Sockerpullornas tråd
Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28047519.html
Välkomna in
Detta stod det i "Guide till tårttråden"
Renshaw's Regal Ice ![]()
Många i tråden har provat SP av märket Renshaw's Regal Ice och blivit väldigt besvikna.
Den har beskrivits som svårsrbetad, illaluktande och att den smakar illa.
Kattsand är ett vanligt förekommande beskrivningen på smak, konsistens och lukt.
Men ingenting om hur Arctic White smakar.
!! Vad skönt att höra att nån mer döper sina tårtor... Artic white är den veganska sp som jag kommer ihåg. Har inte hört att den skulle smaka mindre läskigt sötsliskigt än andra sp. Så jag skulle våga köpa och använda den.
Nu orkar jag heller inte tårta mer! Tappade all lust och självsäkerhet idag! Usel tårta, verkligen hemsk blev den!! Fyllningarna hamnade på sniskan och hela tårtan blev sne. Spacklade med grädde, eftersom det efterfrågades "riktig" prinsesstårtasmak (operasmak
) men jag gillar verkligen inte marsipan och grädde ihop! Det går bara inte. Den smälte inte, men mjuk blev den. Och ork till dekoration hade jag verkligen inte. Det blev namn, ålder och lite blommor som inte alls var särskillt snygga.
Så, i vilket fall som helst! Jag tog precis bort tårttråden ur favoriterna. Lika bra det liksom. Orkar inte "se" alla som pratar om hur kul det är att tårta och om sina misstag, som sedan inte alls visar sig vara misstag på bilden. Men min kommer ni inte få se. Den ÄR ett enda stort misstag. Ni får bara helt enkelt lita på mig. Den blev hemsk
!
Skall lägga detta åt sidan några veckor nu, sedan tänkte jag ev börja med sockerblommor lite smått! Har även börjat "skära ned" på sötsaker! Inget godis den senaste veckan iaf
! Studenttårta åt jag och nångon bulle e har det blivit, men inget godis och inga chips och ingen läsk!!
Jag tänker fortsätta hänga här och kollar nog in bildtråden med! Ibland!!
Lång inlägg!
men ha en bra dag!
Kikar in en supersnabbis innan jobbet, enbart för att visa upp dotterns tårta!
Hon har gjort allting själv, förutom de spritsade blommorna som hon hittade bland mina grejjer. Hon har fyllt, spackat, färgat, kavlat, täckt och dekorerat helt själv! Mest impad blev jag över spritstekniken, och att hon inte fick ett enda veck på marsipanen!
Sååå duktig!!

Wow Tussa! Vad duktig hon är! Jisses! Hon är ju inte så gammal ju! Bara 8 år (imorgon)!!!
Lilla gumman börjar bli stor...
Krama henne från oss. Ses på torsdag eller fredag, vet inte än när det blir.