• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Kaldorei

OJ! GRATTIS!!! =)

Näe, bor ju inte ens i närheten av sthlm....=( finns typ bara EN garnbutik här i stan plus att man kan köpa garn på hemköp.... men rätt så knapert utbud...

pucken skrev 2008-05-06 20:33:24 följande:
    om du skulle bo i närheten av farsta centrum så hittade jag massor av fina bruna garner där för inte så länge sen.och jag har börjat jobba och således tappat virklusten. ja, jobbet i kombination med ett positivt gravidtest
  • pucken

tack

synd att du inte bor i närheten, farsta har en riktigt bra garnaffär! jag bor inte så väldigt nära, men har jag vägarna förbi kollar jag alltid där.

Kaldorei skrev 2008-05-06 20:41:32 följande:
    OJ! GRATTIS!!! =)Näe, bor ju inte ens i närheten av sthlm....=( finns typ bara EN garnbutik här i stan plus att man kan köpa garn på hemköp.... men rätt så knapert utbud...
  • Kaldorei

åååh, jag vill ha en gigantisk virknål å virka av trasor!!! det kom jag på nu... :) virka runda trasmattor =) vore skit läckert...vet att jag såg det nånstans på nätet iaf.... =)

• Kaldorei

men nu har jag iaf börjat på en docka =) känns skönt att ha kommit igång igen =D

• Kaldorei

PLUS att jag faktiskt har sorterat alla mina garner.... har liksom aldrig haft nåt bra system, men det börjar arta sig. har allting i små påsar nu. Alla gröna och bruna i en påse, alla blå i en påse, alla röd,rosa och orangea i en påse, alla lila och gula i en påse alla vita och svarta i en påse, å alla minimininystan i en påse. =P alla påbörjade projekt i en påse och alla färdiga grejer i en påse. hahaha..... å sen ligger alla småpåsarna i EN enda jättestor kasse.

sen när vi skaffar nya soffor ska jag greja sånna där korgar i olika storlekar från IKEA... sånna flätade fast höga med lock, å ha dem mellan sofforna tänkte jag. =) just nu har vi hörnsoffa så då ligger min kasse BAKOM soffan. haha.... lite smådrygt.

• pucken

äh jag kommer nog inte virka alls på ett tag fick missfall igår kväll och orkar fan knappt leva ens.

• mira

pucken - så tråkigt att höra. ge dig själv tid och utrymme att sörja - virklusten kommer tillbaka senare.

• pucken

tack.

mira skrev 2008-05-10 09:14:34 följande:
    pucken - så tråkigt att höra. ge dig själv tid och utrymme att sörja - virklusten kommer tillbaka senare.
    är egentligen sugen på att virka en dopklänning. skulle beställt garn förra veckan, men det blev inte av. kanske lika bra. eller om jag ska bearbeta sorgen med en dopklänning kanske.
Svar på tråden Virktråd1