• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • princess04

Puh...Nyss hemkommen från ett jobbigt löpningspass! Jobbigt, men skönt nu efteråt. På jobbet är vi med i en korpentävling som går ut på att man ska ta så många steg som möjligt på ett visst antal dagar. Man registrerar sen sina steg på internet och kan där följa statistik både på sig själv och laget. Bästa lag och individ får pris. Riktigt roligt och peppande faktiskt. Sen ska vi vara med i blodomloppet den 22/5 så nu jäklar måste jag träna hårt.

På onsdag åker jag och Alice hem till Nybro för att träffa nära och kära och planera bröllop på plats. Det börjar verkligen närma sig nu..Fattar det knappt. Nu har jag också fått min bröllopsklänning och den är verkligen otroligt fin. Mycket finare än förväntat. Tog en chansning och beställde från Kina. Men chansningen gick verkligen hem!

Annala: Nu är det verkligen nära. Lycka till!!! Vilken spännande resa du har framför dig. Minns att jag tyckte de sista veckorna var de drygaste speciellt eftersom jag gick över så länge. Men nu i efterhand ångrar jag att jag inte njöt mer av spänningen...
    Snart, snart har du din bebis!

Sittak: Tufft men utmanande att få vara butikschef. Men jag är säker på att du klarar det galant .

Nu ska jag kvällsfika

Ha det gott och trevlig valborg!

• ekin

Sittak: Vad spännande och utmanande. Det går säkert bra. Ta det bara lite lugnt mellan varven.

Princess: Vad kul att klänningen var bra. Det närmar sig verkligen och jag känner inte att jag har så mycket tid att fixa saker nu, men jag får ta en sak i taget. Ha en trevlig resa

Siri hann vara lite med oss ikväll, men sen somnade hon och sover sött nu.

Nu ska jag i säng.

Kram M

• AnnaMa

Hej hej!

Princess: Nä, 13 dagar kvar idag, tiden går fort fram nu. Fast jag kommer nog att gå över tiden, haha.

Vaknade strax efter 01 i natt med rejäla förvärkar, de kom och gick under en halvtimma. Jag gick på toa, och efter en stund kunde jag somna för de avtog. Men det kändes lite spännande, hihi. Sa det till Micke imorse, och han tyckte att det var skönt att det börjar hända nåt med min kropp, även fast det är nån vecka kvar.

Har haft så ont i fötterna, så Micke förbjöd mig att göra nåt idag, enligt honom skulle jag se på tv och läsa bok idag. Nja, tror inte det. Hade tänk sy klart spjälskyddet och ev tvätta våra skitiga fönster, i alla fall utsidan. Men man kan ju ta det lungt även fast man gör saker och ting, blir rastlös om jag inte gör nåt.

Hoppas ni får en trevlig dag, nu ska jag äta lite frukost!

13 dagar kvar till bf!
  • AnnaMa

Nu är vagnen hemma! Finns bilder i galleriet på det, och en massa andra av bebisen saker om ni är nyfikna och kika.

Vi kommer dock att få en ny suflett, eftersom att Emmaljunga har missat att det saknades glidare på en av dragkedjorna i sufletten... det skulle ta ca 3 veckor. Är dock missnöjd med skötväskan och funderar på att lämna tillbaka den.

Ha det bra!

• myrica

Hej svejs!tiden går så himla fort, William går nu med lära gå vagn hemma och det smäller nog bara till så springar han väll snart.. Har varit på kursen i helgen och var på barn mässan sista halvtimmen fick nys om barnvagnen som man kan använda för 5 olika saker, som cykelkärra, skidor m.m funderar på slå till, har nån annnan hört nått om dem???bra?dåligt? Nu ska ja gå å sussa men hoppas alla får en bra valborg! För oss blir de lungt på dan, sen grillning hos Helena och så far vi till sthlm super tidigt på tors. fullt upp..

• AnnaMa

Hej hej!
    Men vilket fantastiskt väder vi fick idag. Trodde det var fel på bilens termometer som visade 18 grader 10.45 när jag kom ner på stan. Nej, det stämde, höll på att smälta bort. Var på medicinsk fotvård, sååååå underbart! Mina stackars fötter mår mycket bättre, och det var så underbart. Hon visade hur Micke skulle massera mina fötter, för det påverkar livmodern och gör så att man kan mogna snabbare då man är i slutskedet... han ska få prova. Var runt och kikade lite på skötväskor och amnings BH'ar, och sen lunchade jag med en gammal kursare. Jo, lämnade igen skötväskan idag, har hittat tre st kandidater, en av okänt märke, en graco och en skiphop... så vi får se vem som blir vinnare.

Jo, examensbeviset för förskola och förskoleklass kom idag, jihoooo!

Nä, ska eventuellt promenera till affären, eller kanske cykla... är sugen på en isglass. Vi bli bara hemma på gården med grannarna ikväll, hoppas ni får det trevligt!

12 dagar kvar till bf!
  • ekin

Nu har vi sålt våra soffor!!! Det är rätt tomt i vardagsrummet. I helgen ska vi verkligen försöka packa så mycket som vi kan. Sen är det bara en vecka kvar här.

Jag vill bara önska er en trevlig valborg.

• ekin

Okej, inte så mycket aktivitet i tråden längre. Tråkigt.

För alla som är intresserade av att gå ut på krogen inom en snar framtid så är vi mycket sugna på det. Tjejkväll.

Annars så kommer inte jag att vara så tillgänglig på fl i framtiden eftersom vi flyttar till helgen. Där finns varken dator eller internet. På jobbet så kan man ju inte surfa med sånt heller så det blir lite datafri tid. Vill ni mig nåt så ring!!! Snart väntar lite plugg, ska bara vila en liten stund.

Kram Miia

• AnnaMa

Hej hej!
    Jag håller med Miia om att det är tråkigt med så lite aktivitet i tråden. Känns som att jag skrivit mycket, men samtidigt känns det tjatigt att alltid skriva.

Idag är det i alla fall en vecka kvar till bf, och det händer inte så mycket. Har lika mycket förvärkar och sammandragningar som förut. Men jag dolar på här hemma, rätt skönt. Imorgon ska jag ta fönstrena, och sen måste jag än en gång ringa om dopet. Men utöver det blir det nog ganska lungt. På onsdag ska jag till mvc, det är ju inte sådär jätte spännande, men skönt att komma ut lite.

Nä, nu ska jag kika lite på nätet och sen se på tv. Det är rätt obehagligt att skriva då fingrarna är avdomnade... Det släpper väl efter förslossningen, så ja, det är bara en tidsfråga nu.... inom 3v sniffar jag bebis, mys!

bf 12/5
  • mariaochlinus

Här sniffas det bebis för fullt!! Nä... jag retas bara lite Annala!! Längtar oxå efter er bebis ska du veta!! Ska bli så spännande att få träffa er lilla juvel!!

Idag har jag varit hos läkaren med mellan barnet, han har det så jobbigt med eksem. Nu fick vi en dunderkur kortison som ska trappas ned efter 3 veckor & läkaren skickade även en renmiss till hud för allergi test!! Känns skönt att dom äntligen tar det på allvar, är hemskt jobbigt för lill killen... Kliar ju jätte mycket & svider, han vill inte ens bada längre.. Vilket var hans favorit grej tidigare!!

Minstingen är goast i hela världen... & snällast!! Det är nog därför som övergången till 3 barns familj gått så smärtfri!! Han tar ju inte allt för mycke tid från sina syskon menar jag...

Utanför huset hjälper svärfar oss med att fixa grindar i gärssgården vi byggde förra somaren, nu ska ungarna hållas på gården!!

Nä nu måste mjölk tanten komma säger pappan i familjen!! Lilla sirenen är igång!!
    Hare gott/Maria

Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2