• ekin

Kompisgrupp - Umeå nr2

Hejsan.

Nu gör jag en ny tråd igen. Här

Detta är en tråd där några vänner samlas och pratar om saker som rör våra barn, våra magar eller andra saker som kommer upp.

Vi är många som funnit vänskap genom att vi varit gravida, eller genom pojkvänner eller bara gemensamma bekanta. Låt oss dela med oss av allt vi kan. Några gravida och några som har barn.

Gör en lista om vilka som vimlar här. (Säg till om jag missat nån-eller om uppgifter är felaktiga).

Sittak - Katarina - Bf 3/9 -08
    Annala - Anna - bf 12/5 -08
    Li 81 - Lina - Emmy 080225
    Malinski - Malin - Eddie 080123
    ajerf - Elin - Freja 070827
    lomme - Helena - Maja 070723
    gabrialeta - Gabriella - Theodor 070705
    myrica - Frida - William 070627
    ekin - Miia - Siri 070506
    princess04 - Anna - Alice 070215
    fridac - Frida - Thuva 070127

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 16:01
    mariaochlinus - Maria - Amanda 001113, Lucas 0510101, Bebis BF 080328
    Florro - Sandra - Lou 070523

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-06 07:58
    fridac - Frida - Thuva 070123 (rättelse)

• Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2
  • AnnaMa

Hej!
    Idag var vi på röntgen, och Jonna har nu en rosenskena för att stabilisera sin högra höftled. Är för trött för att skriva mer, men jag har skrivit på min presentation om det, om ni är nyfikna. Ska nu läga mig och sova efter en lång och jobbig dag.

Jonna 14/5 -08
  • Sittak

Annala: Jag såg er i tidningen idag en så himla fin liten tjej ni har fått!

• Li 81

Hej hej

Vilken härlig dag, har suttit ute i dag medans Emmy sov i vagnen.

Snart är det dags för vaccinering för Emmy, om en vecka ungefär. Blir spännande att se hur mycket hon har vuxit också. Än en gång, tiden går så fort, på en månad så kan jag börja med smakportioner och 4-månaders gröt. Blir skönt tycker jag, amningen går väl bra men jag tycker det är svårt att läsa av henne när hon är hungrig eller när det är något annat. Ibland vill hon äta varannan timme och ibland var tredje. Ibland när man tror att hon är hungrig så blir hon jättearg när man lägger henne vid bröstet. Så hon använder inte bröstet som snutte och det går inte att trösta henne med bröstet, och det är ju bra. Då kanske det går lättare att vänja av henne vid amningen längre fram. Eller jag vet inte, guuu vad jag surrar

Annala: Såg er i tidningen, vad fina ni var. Vad bra att du stod på dig angående hennes höft, ju fortare det upptäcks ju bättre är det. Hoppas allt är bra med dig och familjen.

I helgen blir det nog ganska fullt upp, i dag kommer en kompis från som bor i Linköping och hälsar på. I morgon blir det en sväng på stan för att köpa morsdagspresent. Sen ska vi hämta min brors hund, ska vara hundvakt i två veckor. På lördag kväll kanske Micke och Miia skulle titta förbi. Söndag är det morsdag även för mig denna gång
    Trevlig helg och trevlig morsdag på alla morsor

• ekin

Grattis alla morsor.

Jag är på träna och jobbar i receptionen. Skönt att kunna använda datorn till att surfa eftersom det inte går på jobbet.

Just nu bor vi i Degernäs, vi delar Mickes pojkrum. Det är trångt, men det går bra. Siri sover lite dåligt, det kan ju bero på så mycket, men hon går för fullt nu iaf så det händer grejjer.

Det känns som att det är mycket som händer i sommar, 2 dop ska vi på, bröllop och sånt som hör till gissar jag (gulp)
    Sen flytten och renoveringen blir ju en spännande historia.

Hoppas ni har det bra allihopa, vi skulle kanske ta och träffas igen, hela bunten och fika lite.

Ha det bra, så kikar jag in när jag kan nästa gång.

kram

• Sittak

Hej på er!

Nu var det ett tag sen man skrev igen.
    Dagarna går och magen blir allt tyngre, nu börjar jag verkligen se fram emot ledigheten och förlossningen. Det är tungt i kroppen så det går långsammare på jobbet. Får väl erkänna att jag tycker grymt synd om mig själv emellanåt

Nästa måndag får vi tillträde till bostadsrätten, så då flyttar vi äntligen till vårt nya hem...jippiiiie!!

Jag håller med dig ekin angående sommaren, det är mycket som händer dessa månader med bröllop och dop. Det ska bli roligt!!

Det vore himla trevligt att träffas allesammans för lite fika och "skvaller"

Annala: Hur går det med bebisen

Ha det så bra tjejer och kram på er

• Blipp

Hej!
    Vad kul med alla bebisar! Hoppas det blir en fin sommar för alla er föräldralediga! Och för alla andra också för den delen. Själv har jag 7 arbetsdagar kvar innan semestern. Har inte direkt någon längtan då det fortfarande är så kallt ute. Om 2 veckor åker vi till Paris. Lite surt var det att upptäcka att vi har sparat alldeles för lite fickpengar. Så nu har vi dragit in på allt onödigt, och äter av det vi har hemma, för att kunna köpa någon pryl där borta. Ska ni vara lediga i sommar, och när isåfall?
    Ha en trevlig helg!

• AnnaMa

Sittak: Det fungerar bra med Jonna. Sedan några nätter tillbaka har hon bara ätit två gånger på natten, riktigt skönt. Däremot blir det fler gånger på dagen, men det gör inget, för det är så otroligt viktigt med nattsömnen. Vi hade ju lyckats få henne att sova i vaggan tvä nätter, innan hon fick rosenskenan. Nu vill hon bara ligga nära, men vi får väl än en gång försöka vänja henne vid vaggan snart.... hon är ju bara 12 dagar gammal, så det ska nog gå.

Annars är det verkligen vardag. Micke är hemma en dag till, sedan återvänder han till jobbet. Det blir tråkigt, samtidigt som man kanske passar på att promenera lite mer med vagnen, etc. Idag har vi handlat, hämtat nya sufletten till vagnen, storstädat, och nu sätter Micke upp två hyllor till Jonna. Sen ikvälll kommer en av Mickes kompisar och hälsar på, han är en snabbis här i Umeå, och ville träffa Jonna. Jag är så mest glad över att äntligen fått det rent här hemma, ville passa på medan Micke var hemma, så att vi kunde dela på sysslorna, hihi. Nä, nu ska jag ta det sista på toaletten, sen ska jag nog hoppa in i duschen.

Jo, håller med om att det vore trevligt att träffas snart!!!

Ni får ha en trevlig kväll!

Jonna 14/5 -08
  • Li 81

Hej hej alla i det fina vädret.

Satt ute en stund igår medans Emmy sov i vagnen och jag tror jag brände mig lite på axlarna. Solen tar på

Usch i dag känner jag mig som en hemsk mamma. Visste inte om att man skulle ge Emmy Ad-droppar. Som man ska göra efter fyra veckor. Har inte fått någon info från BVC, som ska få sig en skopa på måndag då vi ska dit för vaccination.

Tror det händer mycket för Emmy just nu, hon har lite svårt att komma till ro på kvällen. Och hon somnar senare än vanligt. I vanliga fall så somnar hon kring 22, 2230, men nu blir det 2330 tidigast. Sen gråter hon när man lägger ner henne så man får gå med henne tills hon somnar. Och sen kan hon sova en liten stund och sen vakna igen. Men när hon väl somnar så sover hon sina 7-8 timmar så det är i alla fall skönt.

I helgen har vi bröllopsdag (egentligen på måndag) Så JOnas har överraskat mig och Emmy med en hotellnatt i vår bröllopssvit på Plaza där vi tillbringade vår bröllopsnatt. Så i morgon blir en svängom på stan, middag på Plaza. MMMM jag längtar efter hotellfrukosten

Ha en trevlig helg

• Sittak

Hej på er tjejer!

Hoppas ni alla haft en bra helg och njutit av det härliga vädret.
    Jag och gurra ska göra en satsning och åka till stranden idag om det blir någorlunda varmt.

princess: Hur mår Johan idag ? hörde av Gurra att det blev en riktigt lyckad tillställning igår! och hur reagerade han när han fick paketet?

ekin: Hur känns det att bo hemma hos Mickes föräldrar? börjar ni längta efter flytt?

Li81: Vilken underbar present Jonas ordnat, var tvungen att berätta för Gurra också. Jag tycker det är så romantiskt

Kram på er och ha en skön söndag

• DoryLane

hej allihopa.
    tänkte att efter avslöjandet igår så vet väl alla om det vid det här laget.
    så ist för att bara kika vad ni skriver(fick länken av lina) så kan man ju skriva en rad kanske ibland.

för tillfället ligger jag på BF 090106 men d kommer nog att ändras ganska snart eftersom jag har noll koll på när jag hade min mens senast. Gissade bara när jag hade.

nä så nu kommer det nog att vara tusen frågor till er alla som redan har erfarenheten

kram på er
    //Fia

Svar på tråden Kompisgrupp - Umeå nr2