Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Aiwendil: Tokfina tårtor.. håller med Ankmor om att du är grym på att modellera! *ler*
Tack flickor!
Helt ärligt... hur får man till superraka kanter? Jag lyckas ALDRIG med det. Visst, jag kan göra en fruktkaka och täcka hela med sp, men blä vad äckliga tårtor jag kommer att göra då. Jag vill ha fyllning och en fin hög rak tårta.
Hur gör ni??
wow. vilka tårtor ni gjort!! supertoppenfina!!
Tack, greeneyes
Hur har du tänkt dig tårtan? En vit tårta med några enstaka lila blommor låter ju inte sååå illa (jag har också lite svårt för den där syrénlila färgen; den är ju så mesig!)
mooogn: tyvärr så har ju jag tänkte mig lite annorlunda än hur de ville... de ville ha typ massor av såna lila små blommor över hela tårtan (ni vet den lilla utstickaren som många har), på mösnterkavlad vit tårta och sen typ lila sidenbandskant OCH lila snäckbård.. njae, sa jag bara... tror att det är svårt för dem själva att se det framför sig också, så jag föreslog släta helvita tårtor, ev hjärtformad alt rund, med valfria blommor ovanpå (helst bundna i klunga i mitten) och antingen sidenbandskant eller snäckbård runt. hennes sjal ska vara mer den där vinrödslila som det finns syrener i, så jag ska se om jag kan få dem att matcha blommorna i det istället.
...typ såna här blommor, fast på stor tårta och på tråd så de bildar en bukett typ.. har tyvärr lånat ut min yearbook, så jag minns inte exakt vilken sida etc.
Hoppas att du kan övertala dem till något snyggare

Aiwendel: Yes... mitt i prick