• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • Cilla R

Nu har jag skummat igenom tråden och vad roligt att höra så mycket positivt om Skörby, nu känner jag mig mycket lugnare
    Vi tar två små tjejer som jag skrev tidigare, och det verkar myllra av barn i Skörby så jag hoppas att de hittar några lekkamrater.
    Måste fråga om någon har tips på bra aktiviteter i Bålsta för en AKTIV 3 åring? Hon älskar hästar och ridning, men jag såg att ridlekis först är vid 4 års ålder, så fram tills dess måste vi hitta något annat skojsigt att göra.

Mamma till Néa och Ophelia!
  • golftjejen

Hej
    Vi flyttar ju som sagt snart från Skörby till Viby så nu blir det ju en dagisplats ledig på Skörby efter sommaren.......

Vi har trivts jättebra på vår avdelning även om man nu som lite "rutinerad" (ironi...) mamma kan konstatera att man kanske var alltför lyrisk i början när vi fick plats på Skörby förskola .... visst finns det fel och brister och allt handlar ju tyvärr oftast om pengabrist och det kan ju tyvärr ej personalen styra över.... ibland kan jag dock tycka att de små liven har lite väl stor frihet och personalen lite dålig koll...

Min dotters kompis knallade helt enkelt ut på parkeringen för 2 veckor sedan och det tog en stund innan de märkte det.....då hade jag och många andra förälldrar sagt till ang den usla grinden som barnen nu kommit på att det bara är att lyfta på pinnen och luta sig mot den så öppnas den ju ........

• MammatillEmilia

Finns det verkligen ingen frisör i Bålsta som är både rimlig i pris och duktig???

• Jenna82
    MammatillEmilia skrev 2008-04-22 15:43:49 följande:
    Finns det verkligen ingen frisör i Bålsta som är både rimlig i pris och duktig???
    Carro på carros saxotek e ju jätteduktig, men sjukt dyr!
    Jag åkte till Kista i sista minuten o klippte mig, kostade 190kr och jag blev jättenöjd iaf!

Sen vet jag att det finns nån tant/kvinna uppe i hagviken som klipper för inte så mycket..men minns faktiskt inte vad hon heter.
    (¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jenna82
    Cilla R skrev 2008-04-21 08:53:19 följande:
    Woho jag hittade framHar klickat mig fram genom alla tidigare Bålstatrådar, och äntligen kom jag fram till den sist startade.Vi har precis köpt ett parhus nere i Skörby och har inflyttning 1 augusti. Vi flyttar från Bro så vi är helt nya i Bålsta och vet inte så värst mycket.Jag står i kast med att söka dagisplats till våra tjejer (1 och 3 år), och kom på att jag vet INGENTING om vilka dagis/dagmammor som är bra osv. Snälla hjälp mig lite , och kom gärna med egna åsikter och förslag.
    Hej o välkommen till Bålsta! Hoppas ni kommer trivas, men det tror jag.
  • Dessie

Jenna82: Menar du "Aylas Frisering"? Den ligger väl i Hagviken?

• Jenna82
    Dessie skrev 2008-04-22 20:25:15 följande:
    Jenna82: Menar du "Aylas Frisering"? Den ligger väl i Hagviken?
    Ja så heter hon ju! Tack! haha.
  • Dessie

MammatillEmilia: vet ej om hon är bra, jag har klippt mig bara på LasseMaja (när bröderna hade salongen) + hos Susann&Agneta - de 2 salongerna tycker jag är bra iaf.
    Fast jag vet inte hus LasseMaja är nu när det är andra ägare.

Svar på tråden Bålstatråden nr 9