• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • flowers

Johannarolig, håller med om att Skörby är fint. Var runt och tittade på ganska många hus i Bålsta men fastnade för Skörby, känns lite som "bullerbyn".

Anni G, vad kul jämngammla barn och samma bostadsområde, det låter lovande!!!!
    Har ställt vår son i kö till förskolan med önskemål om just Skörby.Pratade även med en kvinna på kommunen men hon berättade att det var svårt att få plats där pga många som önskade omplacering och små syskon med förtur men det är väl bara att hålla tummarna.

Det är väl på gott och ont med alla vilda djur :)För Olivers del kan det bli spännande, vi är inte bortskämda med att se detta. Bor för närvarande i Italien och här är det dåligt med just detta, vi får stå ut med de skällande och lösspringade hundarna istället. Ser väldigt fram emot att komma hem igen till Sverige, allt är så enkelt där.

• Jenna82

Tjohoo NU först hittade jag den här tråden..haha!

Välkomna alla nyinflyttade!! Hoppas ni ska trivas!

Hmm....snälla, ska klippa mig på tisdag o vet fasen inte vart jag ska klippa mig...kan ni inte rekommendera någon eller säga er "favorit"?
    OCH priser! Vore sååå snällt, så slipper man ringa runt till varenda kotte.

(¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Blixten

Jenna82, ja det där med klippning är ju högst individuellt. Jag brukar klippa mig på Karros saxotek, det är nog lite dyrare än många andra men ett bra ställe om man vill pröva på något "nytt" dvs inte bara toppa håret osv. Tidigare har jag klippt mig på lassemaja eller vad det heter nere i centrum men det var alltid ny personal så jag tröttnade lite. Hur avancerat hårklipp har du tänkt göra?

I dag var det mycket märkligt väder när jag körde till jobbet. Mellan Bro och Kungsängen var det plötsligt VINTER!Förvånad Snö på sidan av vägen och ett yvigt snöfall. Vid stäket var det som vanligt igen, knappt en snöflinga i sikte. Snacka om lokala variationer...

Vad ska alla göra till påsken? Vi åker över till Åland. Jag hörde på radion att det skulle bli ovanligt kallt till helgen och det är ju typiskt. Hoppas det är sol i alla fall.

• Dessie

Vi ska oxå åka till Åland i påsk - åker på torsdag & hem på söndag

När det gäller frisörer så klippte jag mig alltid på Lassemaja men det var när Bernt & hans bror hade salongen.

• HanTeo

Vi åker också till Åland:) Men bokade så sent så vi åker först på långfredagen men blir kvar en vecka, är ju mammaledig än så länge!

SKa bli så gott å mumsa memma å frossa i godis!

Angående klippningen, vad kostar det på Karros saxotek?

Gla Påsk!

• Blixten

Han Teo, sist jag klippte mig kollade jag inte så noga när jag betalade med kortet men jag har för mig att det var runt 400 (bara klippning). Jag brukar alltid färga o klippa samtidigt och då varierar priset lite beroende på behandling så jag har inte helt koll på priset.

Vi åker till Åland på fredag, vid 15 tiden tror jag (eller när båten nu går, Ålandsfärjan i alla fall).

• Dessie

Vi åker med Ålandsfärjan kl: 15 på torsdag

• Jenna82
    AnniG: Jo hos Carro har jag klippt mig förut, hon e jäkligt dyr men jääkligt duktig också! Känner henne lite då hon va stammis på miranda förut då jag jobbade där..hehe.
    Men 400kr e väl normalpri numera verkar det som...
    Va iväg till Uppsala o handla idag med min syster o kollade lite olika frisörer därinne på nätet igår..o de ligger på 400kr. Iofs så e ju det Uppsala då...
    Det är ingen tok avancerad klippning, men en frisyr o som kommer göra skillnad på mig..vill inte säga hur...en liten hemlis.

Hmm..vad kostar det i Kista galleria då o e de bra? Om någon nu vart där?
    (¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Daimis

Hej på er
    Vi ska o kika på ett hus i Bålsta till helgen så nu undrar jag ju såklart om nån vet hur området Västerskog är.
    Ser på kartan att det nära västerängsskolan...finns det dagis där oxå? bra/dålig erfarenhet?
    Det är så svårt allt när man aldrig varit i Bålsta... Men spännande är det iaf.

• svag

Hittade precis hit :) Vad roligt om med en tråd om lilla bålsta :) Har ju då bott här i snart 20 år (shit!) :)

Svar på tråden Bålstatråden nr 9