• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Sittak

Hej svejs!!

Ja jag är nog en av dem som ska ta åt mig av "kritiken" har varit kass på att skriva nu på slutet.

Sen sist har väl egentligen inte så värst mycket hänt. I helgen var jag och gurra hos mina föräldrar och hälsade på, det blev en lugn och skön vistelse med lite trädgårdspåtande och promenader.

En inte alltför angenäm "åkomma" som drabbar mig numera när jag ska promenera och cykla är sammandragningar. Tempot har fått dras ner rejält när jag ska aktivera mig...vilket känns ovant. Snigelfart på promenaderna är mitt nya motto....skittrist för eventuell kompis eller sambo som följer med.
    Jaja så är livet när man blir stor o tung

ekin: en krogkväll hade inte varit fel...men mitt tillstånd är ju som det är så jag får nog passa på det. Däremot om ni tjejer träffas för lite lugnare aktiviteter någon kväll så hänger jag gärna på.

Annala: Snart är de ju verkligen dags för dig! Så himla spännande!

• Blipp

Hej!
    Vad spännande att höra om bebisar och flyttar! Det är nästan så att man blir sugen själv.
    Hos oss har vi kommit till den gräns då det är proppfullt i förrådet. Så vi måste sälja något. Jag har rensat ut bland barnkläderna och lagt ut på auktion på tradera. Det blev 7 proppfulla kassar med kläder. Efter utrensningen blev det ganska mycket kvar som jag ska behålla, "just in case, you know",och har jag insett att jag skulle kunna skaffa en till bebis och klara mig på de kläder som finns kvar i mer än ett år! Snacka om att ha haft för mycket!
    I helgen var syrran här, så vi "rev av" en shoppingrunda i lördags. Jag har inte köpt sommarkläder på 4 år, så det blev några plagg. Dyrt blev det, så jag hade lite ångest ett tag. Men nu har det lagt sig! Tanken på att ha de gamla kläderna då byxknappen flyger upp direkt jag släpper ut magen, kändes inte så lockande.

• ekin

Kul att ni skriver lite.

Sittak: Jag minns ju att promenaderna inte gick så snabbt... men det är ändå rätt skönt att röra på sig.

Annala: Jag hoppas att bebisen kommer snart, det är dags nu. Ida och Niklas fick ju en flicka nyss, Vera ska hon heta. Så himla kul att de hann komma på Siris kalas.

Jag har haft super mycket på jobbet, jag är med på schemat och alla som hjälpt mig har varit borta i 2 dagar så jag har iprincip fått klura ut allt själv och det har tagit tid, men man lär sig.

Nu ska vi fortsätta att packa lite. På fredag börjar flyttandet.... håll tummarna för oss.

gokväll!

• AnnaMa

Hej hej!

Jo, här händer det lite i alla fall. Är dålig i magen, konstanta sammandragningar och "mensvärk". Jag har mer ont på kvällarna, men sammandragningar har jag dygnet runt. Så vi får se om det blir bebis snart. Bm trodde att vi har träffats för sista gången nu, har dock tid 21/5. Så vi får se om hon har rätt, skulle vara himla skönt. Skulle vara typiskt om bebisen kom på lördag, för vi har bjudit hit ett kompispar på middag. Tror dock att det är bra att ha lite fullt upp, på så sätt går dagarna lite fortare.

Ekin: Vad kul att de fått nu. Visste de att det var en flicka som gömde sig i magen? Jag fick träffa Siri idag, hon och mamma var förbi en sväng. Hon är ju jätte duktig på att gå, sedan gick hon fram till Tindra och petade lite på näsan och sedan levde hon rövare, haha. Hon var jättesöt då jag kom hem, hade varit hos bm så hon och mamma satt i trappen och väntade. Jag ropade hennes namn och vinkade, då vinkade hon tillbaka jättemycket och studsade upp och ner, hihi.

Nä, nu ska jag fortsätta se grey´s, sen blir det sängen, har inte hunnit vila nåt på dagen.

ha det så bra allihopa!

bf 12/5
  • Florro

Hi hi jag hade också min sista tid 21/5..fick tyvärr gå på den men 2 dagar senare kom ju min lilla skatt:) Men jag tror ju inte att du behöver gå SÅ länge Annala!:) Jag var beräknad 14 maj så jag gick 9 dagar över

Jag var dock också dålig i magen på dagen före Lou kom till världen..fick gå på toa och göra nr 2 hela fem gånger:)

• Li 81

Hej hej

Annala: Lycka till, jag tror inte heller att det dröjer så länge innan bebben tittar ut.

Ekin: Förstår att det är fullt upp för er, skönt att första flytten snart är avklarad. Vi ses på lördag! Har hittat mig en klänning till ert bröllop, så nu är jag redo. Ska bara köpa mig ett par skor

Här är det nog ganska lugnt i täfteå, längtar på något sätt tills man får börja packa ihop och flytta in till stan. Men drygt två månader är det kvar.

Ha en trevlig kväll

• Blipp

Hej på er!
    Ikväll satte jag igång med att gräva för att sätta en häck. Vi ska förlänga den vi ha några meter. Tänkte att det skulle bli en lätt och snabb match. Men tji fick jag. Det var bara sten där under! Gissa vem som kommer att ha blåsor på händerna och ont på diverse ställen imorgon?! Jag fick ge upp.Tänker gräva klart imorgon.
    Är det någon som har något bra tips på film man kan hyra och se i helgen? Någon som gått på bio relativt nyligen och sett något bra? Tips välkomnas. Jag är allätare vad gäller film.

• Sittak

Hej på er!

Äntligen fredag!! Så himla skönt...den här veckan har varit tuff. Men på måndag är ordinarie butikschef tillbaka. Så då kan jag äntligen tagga ner lite och köra på halvfart. Graviditeten börjar ta ut sin rätt, kroppen blir ganska snabbt trött nuförtiden.

Blipp: Hoppas du fick ordning på grävandet En film som jag sett nyligt som var bra är No country for old men, men den är lite svårmodig så man blir kanske inte så uppåt av att se den. En som däremot är lite mer positiv är Stardust, det är både vackra vyer, spännande historia och ett bra slut i den.

• AnnaMa

Hej hej!
    Lördagmorgorn och jag känner mig rätt sliten. Igår kväll åkte jag och Micke till mamma och pappa. Paintballen blev inställd, så vi bastade istället, mycket trevligt. Hade rätt ont på kvällen, kom oregelbundet och gjorde ont i max 5 sekunder, fick låna Mickes hand. Men jag sa inget till nån, för det kändes ändå som att inget var på G, och jag hade ju rätt. Men det gjorde riktigt ont. Slemproppen har börjat luckrats upp mer, haha, att man kan bli glad över en sån sak. Så vi får se när det blir daga. Ikväll ska vi få mddagsgäster, trevligt, ska plocka fram sinstar och tjyvträna på dagen tror jag, hihi.

Nä, nu tycker jag att min livliga bebis kan ta och komma ut. Vi är redo!

bf 12/5
  • Li 81

Hej hej

I dag har vi varit i Vännäs och provat ut kläder till Jonas och Micke inför bröllopet, de blev så stiliga så.
    Sedan var vi och förbi mina föräldrar och hälsade på en sväng.

Annars blir det nog ganska lugnt, ett par kompisar ska komma över och grilla i kväll.

Ja tiden går så fort med lilla Emmy, snart sitter man här och skriver och hon fyller ett. Det är så roligt att följa henne och hennes utveckling. Men samtidigt vill man att hon ska vara förbli liten.

Ha en trevlig kväll.

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2