• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor

Detta stod det i "Guide till tårttråden"
    Hemlis Renshaw's Regal Ice Hemlis
    Många i tråden har provat SP av märket Renshaw's Regal Ice och blivit väldigt besvikna.
    Den har beskrivits som svårsrbetad, illaluktande och att den smakar illa.
    Kattsand är ett vanligt förekommande beskrivningen på smak, konsistens och lukt.

Men ingenting om hur Arctic White smakar.

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Fru Humla
    Ankmor skrev 2008-06-14 20:38:52 följande:
    Detta stod det i "Guide till tårttråden" Renshaw's Regal Ice Många i tråden har provat SP av märket Renshaw's Regal Ice och blivit väldigt besvikna. Den har beskrivits som svårsrbetad, illaluktande och att den smakar illa. Kattsand är ett vanligt förekommande beskrivningen på smak, konsistens och lukt. ***Men ingenting om hur Arctic White smakar.
    nej precis det där har jag också läst men jag fick för mug att artic white var ett annat märke för det stå¨r inget om renshaw i samband med den produkten.
    renshax färdihfärgad har jag använd och den är värdelös i kvaliten

så här står det på hemsidan om den
    Arctic white är färdig att använda, är snövit och lämpar sig idealt till att täcka kakor, tårtor, motivtårtor, bröllopstårtor och formtårtor.

Den bryter inte lätt, ursäktar små fel vid bearbetningen och anpassar sig till varje tårtform, rund eller kantig.

Går att genomfärga med våra livsmedelsfärger eller marmorera med våra kristallpulverfäger.

Arctic white är baserat på socker och smakar neutralt sött. Med tillsatts av t.ex. bittermandel- eller rumarom går det att förfina smaken. Kan utan problem blandas med marsipan.

Levereras i 1 kilos förpackning.

Innehåller: Socker, glukossirap, vegetabilisk olja, fuktreglerande medel, glycerin, emulgator E471, surhetsreglerande medel, E262, E260, stabilisator E466, arom, titandioxid E171.

vad tror du törs man chansa? ballinas och jag kom inte överrens så jag är lite rädd att göra bort mig. men har ingen lust att beställa från två ställen heller
    Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • MariaX m 2
    rimmis skrev 2008-06-14 18:44:17 följande:
    Maria: Superfin tårta... tråkigt att de inte blir så uttryckligt uppskattade som de förtjänar :)
    Tack !! Vad skönt att höra att nån mer döper sina tårtor...
    UWO BaraJag skrev 2008-06-14 19:27:42 följande:
    De är ju konstverk, klart de ska heta något! ..fast jag tror inte alla mina har namn men väl någon slags tanke bakom.
    Jaa eller hur ! Och näe det är kanske inte alla som har ett namn riktigt men alla har ju en tanke som du säger och en känsla med sig
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-06-14 21:50:02 följande:
    nej precis det där har jag också läst men jag fick för mug att artic white var ett annat märke för det stå¨r inget om renshaw i samband med den produkten.renshax färdihfärgad har jag använd och den är värdelös i kvalitenså här står det på hemsidan om denArctic white är färdig att använda, är snövit och lämpar sig idealt till att täcka kakor, tårtor, motivtårtor, bröllopstårtor och formtårtor. Den bryter inte lätt, ursäktar små fel vid bearbetningen och anpassar sig till varje tårtform, rund eller kantig. Går att genomfärga med våra livsmedelsfärger eller marmorera med våra kristallpulverfäger. Arctic white är baserat på socker och smakar neutralt sött. Med tillsatts av t.ex. bittermandel- eller rumarom går det att förfina smaken. Kan utan problem blandas med marsipan. Levereras i 1 kilos förpackning. Innehåller: Socker, glukossirap, vegetabilisk olja, fuktreglerande medel, glycerin, emulgator E471, surhetsreglerande medel, E262, E260, stabilisator E466, arom, titandioxid E171. vad tror du törs man chansa? ballinas och jag kom inte överrens så jag är lite rädd att göra bort mig. men har ingen lust att beställa från två ställen heller
    Arctic White är ett "eget" märke, det är ialla fall vad jag har kommit fram till...
  • UWO BaraJag

Artic white är den veganska sp som jag kommer ihåg. Har inte hört att den skulle smaka mindre läskigt sötsliskigt än andra sp. Så jag skulle våga köpa och använda den.

Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 12:53:09 följande:
    Hehe, tårtan såklart Döper inte ni era tårtor... Puckofrågor ser jag inte ens, tycker dock att det är såna hela tiden tyvärr...Åå vad tråkigt Solaika, hoppas det ordnar sig.
    Tack vännen! Kyss
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Fru Humla
    UWO BaraJag skrev 2008-06-15 09:29:26 följande:
    Artic white är den veganska sp som jag kommer ihåg. Har inte hört att den skulle smaka mindre läskigt sötsliskigt än andra sp. Så jag skulle våga köpa och använda den.
    åå vad bra då kör jag nog på den nästa gång även om den var lite dyrare än bakels...men så slipper jag två frakter och då går det nog jämnt upp...tack å bock!
    Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Sexymala

Nu orkar jag heller inte tårta mer! Tappade all lust och självsäkerhet idag! Usel tårta, verkligen hemsk blev den!! Fyllningarna hamnade på sniskan och hela tårtan blev sne. Spacklade med grädde, eftersom det efterfrågades "riktig" prinsesstårtasmak (operasmak ) men jag gillar verkligen inte marsipan och grädde ihop! Det går bara inte. Den smälte inte, men mjuk blev den. Och ork till dekoration hade jag verkligen inte. Det blev namn, ålder och lite blommor som inte alls var särskillt snygga.

Så, i vilket fall som helst! Jag tog precis bort tårttråden ur favoriterna. Lika bra det liksom. Orkar inte "se" alla som pratar om hur kul det är att tårta och om sina misstag, som sedan inte alls visar sig vara misstag på bilden. Men min kommer ni inte få se. Den ÄR ett enda stort misstag. Ni får bara helt enkelt lita på mig. Den blev hemsk !

Skall lägga detta åt sidan några veckor nu, sedan tänkte jag ev börja med sockerblommor lite smått! Har även börjat "skära ned" på sötsaker! Inget godis den senaste veckan iaf ! Studenttårta åt jag och nångon bulle e har det blivit, men inget godis och inga chips och ingen läsk!!

Jag tänker fortsätta hänga här och kollar nog in bildtråden med! Ibland!!

Lång inlägg!

men ha en bra dag!

• Tussa76

Kikar in en supersnabbis innan jobbet, enbart för att visa upp dotterns tårta! Hon har gjort allting själv, förutom de spritsade blommorna som hon hittade bland mina grejjer. Hon har fyllt, spackat, färgat, kavlat, täckt och dekorerat helt själv! Mest impad blev jag över spritstekniken, och att hon inte fick ett enda veck på marsipanen! Sååå duktig!!

• Ankmor

Wow Tussa! Vad duktig hon är! Jisses! Hon är ju inte så gammal ju! Bara 8 år (imorgon)!!!
    Lilla gumman börjar bli stor...
    Krama henne från oss. Ses på torsdag eller fredag, vet inte än när det blir.

Svar på tråden Sockerpullornas tråd