• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • jordgubbstok

Finns det ingen som har kvar BUB-bladet?

• Zawadi

Hej gott Bålsta-folk! Jag är inte särskilt aktiv på familjeliv, men jag följer tråden iaf. Vi börjar känna oss mer o mer hemma i Bålsta och tycker det är ett riktigt trevligt ställe! Skulle dock inte ha nåt emot att träffa lite fler folk, så hör av er om ni vill ta en promenad eller nåt.

jordgubbstok: Vi har kvar tidningen och jag hittade annonsen. Han heter Marcus (Marcus Elias), 28/3-21/4. Jag är säker på att din vän uppskattar att du hör av dig!

Jag har en fråga i ett liknande ärende: VAR kan vi hitta en minneslund här i trakterna? Helst ett snabbt svar så att vi slipper köra runt och leta. (Har sökt på nätet utan resultat.) Det är nämligen vår dotters 2-årsdag idag och vi har inte möjlighet att åka ner till Lkpg där hon är begravd.

• Dessie

Zawadi: Vid Kalmar Kyrka finns en minneslund, om du går in på den nyaste delen av kyrkogården (=EJ den delen vid kyrkan där stenmuren är).
    Beklagar sorgen efter er dotter

• Cilla R
    Zawadi skrev 2008-05-04 17:09:20 följande:
    Hej gott Bålsta-folk! Jag är inte särskilt aktiv på familjeliv, men jag följer tråden iaf. Vi börjar känna oss mer o mer hemma i Bålsta och tycker det är ett riktigt trevligt ställe! Skulle dock inte ha nåt emot att träffa lite fler folk, så hör av er om ni vill ta en promenad eller nåt.jordgubbstok: Vi har kvar tidningen och jag hittade annonsen. Han heter Marcus (Marcus Elias), 28/3-21/4. Jag är säker på att din vän uppskattar att du hör av dig!Jag har en fråga i ett liknande ärende: VAR kan vi hitta en minneslund här i trakterna? Helst ett snabbt svar så att vi slipper köra runt och leta. (Har sökt på nätet utan resultat.) Det är nämligen vår dotters 2-årsdag idag och vi har inte möjlighet att åka ner till Lkpg där hon är begravd.
    Hej hej! Var i Bålsta bor ni?
    Vi har inte flyttat ännu, men jag lär också gärna känna nytt folk i Bålsta för vi känner inte heller någon där!
    Mamma till Néa och Ophelia!
  • jordgubbstok

Zawadi - Åh tack snälla du! Jag beklagar verkligen förlusten utav er lilla tjej

• flowers

Hej hej!

Vi flyttar in i Skörby nu på fredag och jag vill också lära känna nya människor. Har en son på snart 3 år och väntar nr här i slutet av juli.

• Blixten

flowers, vi har ju som sagt också en son på snart 3 år och väntar tillökning i mitten av juni så vi skulle ju kunna ses någon gång så man har någon man känner sen då man ska vara hemma. Det lär väl bli en hel del besök i lekparker och promenader och då kan det vara skönt att ha någon vuxen att prata med Ni kan väl titta förbi på en fika eller nåt när ni har flyttat in?

• Cilla R

Roligt med så många 3 åringar i Skörby Glad
    Vi har en dotter på 3 år och en på 1 år så vi hoppas att de hittar nya lekkamrater snabbt.

Mamma till Néa och Ophelia!
  • flowers

Anni G: Det låter som en jätte bra idé, jag hör av mig när vi kommit iordning. Imorgon runt lunch ska inflyttningen äntligen ske, jag har längtat så!!!

Cilla R: Kul, det ser ut som det blir ett litet trevligt gäng i Skörby!!

• MammatillEmilia

Jag vill också gärna lära känna fler Bålstabor! Men just nu kan jag inte ta promenader eftersom jag måste vara lite mer i stillhet eftersom jag har sådana sammandragningar. Är sjukskriven nu och det är lite tråkigt att vara själv om dagarna. Man blir lite sällskapssjuk. Pratar med min mamma per telefon minst en gång per dag. :)

Svar på tråden Bålstatråden nr 9