Bålstatråden nr 9
För alla som gillar Bålsta
För alla som gillar Bålsta
svag; ska kika på det i helgen så då får vi se hur långt det är
ja, det verkar fint, lite o göra givetvis men det är ju bara kul och trädgården på sommarbilderna var jättefina. Härligt m en uppvuxen tomt!
Det ska bli sååå spännande att få kika runt i bålsta
mitt första besök, vad jag vet iaf.*hihi*
VA, nu fanns det med minsann
inte igår, jag lovar
kyrkcentrumet asså
Nu känns det så härligt vårigt, ja inte temperaturen kanske men allt pyssel hemma. Jag har äntligen hittat fågelholkar som fallit mig i smaken så i dag ska jag hem och måla!
Jag har försökt hitta holkar som är lite spejsigare än de vanliga tråkiga men ändå funktionella. Jag hittade en som ser ut som ett funkis-hus och så fanns den i lite olika varianter men de kostade närmare 500 kr, liiiite för dyrt för en holk tycker jag.
Den jag hitade nu kostade bara 69 kr och ändå rätt cool, jag tänkte måla den i samma färger som vårt hus.
Vet någon var man kan få tag i fladdermusholkar här i närheten? Man kan ju bygga själv men ärligt talat så orkar jag inte
Eftersom vi har lite vattensamlingar i skogen intill tänkte jag förbereda mig för myggsäsongen med att locka lite fladdermöss till vår tomt. En fladdermus kan äta mellan 4000-7000 myggor per dygn, släng er i väggen myggljus!
Jag tänkte plantera om lite tomatplantor i helgen om jag hinner. De har kommit upp rätt bra nu och jag håller på och sneglar på små växthus att placera dem i. Å, va härligt att pyssla!
mammatillemilia; ja, växtuhs e mysiga
graneberg...hmm...andra sidan... då har ni vääldigt nära vattnet?
Finns det nån badplats på den sidan?
Daimis: det finns 3 badplatser i Bålsta - Kalmarsand, Ekillla & Sånka(=Skokloster).
jag ger mig
Men man lär sig nog vad allt heter och var det ligger så småningom!!
MammatillEmilia: Oh, Granebergsområdet har jag bott i :)