• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-14 11:59:55 följande:
    Vann jag?! JIPPI! Vad skoj!! uff da, vad tråkigt att eran lille Casper fått en "plipp". *håller tummarna hårt* att ni hittar smärtlindring och att allt går bra. Googlade lite och hittade denna artikeln - kanske kan det vara till någon hjälp?hd.se/mer/2006/06/08/veterinaer_med_specialin.../lycka till!
    Den veterinären är väl den som alla förespråkar har jag för mig. Vet att det finns en i Sthlm som är väldigt duktig iaf. Problemet är ju att vi inte bor i Sthlm. Men man skulle ju kunna ringa o rådfråga henne iaf.
    UWO BaraJag skrev 2008-06-14 12:39:46 följande:
    Men solaika... är det en hudtumör alltså? För då skulle jag operera. Den smärtan efter är ju inte så stor ändå, inte mer än typ en bitskada.Vilken veterinär har du? Det är ju lite olika hur mycket de kan om mindre sällskapsdjur också. Jag sitter hemma och kan inte slå upp smärtlindring på gerbiler nu men kan kika om du påminner mig.
    Jo, det är en hudtumör.. eller blir iaf om den utvecklas till en tumör. Men den sitter på doftkörteln och vad jag har förstått så tar man oftast bort hela körteln då för att undvika att det kommer nya tumörer. Jag har inte lyckats hitta nån veterinär här i Eskilstuna som kan så värst mycket om gerbiler alls. Sist gick vi hos Eskilstuna djurklinik. Men där visste dom inte ens att gerbiler har rött snor. Så det kändes ju inte riktigt bra.
    Jag har pratat med erfarna gerbiluppfödare o alla säger att det inte finns smärtlindring för gerbiler. Det är ju så små djur o det verkar som att ingen vet riktigt vad de tål. Men du får jättegärna kolla upp om du kan hitta något. Skulle gärna ta bort plippran på Casper för han är bara 1,5 år så han kan leva iaf 2 år till om han bara blir frisk.
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • MariaX m 2
    Ankmor skrev 2008-06-14 12:20:39 följande:
    Svärmor eller tårtan?
    Hehe, tårtan såklart Döper inte ni era tårtor...

Puckofrågor ser jag inte ens, tycker dock att det är såna hela tiden tyvärr...

Åå vad tråkigt Solaika, hoppas det ordnar sig.
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Ankmor

slänger in en liten förklaring;
    Gerbil=ökenråtta

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 12:53:09 följande:
    Hehe, tårtan såklart Döper inte ni era tårtor... Puckofrågor ser jag inte ens, tycker dock att det är såna hela tiden tyvärr...Åå vad tråkigt Solaika, hoppas det ordnar sig.
    okej, då hänger jag med. Tänkte att du fått fnatt och ville behålla tanten hemma.
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-14 12:57:19 följande:
    slänger in en liten förklaring; Gerbil=ökenråtta
    haha.. jo, det är ju namnet på dem i folkmun Fast jag gillar det inte riktigt. De är mer släkt med möss men är faktiskt en helt egen art
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Fru Humla

hej tjejer!
    usch, jag tittar bara in när jag veeeerkligen behöver hjälp...det blev ingen mcd-tårta för min mage ballade ur så jag blev sjuk i 2 veckor, tillbringade en natt på sjukhuset men de hittade inga fel...

nu ska jag äntligen få göra en bröllopstårta. det kommer bli tajt om tid efterosm vi kommer hem fårn semestern sagen innan bröllopet så jag ska förbereda innan vi åker men jag håller och letar roliga brudpar, de som ska gifta sig är lite speciella och hon ska ha en gul knälång klänning och han typ skjorta å byxor ingen kavaj eller så...
    hittade på shoppingbutiken men då jag inte vill betala frakt på flera ställen så vill jag handla allt där men de har bara artic white sp. hur är den? är det den som smakar illa??
    tycker bäst om bakels att jobba med...
    behöver hjälp här nu, ska jag köpa där eller har ni någon annan ide på sida...har kollat på de "vanliga" sidorna. behöver kunna få lev inom ett par veckor dessutom
    hjälphjälp

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • UWO BaraJag

De är ju konstverk, klart de ska heta något!

..fast jag tror inte alla mina har namn men väl någon slags tanke bakom.

Så sätter du dig på ett cafe nånstans och bjuder dig själv på te... (Thåström)
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-06-14 18:40:35 följande:
    hej tjejer!usch, jag tittar bara in när jag veeeerkligen behöver hjälp...det blev ingen mcd-tårta för min mage ballade ur så jag blev sjuk i 2 veckor, tillbringade en natt på sjukhuset men de hittade inga fel...nu ska jag äntligen få göra en bröllopstårta. det kommer bli tajt om tid efterosm vi kommer hem fårn semestern sagen innan bröllopet så jag ska förbereda innan vi åker men jag håller och letar roliga brudpar, de som ska gifta sig är lite speciella och hon ska ha en gul knälång klänning och han typ skjorta å byxor ingen kavaj eller så...hittade på shoppingbutiken men då jag inte vill betala frakt på flera ställen så vill jag handla allt där men de har bara artic white sp. hur är den? är det den som smakar illa??tycker bäst om bakels att jobba med...behöver hjälp här nu, ska jag köpa där eller har ni någon annan ide på sida...har kollat på de "vanliga" sidorna. behöver kunna få lev inom ett par veckor dessutomhjälphjälp
    Jag har för mig att det är Renshaws SP som smakar pyton.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd