Bålstatråden nr 9
För alla som gillar Bålsta
För alla som gillar Bålsta
Nu e jag också här!
I dag var det ju så himla trist väder så vi åkte till Barkarby och kollade på trädgårdsgrejer. Känns härligt att planera inför sommaren, kolla på gräsklippare m.m.
Jag sådde lite olika tomatplantor i dag som jag hoppas blir något till sommaren. Drömmen är att ha ett riktigt växthus men jag får nog nöja mig med en liten flyttbar variant tills vi har bestämt hur vi vill ha det i trädgården. Huvudsaken att det får plats några krukor med tomater och kryddor.

Anni G skrev 2008-03-09 17:37:21 följande:
V 14 - 17 ska jag praktisera på Medicinavd 1 på Enköpings Lasarett, ska bli kul
Anni: Du ska se min man nån ggn när vi åker småvägarna
- först sitter han o klagar på alla fartdårar och sekunden efter sitter jag med hjärtat i halsgropen när han kör om nån luspudel
Tack för svar om bilvägarna mot Åland!
Vi har nu magsjukan hela familjen - blä!
Hej!
Här är en till som vill vara med på eran bålstatråd. Har precis köpt hus i Bålsta och flyttar in i början av maj.
Har en son som blir 3 år i sommar och nr 2 föds i slutet av juli.
Vet i princip ingenting om Bålsta men hoppas vi gjort rätt val genom att flytta hit. Huset ligger i Skörby, bra område? Tips om bra barnomsorg?
Hej!
Jag är uppväxt i Bålsta men bor nu på Gotland med sambo och 2 barn. Flyttade hit 04. Trivs bra men längtar ibland tillbaka till Bålsta!
Skörby är fint och bra område! Själv bodde jag i Gillmarken, inte så långt därifrån!
flowers, välkommen till tråden!
Vad kul att du har en son som blir tre i sommar, det blir vår son med! Vi väntar också tillökning, fast i juni plus att vi bor i Skörby!
Skörby förskola är toppen, i alla fall den avdelning som vår son går på. De tänker verkligen på vad de gör tillsammans med barnen, det är inte bara "förvaring av barn" som jag var lite orolig för innan han började på dagis.
Skörby är fint, lungt och skönt. Väldigt gott om vilda djur har jag märkt. Vi har två rådjur som äter frön som ramlat från fågelbordet, de kommer varje dag i princip. Tre ekorrar som käkar jordnötter som egentligen fåglarna ska ha. Två harar som kollar in sånt som trillar ner och en räv som kollar in hararna
Sen har vi ju vildsvinen förstås, de bökar alldeles intill vår tomtgräns nu. Vi hör dem i bland men jag har aldrig lyckats få syn på dem.