• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Ankmor
    Tussa76 skrev 2008-06-14 00:08:39 följande:
    MariaX: Så söt! Älskar verkligen den rosen.. ljuvlig! Förstår att du blir besviken....man vill ju ha lite "wow-känsla" iallafall, när man lagt ner en massa tid och energi! Det skulle väl vem som helst bli, vad det än handlade om! Behöver ju inte vara tårtor ens... Nä, hålle med dej.. gör inga fler tårtor till henne! *kramar om* Näpp!! INGEN tårta blir det på midsommar! Mina tårtgrejjer kommer packas ner i flyttkartonger på Måndag och förflyttas upp till förrådet i huset, så det GÅR inte ens! Men efterrätt kommer det bli.. Bara lite hemlig än så länge...
    Hm... ingen tårta? Hemlig... *funderar*... hm... AHA! Nu vet jag! Det blir ..... til dessert! goooot!!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 00:24:25 följande:
    Tack Tussa !! Precis så, hon behöver inte oja och voja bara uppskatta att jag faktiskt har lagt ner tiden. Sambon blev lite sur så han gav henne lite gliringar över telefon sen... Men inga mer tårtor blir det till henne punkt!!!Ser oxå fram emot träffen, ska bli såå kul!!
    Håller med! Inga fler tårtor till henne - hon kan gå till bageriet och köpa gräddbomber!

Nu är det bara en månad och 4 dagar kvar till träffen!!
  • MariaX m 2

Tack Ankmor, eller hur !!

Himla människa, jag blir så irriterad, min fina tårta *buttar med läppen* Skulle behållit henne hemma istället...

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • UWO BaraJag

*sänder en bunt kramar till Tussa*

Jag hade ärligt talat skjutit upp det där födelsedagsfirandet. Man måste ju inte fira exakt den dagen om man har extremt kring sig samtidigt.
    Och om släkt insisterat hade jag talat om för dem att de fått ta med sig fika.

Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • Solaika
    Jag vill ju oxå vara med på träffen Gråter Dumma jobb...

UWO!! Kul o se dig!! Du har inte svarat på vad du ville ha för bilden på syrran som du hjälpte mig med!

Ankmor, du vann bildtävlingen på bakverk.ifokus

Jag har läst om er allihopa o jag lider med er. Hoppas ni orkar igenom och kommer på fötter snabbt igen! *kramar till er allihopa*

Här är livet väldigt mörkt grått just nu. Hittade en plipp på magen på vår lilla Casper (vår näst äldsta gerbil) igår.. troligen är det något som kommer att bli en tumör och vi kommer att få ta bort vår gosegris Det finns en chans att det går åt andra hållet o den försvinner istället så vi håller tummarna stenhårt, men det är inte så vanligt så oron ligger högt. Det går att operera bort den, men eftersom det inte finns smärtstillande för gerbiler i Sverige så är det inte värt det. Han kommer bara ha ont efteråt Postoperativ smärta är bland det värsta som finns. Vi letar efter en veterinär som vet något om att smärtlindra gerbiler så ni får gärna hålla en tumme för oss och lilla Casper.
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-06-14 11:10:14 följande:
    Jag vill ju oxå vara med på träffen  Dumma jobb...UWO!! Kul o se dig!! Du har inte svarat på vad du ville ha för bilden på syrran som du hjälpte mig med!Ankmor, du vann bildtävlingen på bakverk.ifokus Jag har läst om er allihopa o jag lider med er. Hoppas ni orkar igenom och kommer på fötter snabbt igen! *kramar till er allihopa*Här är livet väldigt mörkt grått just nu. Hittade en plipp på magen på vår lilla Casper (vår näst äldsta gerbil) igår.. troligen är det något som kommer att bli en tumör och vi kommer att få ta bort vår gosegris Det finns en chans att det går åt andra hållet o den försvinner istället så vi håller tummarna stenhårt, men det är inte så vanligt så oron ligger högt. Det går att operera bort den, men eftersom det inte finns smärtstillande för gerbiler i Sverige så är det inte värt det. Han kommer bara ha ont efteråt Postoperativ smärta är bland det värsta som finns. Vi letar efter en veterinär som vet något om att smärtlindra gerbiler så ni får gärna hålla en tumme för oss och lilla Casper.
    Vann jag?! JIPPI! Vad skoj!!

uff da, vad tråkigt att eran lille Casper fått en "plipp". *håller tummarna hårt* att ni hittar smärtlindring och att allt går bra.
    Googlade lite och hittade denna artikeln - kanske kan det vara till någon hjälp?
    http://hd.se/mer/2006/06/08/veterinaer_med_specialintresse/

lycka till!
  • Ankmor

En liten "avreagering" bara...
    Kikade in i Tårttråden; nu har det kommit en sådan där "pucko"fråga igen...

"har bara gjort vanliga tårtor, kan jag få tips om fyllningar och vad kan man täcka med? Jag älskar dajm och all choklad".

Min reaktion;
    Eh... SkrikandesLÄS TS ditt PUCKO!!

• Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 07:57:06 följande:
    Tack Ankmor, eller hur !! Himla människa, jag blir så irriterad, min fina tårta *buttar med läppen* Skulle behållit henne hemma istället...
    Svärmor eller tårtan?
  • UWO BaraJag

Men solaika... är det en hudtumör alltså? För då skulle jag operera. Den smärtan efter är ju inte så stor ändå, inte mer än typ en bitskada.
    Vilken veterinär har du? Det är ju lite olika hur mycket de kan om mindre sällskapsdjur också. Jag sitter hemma och kan inte slå upp smärtlindring på gerbiler nu men kan kika om du påminner mig.

• UWO BaraJag
    Ankmor skrev 2008-06-14 12:20:12 följande:
    En liten "avreagering" bara...Kikade in i Tårttråden; nu har det kommit en sådan där "pucko"fråga igen..."har bara gjort vanliga tårtor, kan jag få tips om fyllningar och vad kan man täcka med? Jag älskar dajm och all choklad". Min reaktion; Eh... LÄS TS ditt PUCKO!!
    Jag såg den jag med. Orkade inte ens fundera.
    Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
Svar på tråden Sockerpullornas tråd