• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • rimmis

Helt ärligt... hur får man till superraka kanter? Jag lyckas ALDRIG med det. Visst, jag kan göra en fruktkaka och täcka hela med sp, men blä vad äckliga tårtor jag kommer att göra då. Jag vill ha fyllning och en fin hög rak tårta.

Hur gör ni??

• greeneyes

wow. vilka tårtor ni gjort!! supertoppenfina!!

mooogn: kul att se dig här
    äntligen börjar de (nog) bli klara med hur de vill ha sin bröllopstårta, ni vet de som jag har beställning av till 14 juni. De ska ju ha syrener som tema, och det är ju lila, lila, lila. Men jag har en sån känsla (läs: vetskap) om att de är motsatsen till rysch-pysch, och är rädd att deras tankar med syrenlila på tårtan mest kommer att bli 80-talet here we go.. har försökt styra lite (läs: mycket) och har hittat små bundna som buketter med miniblommor, ser nästan ut som syrener, i en Wilton yearbook. ska se om den finns på deras hemsida, i såna fall kan jag länka.. ska leta lite..  
    men jag säger bara: hoppas, hoppas, hoppas att deras syrener på tomten som de ska duka med INTE är så där ljust lila, de andra färgerna känns mer som smakfullt på ett bröllop..
    (förlåt för mitt långa svammel, behövde avreagera mig lite...)
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • mooogn

Tack, greeneyes  Hur har du tänkt dig tårtan? En vit tårta med några enstaka lila blommor låter ju inte sååå illa (jag har också lite svårt för den där syrénlila färgen; den är ju så mesig!) 

Google är din vän!
  • greeneyes

mooogn: tyvärr så har ju jag tänkte mig lite annorlunda än hur de ville... de ville ha typ massor av såna lila små blommor över hela tårtan (ni vet den lilla utstickaren som många har), på mösnterkavlad vit tårta och sen typ lila sidenbandskant OCH lila snäckbård.. njae, sa jag bara... tror att det är svårt för dem själva att se det framför sig också, så jag föreslog släta  helvita tårtor, ev hjärtformad alt rund, med valfria blommor ovanpå (helst bundna i klunga i mitten) och antingen sidenbandskant eller snäckbård runt. hennes sjal ska vara mer den där vinrödslila som det finns syrener i, så jag ska se om jag kan få dem att matcha blommorna i det istället. 

• greeneyes

...typ såna här blommor, fast på stor tårta och på tråd så de bildar en bukett typ.. har tyvärr lånat ut min yearbook, så jag minns inte exakt vilken sida etc.

http://www.wilton.com/recipes/recipesandprojects/wedding/tinyblossoms.cfm#
  • mooogn
    greeneyes skrev 2008-05-07 10:01:53 följande:
    mooogn: tyvärr så har ju jag tänkte mig lite annorlunda än hur de ville... de ville ha typ massor av såna lila små blommor över hela tårtan (ni vet den lilla utstickaren som många har), på mösnterkavlad vit tårta och sen typ lila sidenbandskant OCH lila snäckbård.. njae, sa jag bara... tror att det är svårt för dem själva att se det framför sig också, så jag föreslog släta  helvita tårtor, ev hjärtformad alt rund, med valfria blommor ovanpå (helst bundna i klunga i mitten) och antingen sidenbandskant eller snäckbård runt. hennes sjal ska vara mer den där vinrödslila som det finns syrener i, så jag ska se om jag kan få dem att matcha blommorna i det istället. 
    Deras förslag låter faktiskt väääldigt 80-tal... Fundersam Hoppas att du kan övertala dem till något snyggare

--> Har läst lite i de gamla trådarna och ville bara "avslöja" mig som den där jobbiga bruden som begärde svart bröllopstårta med orkidéer på nyårsafton! Men både vi och gästerna tyckte att det var en UNDERBAR tårta Tack, JFL!
    Google är din vän!
  • Aiwendil
    Ankmor och rimmis
    Tack för ert beröm

Tack alla som skrivit i min gästis också..
    Det värmer så att höra att man gjort något fint 
    Speciellt av andra tårtmakerskor som vet man man pysslar med *hihi*

rimmis
    Din tårta är jätteläcker. Jag äälskar rosa
    Hur gör du med målningarna... pensel, vanlig pastafärg???
    Jocke och Isak, jag älskar er!
  • Aiwendil
    rimmis skrev 2008-05-07 15:24:42 följande:
    Aiwendel: Yes... mitt i prick
    Jättefint Måste också prova nångång..
    Bara det att jag blir så nervös när jag ska göra nått och bara har EN chans på mig
    Målar man fel så målar man fel liksom

Samma när man ska lägga på sp-locket...
    Man har ju bara en chans på sig.. hahaha....
    Låt inte onödiga människor ta din energi ifrån dig!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd