• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • Li 81

Annala: Vad spännande, undra om du är på BB nu. Det verkar i alla fall som att det inte blir så många dagar över i alla fall Jag håller tummarna.

Idag är det städdag, ska försöka hinna städa lite medans Emmy sover i vagnen. Men blev lat för en stund och det är därför jag sitter här hehehhe

Idag kommer det en tjej och ska titta på min brudklänning, så jag hoppas att hon tycker om den och att hon kan ha den.

Jonas ska fixa banankartonger i dag och sen ska jag börja packa lite smått. Man hinner inte så mycket med en liten så det är bättre att börja i tid.

• Sittak

Annala: Tror nästan att du är på BB nu *håller tummarna*

• Li 81

Hej hej

Nu har hon varit och tittat på klänningen och hon tyckte om den , så det blev ett köp

Sen fick vi reda på idag att jag och Jonas är med i Bröllopsmagasinet, den här tjocka tidningen, längst bak. Fota Folk fotograferades oss och dom frågade oss om vi var intresserad av att vara med på ett repotage i Bröllopsmagasinet. Så vi fick skriva i hop lite om förberedelserna och vår dag.

Det var hur häftigt som helst att se repotaget tillsammans med bilderna som Fota Folk har tagit.

I morgon ska jag och Emmy åka in till vårdcentralen för att väga, intressant och se hur mycket hon har lagt på sig. Man hinner verkligen inte med, det går så snabbt.

• AnnaMa

Hej! Nu är vi äntligen hemma!

Igår, 14/5 föddes vår underbara dotter, 3770g & 51cm. Från första värken 13/5 21.00 tills hon var ute tog det 20 timmar, hon föddes 16.59. När jag kom in på förlossningen var jag öppen 5 cm, jag hade då haft värkar i 10,5 timmar. Kl 12 spräckte de hinnorna eftersom att jag inte öppnat mig alls sen sista kollen. Det tog fart och jag trodde jag skulle dö. Kl 15 fick jag äntligen epidural. De fick panik då de märkte att jag var öppen 10 cm direkt efter att de lagt den, de kollade mig inte innan, de dröjde nästan 2 timmar med att sätta den efter att jag bett om den. Huvudet var i öppningen vid 4:e krystvärken, och hela hon kom ut på 5:e, krystvärkarna tog 14 miuter. Jag fick 8 stygn och hoppade sedan i duchen.

Jag älskade verkligen lustgasen, det var mitt knark. Efter epiduralen kunde jag slappna av, och de förberedde mig på hur jag skulle hantera krystvärkarna. Jag gick igenom det flera gånger med dem, för jag visste att gjorde jag fel så skulle det dra ut på tiden. De tre första krysvärkarna stod jag och gungade, ajajaj, sedan låg jag på sidan de två sista. Jag är riktigt stolt över mig själv, 18:e timmen tog jag epiduralen och klarade mig innan på psykoprofylax/andning och lustgas. Kommer att skriva en mer utförlig förslossningsberättelse senare, tänkte bara att det kunde vara kul att veta hur det gått.

Hon går än så länge under namnet trollungen, vi vet inte vad hon ska heta än. Ska lägga upp bilder på henne nu, sen ska jag mysa med henne. Nu ligger hon med pappa sin i soffan. Skönt att vara hemma, hade inte ro på BB. Har inte sovit mer än 4h på 3 dygn, trött!

Kram på er alla!

14/5 föddes vår älskling!
  • Li 81

Hej Annala

Och ett stort grattis till er. Vad fin hon är, ser ut som en liten trollunge Och vilket hår, det var inte dåligt. Skönt att allting gick bra, du fick kämpa i några timmar. Ge dig själv en klapp på axeln, för det är helt otroligt att man klarar av det. Jag får gåshud när jag tänker på det, för man tänker tillbaka på sin egen förlossning. Hur jobbigt det var men samtidigt helt underbart.

Stort grattis

Kram
    Lina, Jonas och Emmy

• Sittak

Annala: Ett stort GRATTIS till er och er fina lilla flicka!!! Bra jobbat!!

Kramar till er alla tre!

• princess04

Återigen tusen grattis till lilltjejen! Så skönt att du fick föda vaginalt. De flesta i vårt "gäng" har ju annars haft oturen att få kejsarsnitt.
    Var nu hemma och njut och mys. Det är helt fantastiskt att få lära känna en ny liten familjemedelem.
    Många kramar!

• ajerf

Grattis Anna till eran guldklimp!!! Vilket hår hon har, såå söt!! Nu får vu utbyta erfarenheter om förlossningen!! Hoppas allt är bra, ge dig själv beröm för det du klarat av.Var stolt!! Kramar!!

• myrica

Grattis så himla mycket till eran lilla prinsessa!!tänker verkligen tillbaks på ens egna förlossning, som gick nästan till presic likadant. Tänk nu är har ett nytt liv börjat mys och njut!

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2