dagen vi. Hon kom 9.30, fick välling och sov en timma. Sedan lekte hon tills det var lunch och efter det åkte vi till Böleäng för att rasta Falcon. Åkte vidare till ÖB och sen i bilen hem somnade hon. Lyfte ut hon i vagnen och hon sov en timma medan jag satt ute med grannen. Sedan var i ute, hon fick mellis ute och hon gungade. Sen hann vi vara inne en timma och sen kom Miia vid 16. Det var underbart att vara ute, vackert väder! Imorgon ska vi vara hemma hos oss igen, jag ska på mvc. Så Siri ska få träffa min bm, sen blir det nog promenad om det är fint väder.

Ikväll ska Micke iväg på bridge, som vanligt. Så jag ska nog läsa igenom lite papper inför förlossningen, och sen ska jag nog bara ta det lungt. Ev. göra spjälskyddet, men annars brodera eller börja på en ny bok. Kanske vila på soffan, eller bada badkar, hmm... finns mycket spännande man kan göra.

Ha en trevlig kväll!

• Li 81

Hej hej

Jag blev också sugen på att fara förbi Nolia i helgen

Sittak:

Det är bara bra med Emmy, hon är så lätt att ha att göra med, sover och äter. Sover bra om nätterna. Det är hur härligt som helst att vara mammaledig och det är kalas när det är fint väder. Ännu bättre blir det när vi flyttar in till stan. Lättare att dejta er andra mammor då

Du beställer papper på försäkringskassan och fyller i dom. Jag fyllde i papperna tillsammans med arbetsgivaren. Vissa frågor ska du själv svara på så det är både och. Om du vill så kan du få se papperna som jag fyllde i, tog kopior på det. Det är olika frågor om hur mycket du lyfter hur din arbetsdag ser ut, om det finns möjlighet till omplacering osv...

• ekin

Sittak: Jag gjorde också som Lina. Jag fyllde i det jag kunde, sen gick vi igenom frågorna tillsammans för att få det så bra som möjligt.

Ja, vilket härligt väder det var idag. Men jag har varit inne hela dagen. Efter att jag hämtade Siri så åkte vi till Coop, jag handlade byxor och blus till mig och Siri fick ett par jeans. Jag orkade inte åka hem till stöket direkt så jag okte och tvättade bilen och handlade Donken mat...
    Det är inte så fint hemma hos oss, så ni har nog sett vår lägenhet för sista gången ...

Li: Ja, en sak mindre att tänka på. Men nu när jag kommit in i jobbet lite mer blir man ännu tröttare, fler frågor och mer arbete, men det är roligt samtidigt. Vi kan väl gå på Nolia på söndag, vore trevligt.

god natt på er. Nu kryper jag i säng - jäsp!!!

• Sittak

ekin och li: Kanske man får bjuda in sig själv till att följa med på mässan?

• AnnaMa

Tjejer, skulle nog också vilja följa med på söndag om det går för sig. Vet inte vem jag annars skulle gå med. Vet nån vad det kostar att gå in?

• Blipp

Gokväll!
    Inga fynd blev det på loppisen på söndag på Nolia. Gu´ vad mycket skrot! I och för sig ångrar jag att jag inte köpte några saker, men då jag var där hade jag ingen ro att fynda i lugn och ro, eftersom Linn var med och gnällde. Ska gå ensam nästa gång tror jag. Jag såg att de gjorde reklam för barnmässan där. Blev själv ganska sugen på att gå dit. Kanske ses vi. Det skulle vara kul att träffa er, och se vad ni är för några egentligen Igår klippte jag häcken, som fortfarande är pytteliten, så idag har jag träningsvärk på diverse märkliga ställen av allt hukande. Dessverre har vi och några grannar blivit lite osams om häckars, rabatters och insynsskydds vara eller inte vara. Vi har ganska olika viljor. Eftersom vi bor så tätt, så måste man fråga grannen om lov så fort man tänkt göra något som ligger i närheten av tomtgränsen. Blä. Hoppas att vi löser detta snart! Nu ska jag spela lite Nintendo. Ha en bra kväll!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2