• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • Theannapanna

Var oxå o kollade på visningen igår med hopp om att det skulle vara vårt drömställe....
    Vi vill ha ett renoveringsobjekt (i viss mån) när vi köper men jag gillade inte detta alls...
    Tycker allt var så mkt mindre än det ser ut på bilderna på Hemnet, tomten var inte alls så stor o på baksidan har man grannen väldigt nära... tycker rummen var supersmå men fattar inte vad jag tänkt mig om 3 sovrum, kök, matrum, vardagsrum, badrum osv ryms på 82 m2.... Hade lånelöfte o allt klart för att bara börja buda men nu har jag redan hittat nästa objekt att haka upp mig på...
    Drömmer nog lite för mkt just nu... vi skulle nog ändå inte ge oss på ngn flytt när vi är föräldralediga osv....

Skoj om andra gillar det dock! Nyfiken på vad det kommer landa på är jag, innan visningen igår var det ngn som lagt 1,5 jämnt... undrar om det rullar på nu... mäklaren har inte ringt oss än...

Nu ska vi ut o njuta av våren sonen o jag

• golftjejen

Hej,
    Vi kikade också i det området ett tag men tyckte precis som du Annaochmasse att de ser mysigare ut på hemnet än vad de gör i verkligheten. Det där med renoveringsbehov ska man ju inte underskatta då det kan dra iväg väldigt i pris, vi tog dit en privat besiktningsman en gång på ett hus och han kom upp i över 600.000 på ett hus som det var utgångspris 1,8 på......

• golftjejen

ska kanske tillägga att vi nu redan hittat "vårt" hus som vi ska flytta till i juni så det var inte meningen att skrämma någon eller få någon att tro att jag själv kommer att bjuda på detta hus.....

• Theannapanna
    golftjejen skrev 2008-04-02 14:08:24 följande:
    ska kanske tillägga att vi nu redan hittat "vårt" hus som vi ska flytta till i juni så det var inte meningen att skrämma någon eller få någon att tro att jag själv kommer att bjuda på detta hus.....
    Vi räknade ut att köket o badrummet skulle vara vad vi behövde lägga ner pengar på... annat skulle vi göra helt själva då maken är målare från början men det finns inte utrymme att göra ngt. O bara 1 badrum, skulla aldrig funka i vår familj

Om man räknar vad sådant skulle kosta med det som måste renoveras som i detta att det var fukt i vinden mm så är det inte skoj heller...

Menar heller inte att göra ngn annan mindre intresserad av det, bara våra åsikter.

Vart ska ni flytta golftjejen??
  • golftjejen

Vi har hittat ett jättefint hus i Viby så det hoppas och tror jag blir bra (många rum jippie!), jag tycker också att det känns bra att de har egen förskola och skola som är lite mindre än tex futurum där jag misstänker att våra barn skulle hamnat annars.

Men det känns dock lite tråktigt att lämmna Skörby Förskola där vi trivts så bra men för att lilltjtjen ska hitta lite nya kompisar i Vibyområdet så har vi bestämt att vi flyttar över henne nu direkt efter sommaren (annars kunde hon fått gå kvar i Skörby och bli överflyttad när hon fyller 6 år).

• Daimis

annaomasse;
    Var ni en av de som bjöd kanske??
    Vi avvaktade lite för att se hur långt budgivningen drog iväg och igår på dagen när vi pratade m mäklaren var det uppe i 1.8 och det är mer än vad jag är villig att ge...
    håller m om huset på baksidan...det låg lite för nära...
    Men...det kommer väl alltid flera hus
    Och det var nästan lite fööör mkt att göra på det här huset för min smak. Vi har redan bott i renoveringar några år nu...har ingen lust att göra för mkt igen OM inte priset är rätt vill säga

• Theannapanna
    Daimis skrev 2008-04-04 09:15:09 följande:
    annaomasse; Var ni en av de som bjöd kanske?? Vi avvaktade lite för att se hur långt budgivningen drog iväg och igår på dagen när vi pratade m mäklaren var det uppe i 1.8 och det är mer än vad jag är villig att ge...håller m om huset på baksidan...det låg lite för nära...Men...det kommer väl alltid flera hus Och det var nästan lite fööör mkt att göra på det här huset för min smak. Vi har redan bott i renoveringar några år nu...har ingen lust att göra för mkt igen OM inte priset är rätt vill säga
    Nope, vi budade inget, var lite besvikna på visningen o inget vi skulle vilja ha alls....
    Renovera har vi oxå gjort senaste 1,5 året o är nästan färdiga men i rätt hus kan jag tänka mig att börja om
    Så det gick upp i över 1,8???? Då hade jag inte varit med längre även om det var som jag ville...
  • golftjejen

Hej,
    Vart tog alla vägen? Hoppas vi får lite vårvärme i helgen så man kan njuta lite av att vara ute. Idag ska jag ta mina småttingar och äta pannkaka på Åbergs det är mycket uppskattat av 3-åringen. Tänk vilket bra påhitt den där trazankojan, önskar att det fanns lite fler såna kombinerade lekområden/fikaplatser. Kanske nån har nåt bra tips, har någon varit på Nikkis eller vad det heter?

• Theannapanna

Tänk, jag har aldrig varit på Åbergs än.... har tänkt gå dit miljoner gånger men aldrig kommit iväg....
    Hoppas oxå på finväder!!! Och på en frisk son så man vågar hitta på ngt....

Trevlig helg!!!

• Blixten

I helgen ska vi på minisemester utan barn. Vi har bokat weekendpaket på Friiberghs Herrgård. Ska bli skönt att komma i väg och bara vara och att få sova en hel natt utan att någon sparkar en i ryggen och vill ha välling  

Har någon varit på Friiberghs Herrgård? Jag vet egentligen ingenting om stället mer än att det ligger hyfsat nära.

Jag har varit såååå trött den senaste veckan både på jobbet och hemma så jag behöver verkligen vila.

Svar på tråden Bålstatråden nr 9