• lycra

The Sims??

Någon mer än mig som fastnat i The Sims träsket? Totalt omöjligt att sluta spela! Fast jag är fortfarande nybörjare :) Någon som kanske är mer duktig än mig själv som kan förklara lite mer vad man kan göra? Jag vet att man ska bli vänner med varandra i familjen + grannarna + att man ska jobba sig uppåt inom jobbet, men vad finns det mer? :)

• Svar på tråden The Sims??
  • helenasafir

Hej hej. Här är ännu ett Sims-fan!!! Skaffa VR glasögonen, de är bra för att få upp "kul" som annars är svårt att få upp. Gå även in och ladda ner Bylines (eller om de heter Sim Godesses, tror att jag stavat rätt...) tre tavlor av de som gjort den hemsidan (de finns längst ner på sidan), varje gång du "köper" en sån tavla i spelet sen så får du 5000 simoleons!!! Underbart bra grej, då slipper man jobba till sig pengar och kan bygga fina hus från början! (ja, ja... jag vet att det är lite fuskigt men det är kul!!!)
    Kram Helena och Hugo

• Hannahs mamma

WithLove
    Sims finns även på ps2 spel.. Men det är svårare att bygga hus och sånt med handkontrollen än med datamusen... men det funkar!!! Har både sims till datan och ps2

• lycra

Hmm... Tussilago försökte ladda ner från den sidan & lade ner den i Sim mappen.. men jag fick inga nya grejor när jag spelade :( Hur ska jag göra? Sen ibland så blir mitt sims jättekonstigt! För så har jag 9 vänner... så ringer telefonen som säger att jag blir av med några vänner... så till sist har jag bara 5 kvar så när jag försöker ringa de ibland går det inte att ringa de för de finns inte i listan fast de funnits där innan & sen ibland när de väl finns i listan & de säger att de ska komma så gör de inte det! En gång när det brann så ringde jag brandkåren & de skulle komma direkt men de kom inte! Verkar som de inte kommer fram eller nåt? Någon som har samma problem?

• Upptagen

Lycra: Vad laddade du ner och i vilken mapp la du det i?

• lycra

Jag laddade ner någon mixer & någon byrå & jag zippade upp den sen lade jag den i the sims mappen... vad ska man mer göra?

• Upptagen

Lycra: okej, du måste lägga den objects mappen (som ligger under gamedata, under simsmappen...)

Under "Gamedata" mappen så finns det flera undermapper, som objects, floors, walls, m.m

Vanliga saker ska ligga i "objects"

Hoppas du förstod...

• Roisin Dubh

Ha ha, här kommer ett till Simsfrek!

Jag körde en dokusåpa kring mitt Simsspel i min barnkammare, den finns fortfarande kvar för den som vill läsa. Huvudpersonen i mitt spel är ingen mindre än "fillewegler" här på FL

Nu var det dock en och annan månad sedan jag spelade . Har ägnat mig åt "Black & White" istället.

• HaJoMi

Bra sätt att få en massa pengar är genom att trycka Ctrl+shift+C Då kommer en svart ruta upp i vänstra hörnet. Har du bara det första Sims skriver du Klapaucius (hjälp; har jag för mig iaf) och sedan tryck enter. För varje gång får du 1000 kr extra. Har man något extra pack skriver man Rosebud. När man skrivit in ordet första gången vid den spelomgången, behöver man inför nästa 1000-lapp bara trycka ! och inte skriva hela ordet...

Hoppas ni förstod mitt svammel *skrattar*

• Upptagen

på rosebud fusket kan man även skriva in " !;!;!;!;!;!;!;!;!" Valfritt många gånger, så får man en 1000lapp för varje utropstecken!

• HaJoMi

Tussilago, vad är det du säger??? Med bara kommatecken emellan? Jösses, jag som nästan börjat få musarm efter alla 100.000 tals tusingar varje familj behöver *asg*

Svar på tråden The Sims??