• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • MygganMuffy

Tjej 26 år från Bålsta med BF 9/11-08. Någon mer härifrån med ungefär samma BF?

• MammatillEmilia

Nej, har själv bf 17/6.

• MammatillEmilia
    Svar på #12
    Läste nu mitt korta inlägg och såg hur konstigt det blev. Jag menade inte att det inte finns någon här som har bf kring 9/11. Jag menade bara att jag inte hade det.
  • HanTeo

Har sett att det funnits flera Ålandsbesökare här på tråden, min fråga är hus ni åker smidigast till Kapellskär? Åker ni E18 in mot stan och sen ut mot Kapellskär eller åker ni småvägarna "norrut", vilket går snabbast?

Hej från en snart Bålstabo

• Dessie

HanTeo: Vi har en stuga på Åland som du säkert vet och åker ofta.
    För det mesta åker vi "småvägarna" - vi bor i Enköping och åker "gamla vägen" mot Bålsta och svänger sedan av på Skoklostervägen - åker sedan Erikssund/Knivsta/Gottröra/Rimbo fram till Kapellskär.
    Vi har ett par ggr åkt E18 till Solna och sedan E18 vidare mot Norrtälje men vi tycker att den väger tar en aningen längre tid.

• HanTeo

Mycket tack för svar!

Vi har också stuga och släkt på Åland. Tyckte också det kändes fel att åka mot stan å sen ut.

Ciao

• Dessie

HanTeo: Var har ni stugan nånstans? Vi har stugan i Lemland, ca 2 km från byn Vessingsboda - precis vid vattnet (har egen sandstrand).
    Min mans farmor är ålänning (men hon är tyvärr död).

• HanTeo

Vi håller till ute på Brändö, i nordöstra skärgården. Det är en bit att åka, men väl värt det när man är framme:) Min mamma är född därute på kobben.

Svar på tråden Bålstatråden nr 9