• Dessie

Bålstatråden nr 9

För alla som gillar Bålsta

• Svar på tråden Bålstatråden nr 9
  • svag

Daimis: Västerskog ligger inte jättenära Västerängen, det är en bit ifrån med tanke på hur litet bålsta ändå är. Vad heter vägen?

• Daimis

nydalsvägen... så det ligger inte nära? hmm...*s* du ser vad lite man vet. Jag har ju bara eniro att förlita mig på just nu

• svag

Nydalsvägen, där har jag delat post :) Hehe, alltså det är ju ganska nära. Men det som inte syns på kartan är ju att det är en jättebacke att gå upp och ned för när man ska dit :) Men det brukar ju vara det minsta problemet :)

hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx&var=nydalsv%e4gen&StreetNumberId=100031922 Backen ligger där det står kyrkcentrum.

Dagis i närheten: Ellensborg ligger en bit ifrån Västerängsskolan bara. Men när man bor på nydalsvägen tror jag att man får tillhöra Gransäterskolan också. Men dom har inget dagis.

Vilket nummer är det ni ska kolla på då på nydalsvägen?

• Daimis

ah, där ser man nr 2 tror jag det va...finns med på hemnet.
    kyrkcentrum?? har vi samma karta??*s* ändå kollar jag på länken... jag är lite trött tror jag

• Jenna82
    Daimis skrev 2008-03-24 20:20:14 följande:
    Hej på er Vi ska o kika på ett hus i Bålsta till helgen så nu undrar jag ju såklart om nån vet hur området Västerskog är. Ser på kartan att det nära västerängsskolan...finns det dagis där oxå? bra/dålig erfarenhet?Det är så svårt allt när man aldrig varit i Bålsta... Men spännande är det iaf.

Hej o välkommen till sidan! Kul att ni kikar hus här!

Jag håller inte med Svag om avstånden.

Jag tycker att det är nära mellan Nydalsvägen och Västerängsskolan t.ex. Visst inte 20-50m, men säg en halv kilometer så e man framme.
    Nydalsvägen e jättemysigt o lugnt område. Har själv kikat på hus i det området för en massa år sen.
    Sen så finns det ett dagis precis där vid Västerängsskolan som heter Ellensborg, superfint och renoverat o allt sånt sen 2år tillbaks ungefär.
    Och visst, som Svag säger, så är det en backe från er och dit...men sånt brukar ju spela mindre roll.

Själv bor jag på Väppebyberget o vi har centrumbacken (!!) att gå upp o ner för om vi vill nånstans..om vi nu inte tar bilen då.

Hoppas att ni kommer gilla huset. Bålsta i sig e ett underbart ställe att bo på. Är själv uppväxt här.

(¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Daimis

Jenna; allt är ju relativt 500m är för mig ganska nära. Kul att höra att det är ett lugnt område och att du trivs i bålsta

• Jenna82
    Jo men precis det ja menar, för mig är 500m-1km väldigt nära.
    Men vissa kanske tycker det e långt då. Hihi.

Är det nå mer du undrar över så är det bara att hojta till.
    (¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • Daimis

Tack det va bara så skönt att höra att det var ett bra område!! Men...klart man undrar lite över vad det finns för butiker i centrumet...om det finns fina badplatser...elljusspår...ridhus...
    Men nåt ska jag väl få upptäcka säg *hihi*

• svag

Daimis: Hehe, i det nedre högra hörnet står det kyrkcentrum :D

Trodde det var mycket längre än en kilometer, skulle gissat på två. Men då har jag helt fel :D

Bålsta har två jättefina badplatser! Ekilla badet och Kalmarsands badet. Sen finns det även ute i Skokloster också. Eljusspår är det två stycken tror jag, kvarnkojan och vibyspåret. Stall finns det massor! Ridhus vet jag iaf ett, Håbo ridklubb ute i krägga :)

Nydalsvägen 12 verkar ju superdfint!

Svar på tråden Bålstatråden nr 9