• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • AnnaMa

Hej hej!
    Ja, ingen bebis har det blivit, bf i morgon. Just nu sitter jag här med molvärk i magen, men utöver det är det bara lungt. Skulle vara underbart om man fick veta när man fick sniffa på sin lilla, jag längtar sååååå! Det är verkligen sjukt hur inställd man är på bf, även fast jag själv gissat på 16/5... iså fall är det ju 5 dagar kvar, vi får se.

Igår hade vi gäster, det var trevligt, men jag var ju så trött. Var försvann all energi? Vi hade grillpremiär på vår grill, och allt Micke hade gjort var riktigt riktigt mumsigt.

Vad händer idag då? Jag tror att jag ska pyssla lite, sova, ja, vad mer kan man göra? Imorgon ska jag fixa innerslangen på ett av däcken på bilen, fixa ac'n och en massa andra saker. Det gäller att hålla sig sysselsatt, haha.

Nä, nu ska jag nog lägga mig i sängen med Micke och Tindra, är rätt trött, och riktigt rastlös...

bf 12/5
  • princess04

Annala: Ja, man är ju verkligen inställd på bf trots att det oftast inte är då bebisen kommer enligt statistik. Minns hur inriktad jag var på den 29:e jan men jag fick vänta 17 lååånga dagar till. Varje dag var verkligen som ett år så jag vet hur det är att gå över.
    Men det behöver ju inte bli så. Fick faktiskt ett sms igår som gjorde mig väldigt överraskad och glad. En kompis till mig som var beräknad till 19:e maj fick en liten kille igår. Så man behöver inte alls gå över så länge även om det är ganska vanligt att förstagångsföderskor gör det. Pepp pepp till dig Anna!!!! Snart är bebben här!

• princess04

Åh...vad ska vi göra??

Vi har fått plats på Måttet från aug. När Alice var fem veckor så ställde jag henne i kö till språkförskolan på Mariehem. Det var över 100 i kö så det såg ju ganska mörkt ut att få ngn plats där. Jag hade helt och hållet glömt bort det när de ringde och sa att hon har plats där till hösten. Vi måste bestämma oss till i morgon hur vi ska göra..

Åh, nu vet jag inte alls. Vad ska man prioritera? Närhet och smidighet? Bra lokaler och utemiljö? Eller en pedagogik som jag anser vara ypperlig för hennes språkutveckling?? Någon som har några bra råd,erfarenheter tips osv på hur man ska tänka??
    Måttet ligger 5min gångavstånd från oss medan Språkförkolan ligger 4,5 km bort...

• AnnaMa
    princess04 skrev 2008-05-13 17:00:52 följande:
    Åh...vad ska vi göra??Vi har fått plats på Måttet från aug. När Alice var fem veckor så ställde jag henne i kö till språkförskolan på Mariehem. Det var över 100 i kö så det såg ju ganska mörkt ut att få ngn plats där. Jag hade helt och hållet glömt bort det när de ringde och sa att hon har plats där till hösten. Vi måste bestämma oss till i morgon hur vi ska göra..Åh, nu vet jag inte alls. Vad ska man prioritera? Närhet och smidighet? Bra lokaler och utemiljö? Eller en pedagogik som jag anser vara ypperlig för hennes språkutveckling?? Någon som har några bra råd,erfarenheter tips osv på hur man ska tänka??Måttet ligger 5min gångavstånd från oss medan Språkförkolan ligger 4,5 km bort...
    Ni får väl fundera på vad som känns bättre i längden. Vad som är bäst för Alice etc. Det är ett svårt beslut. Men det finns ju en anledning till varför ni ställde er i kö på språkförskolan. Har ni tänk bo kvar länge på ersboda, eller är ni sugna på att flytta mot mariehem... Det är mycket som spelar in. Jag avundas inte ert beslut, men jag önskar er lycka till med att ta ett beslut!
    BF 12/5.... övertid
  • AnnaMa

Pratade just med Miia, hon var på väg till Luleå, hon är på arbetsresa. Dessutom så har hon ingen dator där hon bor nu, och begränsat antal sidor att besöka på internet då hon är på jobbet, så hon sa att jag skulle styra upp det här, haha. Så det är bara att börja skriva här igen tjejer!

Här är det rätt lungt. Bf +1 idag, vaknade dock av att det kändes lite blött.... så vattninga och slemmiga flytningar... haha, trevligt va. Ja, det känns faktiskt okej att skriva det här. Har haft molvärk i mage och rygg till och från hela dagen. Men vi får se, snart får vi vårt lilla mirakel, snart! Försöker dock att vila mycket, kanske för att jag är rätt uttråkad. Imorgon kanske syrrans kompis från gbg skulle komma över, och är i Umeå en vecka och jag har inte träffat henne på ett år, så jag ska väl dammsuga (hon är kattallergiker) och kanske slappa och se en film. Orkar inte så mycket annat, jo, måste ringa några samtal, så det blir väl 2 timmar i tel.kö eller nåt... inte kul.

Hur är det med er andra då?
    Nän som börjat packa inför flytten? (Ni är ju några stycken som ska flytta.)

Sittak: Var på HB-däck igår, och då kom Bumpa just... han skulle visst hämta bilen din. Själv lagade jag en pysläcka på ett av däcken.

Nä, nu ska jag umgås lite med Micke innan han ska iväg. Sen blir det väl att bada badkar och sedan se på tv hela kvällen. Trevlig kväll på er!

BF 12/5.... övertid
  • Florro

Annala..Min barnmorska sa att det är på flytningarna man märker om det är på gång. Jag var ju där på några koller efter BF och hon sa varje gång hon hade sett flytningarna att det inte var något på gång än, för dom var som vanliga. Men när dom börjar bli vattniga och rikliga så var det tydligen ett säkert tecken, hooppas det stämmer för dig då!:)

• AnnaMa
    Florro skrev 2008-05-13 18:57:28 följande:
    Annala..Min barnmorska sa att det är på flytningarna man märker om det är på gång. Jag var ju där på några koller efter BF och hon sa varje gång hon hade sett flytningarna att det inte var något på gång än, för dom var som vanliga. Men när dom börjar bli vattniga och rikliga så var det tydligen ett säkert tecken, hooppas det stämmer för dig då!:)
    Hmm... det låter bra! Fast vad jag förstått så kan det fortfarande dröja rätt många dagar innan det börjar på riktigt, men men, alltid nåt
    BF 12/5.... övertid
  • Fridac

Gokväll!
    NU är vi husägare och håller på att renovera för fulla muggar. Oj vad pengar det går åt, det är spik, skruv, färg, tapet, verktyg, spackel m.m.m.m..m.m det tar aldrig slut :)

Lycka till Annala! nu har du snart din bebis hos dig. Om så att du måste gå över fullt ut så är det ändå väldigt nära...
    Jag minns inte alls vad mina "tecken" var innan, bara att jag hade så jäääävulskt ont i magen dagen innan (haha, fattade nog inte att det redan startat då)... Fast lite mer slem och grejs kom det nog dagarna innan :)

Min flicka är så stor nu, och så himla duktig.. Hon hjälper mig med allt, som att hämta saker och öppna och stänga. Hon förstår precis allt man frågar/säger till henne, perfekt nu när jag börjar bli lite rörelseförhindrad (denna foglossning från helvetet som jag får när jag väntar barn)
    Och så frågar jag vars bebisen är, då klappar och pussar hon på magen, det är så man smälter :)

• AnnaMa

Sitter här med oregelbundna värkar sedan 4 timmar tillbaka. Det är olidligt att ligga då de kommer, så jag har lämnat Micke i fred nu och ska försöka sitta här en stund. Vi får se om de fortsätter eller om de avtar.... det har legat mest på 10-15min mellan, men även på 6min några gånger... så vi får se om det blir nån bebis de närmsta dagarna. Är hur trött som helst, men det är jobbigt att ligga. Nästan så jag skulle kunna sova i kontorsstolen, bara för att slippa ligga...

BF 12/5.... övertid
  • AnnaMa

Hinner inte somna mellan värkarna, senaste två har det varit 7 min emellan, så nu håller jag på att tappa upp ett bad. Snart har jag haft värkar i 7 timmar, och jag är rätt trött... har inte sovit alls.... vilken tur att jag bara slappade tidigare på dagen då. Har pratat med förlossningen, och hon sa att jag skulle ta två alvedon, vetevärmare och försöka i alla fall slumra till emellan värkarna. Hon sa att om det inte hjälpte skulle jag bada, så nu ska jag jag bada... Tror att det kan vara bra, ska släcka lampan och försöka ta det lungt. Kom igen nu bebis, snart får vi träffas!!!

BF 12/5.... övertid
Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2