• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • MammatillEmilia
    svag skrev 2008-03-27 23:24:19 följande:
    MammatillEmilia: Oh, Granebergsområdet har jag bott i :)
    När du växte upp? Det är fint här!
  • MammatillEmilia
    Daimis skrev 2008-03-27 19:22:21 följande:
    jag ger mig Men man lär sig nog vad allt heter och var det ligger så småningom!!
    Jodå... så småningom!!! ;)
  • svag

MammatillEmilia: Japps, bodde där från jag var tre tills jag var tio ungefär :) Jo, och massor med barn i området nu också, väldigt trevligt :D

• O aimeN N

Någon som heter Susanna här eller som vet om hon finns på Fl?
    Jag vill inte skriva ut mer personligheter men IB mig om ni vet/känner en susanna i Bålsta så ska jag berätta vem det gäller och vad det gäller.

Skulle bli SÅÅÅÅÅ tacksam för svar.

Mamma åt 3 barn och 4 änglar.
  • Blixten

Kan det vara så att våren är på väg? I går eftermiddag var det ju helt underbart väder.  Det var en kamp att få med sig Felix hem från farmor o farfar. Han lekte med grannbarnen ute på gatan och de åkte runt med sina bilar så man blev helt slut bara av att se på dem

Vad innebär det att man "tjuvar" tomatplantor, hur exakt gör man då. jag läste på fröpåsen att plantorna skulle tjuvas men det stod inte hur eller vid vilken storlek

• Daimis

Jaaa, håller med det har varit helt underbart väder!!
    Har ingen aning om hur man tjuvar tomater dock

Varit o kikat på huset nu iaf...2 ggr tom... imorgon ska mäklaren ringa runt, då får vi se vad det slutar på i pris...
    Vill inte ge för mkt då det verkligen är ett helrenoveringsobjekt. Mögel på vinden bla...inte så kul...

• EAJ

Ja nu känns det som våren är här äntligen!

Anni: Jag kan börja med att säga att jag själv är helt värdelös på att odla saker. Men när jag förra året ändå fick för mig att pröva en tomatplanta, så berättade svärmor att man skulle tjuva dem, och det var att bryta bort de små "extrautväxterna" som ibland blir mellan stammen och en gren. (Små, korta saker, man tror att det är en ny gren på g.) Det skulle man göra hela tiden så fort de dök upp.
    Kan iofs erkänns att några tomater blev det aldrig, och när plantan var över 2 m hög åkte den i soptunnan... Men det berodde kanske inte på att vi "tjuvade" fel.

• Blixten

Nu har jag fått förklarat för mig av en här på jobbet att det är först när plantan är så stor att den börjar få "sidogrenar" som man nyper bort de små utskotten. Gör man inte det blir tomaterna längs ut pyttesmå och stjäl energi. Man ska nypa bort så fort det kommer nytt.

På fröpåsen stod det bara att de skulle tjuvas men jag fattade ju inte om man skulle göra något när de var pyttesmå plantor eller när de var stora. jag får nog ta och googla lite så att det blir rätt

• Jenna82
    O aimeN N skrev 2008-03-30 16:16:59 följande:
    Någon som heter Susanna här eller som vet om hon finns på Fl? Jag vill inte skriva ut mer personligheter men IB mig om ni vet/känner en susanna i Bålsta så ska jag berätta vem det gäller och vad det gäller. Skulle bli SÅÅÅÅÅ tacksam för svar.
    Vet en som heter Susanna..tror hon e född 79-80. Känner henne inte, men hon har två bröder jag känner.
    Om det nu e hon förstås.
    Vet ju inte hur gammal "din" Susanna e eller nånting.
    (¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jenna82
    Daimis skrev 2008-04-02 09:55:17 följande:
    Jaaa, håller med det har varit helt underbart väder!! Har ingen aning om hur man tjuvar tomater dock Varit o kikat på huset nu iaf...2 ggr tom... imorgon ska mäklaren ringa runt, då får vi se vad det slutar på i pris...Vill inte ge för mkt då det verkligen är ett helrenoveringsobjekt. Mögel på vinden bla...inte så kul...

Va kul att ni varit där o kikat nu! Va inne på hemnet igår o glodde runt o kikade då på de huset. Jättetor o fin tomt ju!

Och visst är det lite o göra invändigt, men sånt kan nog bara vaa kul.

Bra pris e det ju på det också!

Vi fick vårat för det priset, som va utgångspriset..ren tur dock.

Hoppas ni får det! *håller tummarna*

(¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bålstatråden nr 9