• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Lugnistormen

Pucken: Gillar dui inte att de blir en rippelfilt i stället?

Jag är äntligen färdig med den J*vla dockan! Trodde ardrig den skulle bli färdig. Håret tog en evighet! Ska sätta in en bild så snart som möjligt.

• Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-05-12 23:03:25 följande:
    Hihi...ja-a...jag tror minsann det! Nu har jag sytt ihop koftan och håller på med det roliga igen - själva virkandet. Jag ska virka på själva kragen nu och sedan ska det till några dekorationer på muddarna...och sedan ska blommor sys fast...och knappar. Hmmm...det var visst en del..men det ROLIGA är ju kvar! Tack för peppningen! Det gjorde susen!
    Så bra Jag ska peppa mig till att fortsätta min virkning i helgen, det är ju ganska rogivande att syssla med sånt. Men jag har lite svårt att sluta när jag väl börjat
  • Beatrize74
    pucken skrev 2008-05-13 07:53:23 följande:
    jag, jag måste hålla tankarna på rätt håll så jag försöker pyssla med nåt hela tiden. allt har varit skit sen förra våren, trodde att lyckan vänt när vi testade positivt och så blir det missfall jag är helt knäckt, mår skitdåligt. fattar inte varför saker och ting inte kan börja gå bra för oss nån gång *suck* jag har blivit rekommenderad att sjukskriva mig från jobbet, men jag skiter i det för när jag är där har jag iaf nåt annat att tänka på. och hemma försöker jag virka och greja, även om jag inte har nån vidare lust.
    Jag förstår hur du menar...jag hade också MÅNGA tuffa år innan våra barn äntligen kom till oss. När allt hopade sig så sjukskrev jag mig faktiskt, men då var det många faktorer som spelade in...vi var mitt inne i barnlöshetssvängen, pappa hade cancer och jag tog hand om honom eftersom han inte har någon annan...byte av jobb...min väninna som körde ihjäl sig..ja-a...det var mycket. Min terapi var då att vara ute i pappas trädgård på vårkanten där och göra i ordning den, plantera...gräva...ja-a...vara kreativ och arbeta med kroppen. Det funkar ju verkligen.

Jag hoppas verkligen att du snart ska få virka små saker till "liten".

Jag skulle köra på brun, mossgrön och vit faktiskt.
    Fast...en ripple med allihop kan ju bli hur fint som helst. Jag har länge velat göra en ripple, men haft så många projekt på gång hela tiden och inte vetat när och var och hur jag skulle kunna få plats för en i mitt liv...men roliga verkar de vara att virka i alla fall.

Lugnistormen - Hihi...gillar ditt kraftuttryck...ungefär så kommer jag att uttrycka mig när jag är klar med dotterns kofta.... Får vi se bild tro?

Laoghaire - Ja-a...fortsätt du. Vi kanske blir klara ungefär samtidigt?
  • pucken

det var ju inte det jag tänkt mig nu   hade tänkt mig nåt helt annat men det blev inte så snyggt som jag ville att det skulle bli.

Lugnistormen skrev 2008-05-13 20:07:17 följande:
    Pucken: Gillar dui inte att de blir en rippelfilt i stället?Jag är äntligen färdig med den J*vla dockan! Trodde ardrig den skulle bli färdig. Håret tog en evighet! Ska sätta in en bild så snart som möjligt.
  • pucken

okej, nu har jag bestämt vad jag ska göra för filt äntligen. var inte sugen ripple alls, så den har jag rivit upp. istället ska jag göra såna här rutor och sy ihop

• Beatrize74
    pucken skrev 2008-05-14 12:57:35 följande:
    okej, nu har jag bestämt vad jag ska göra för filt äntligen. var inte sugen ripple alls, så den har jag rivit upp. istället ska jag göra såna här rutor och sy ihop
    Det kan bli hur fint som helst om du använder dig av alla garner maken köpte till dig!!! Man ska göra det man är sugen på.
  • Betty Boop

Jag virkade dessa matchande ponchos till min svägerska och 1-åriga lilla brorsdotter till svägerskans 40-årsdag. Glad

• Beatrize74
    Betty Boop skrev 2008-05-14 21:34:14 följande:
    Jag virkade dessa matchande ponchos till min svägerska och 1-åriga lilla brorsdotter till svägerskans 40-årsdag.
    Men vilka fina....kul när det matchar. Hur stor är den minsta du gjort rakt över?
Svar på tråden Virktråd1