• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • golftjejen

Anni G skrev 2008-04-11 09:54:58 följande:

I helgen ska vi på minisemester utan barn. Vi har bokat weekendpaket på Friiberghs Herrgård. Ska bli skönt att komma i väg och bara vara och att få sova en hel natt utan att någon sparkar en i ryggen och vill ha välling  Har någon varit på Friiberghs Herrgård? Jag vet egentligen ingenting om stället mer än att det ligger hyfsat nära.Jag har varit såååå trött den senaste veckan både på jobbet och hemma så jag behöver verkligen vila.
    Har bara spelat på golfbanan och då går man ju förbi den och det ser verkligen mysigt ut. Vilken bra idé....., jag/vi är verkligen urusel på att sticka iväg själva....borde man ju göra för att få lite egen/gemensam tid. Får man fråga vad priset är? Är det en natt lö/sö eller? Vad ingick då?

Trevlig helg!
  • Sladdis

Vi tillbringade bröllpsnatten på Friibergh!! Flört

Vi kom dit vid 1 på natten och på morgonen beställde vi en frukostkorg till rummet så tyvärr såg vi ju inte så mycket av stället men jag har en kollega som varit där med sin fru på en weekend och de var jättenöjda!!

Hoppas ni får det mysigt och passa på att njuta av bara varnadra!!

~ * allt är lätt när man kan det * ~
  • Blixten
    golftjejen skrev 2008-04-11 10:59:24 följande:
    Anni G skrev 2008-04-11 09:54:58 följande: Har bara spelat på golfbanan och då går man ju förbi den och det ser verkligen mysigt ut. Vilken bra idé....., jag/vi är verkligen urusel på att sticka iväg själva....borde man ju göra för att få lite egen/gemensam tid. Får man fråga vad priset är? Är det en natt lö/sö eller? Vad ingick då? Trevlig helg!
    Jag tror det var Herrgårdspaketet vi bokade och det kostar 1395 kr per person för 1 dygn. Jag var inte riktigt vaken när Anders bokade i går kväll så jag lyssnade bara med ett halvt öra Anders föräldrar betalar en del av det hela som en del av bröllopspresenten.

I paketet ingår eftermiddagskaffe med hembakat bröd. På kvällen serveras en 4 rättersmiddag. Logi i standarddubbelrum samt frukostbuffé.
  • Blixten

Nu är man tillbaka i verkligheten igen. Det var så himla skönt att bara få vara ledig och slappa en hel helg. Det var hur bra som helst på Friiberhs herrgård. Maten var superbra och servicen toppen. De hade stenkoll på vad gravida bör och inte bör äta och erbjöd hela tiden olika alternativ.

I går eftermiddag var vi på trädgårdsmässan i Älvsjö. Felix var med så det blev inte så långa stunder vi hann titta på varje monter men man hann i alla falll slita åt sig en broschyr här och där

Tyvärr var det i slutet av sista dagen då de började rea ut växterna i arrangemangen i de olika montrarna och folk blev ju som glana. De rev och slet och trängdes och brydde sig inte ett dugg om att det stod en liten tvååring mitt i allt som försökte titta på blommorna. varför blir folk gamar så fort de kan tjäna några kronor?....Fundersam

Vi fick i alla fall lite inspiration till hur vi ska planera trädgården och det var ju det som var meningen med besöket. .-)

• flowers

Nu är man på svenskmark igen. Var i Bålsta idag för inskrivning hos barnmorskan, tog en tur förbi vårt blivande hus. Jag bara längtar tills vi får flytta in.

Anni G: Låter som om du haft en trevlig barnfri helg, själva fick vi också barnledigt ett par dagar så vi passade på att bila hem från Italien. Besökte bla Amsterdam som jag blev oerhört förtjust i.
    Trevligt med trädgårdsmässa, skulle också behöva lite uppslag på vad man kan göra med trädgården. Har varit lite bortskämd med både vindruvor och sparris i trädgården. Själv har jag inte de grönaste fingrarna men vill försöka mig på lite iallafall.

Det är väl bara att fortsätta att räkna ner dagarna och drömma tills vi får flytta in......

• Pamela G

hej alla...

jag har ju inte haft internet sen dec så jag måste skriva in mig här nu

skönt med finare väder,tjoho!

kram

• annalena81

SÅ underbart väder ute... bara att njuta för snart kommer det säker en släng av snö eller nått Räcka ut tungan

Ikväll blir det premiär grillning här hemma, kan tänka mig att grill lukten kommer ligga tät i många områden.
    Ska sätta sonen bak på cykeln idag och utforska området lite, har ju inte gjort det så mycket än.

Ha en trevlig helg

• Cilla R

Woho jag hittade framSkrattande
    Har klickat mig fram genom alla tidigare Bålstatrådar, och äntligen kom jag fram till den sist startade.

Vi har precis köpt ett parhus nere i Skörby och har inflyttning 1 augusti. Vi flyttar från Bro så vi är helt nya i Bålsta och vet inte så värst mycket.
    Jag står i kast med att söka dagisplats till våra tjejer (1 och 3 år), och kom på att jag vet INGENTING om vilka dagis/dagmammor som är bra osv. Snälla hjälp mig lite , och kom gärna med egna åsikter och förslag.

Mamma till Néa och Ophelia!
  • Blixten

Cilla R, välkommen till Bålsta!

Jag har inte så mycket erfarenhet av andra dagis och dagmammor än dem Felix har gått hos. Han gick hos Berit först och hon är bra, sedan började han på Skörby förskola och det är toppen!

• annalena81

Cilla R- Min som går hos dagmamma i hagviken och det är verkligen SÅ bra. Innan jag fick dagmamma så gick han på dagis och jag va väldigt anti mot dagmamma... men nu har jag helt ändrat mig och jag vill aldrig att mina barn ska gå på dagis.

Hagviken är dock en bit från Skörby..... Men kolla upp om det finns dagmammor närmare om du vill ha det.

Lycka till och välkommen till Bålsta!

Svar på tråden Bålstatråden nr 9