• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Beatrize74

Jag fattar inte varför jag inte orkar sy ihop dotterns kofta. Det är ju inte så mycket kvar nu, men det går så seeegt!

Kan någon ge mig en motivationsknuff tro?

• Lugnistormen

Pucken: Tråkigt att höra Tänker på dig och skickar dig en *stor kram* Jag hade nog också viljat bearbeta det hela på nått sätt. Och då kanske dopklänningen kan vara ett sätt.

Bea: här kommer en motivationsknuff!

• pucken

började på en ny bil, storlek mindre. typ en smartcar är det tänkt att bli, men formen är inte helt bra.

• Mochride

Lite senare i veckan ska jag nog köpa mer garn och ta tag i min virkning igen. Den glömdes bort lite när agrnet tog slut, men jag har ju haft annat att pyssla med också. Men jag måste ju komma igång med det där så at det börjar synas vad det ska bli.

• Beatrize74

Pucken - du har alltid så roliga projek på gång.

Laoghaire - ja, om du kommer igång igen så kanske jag också gör det. Jag VILL ju virka!
    (Påminnelse till mig själv - SY IHOP fanskapet till kofta NU)

• Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-05-12 19:28:54 följande:
    Pucken - du har alltid så roliga projek på gång. Laoghaire - ja, om du kommer igång igen så kanske jag också gör det. Jag VILL ju virka!(Påminnelse till mig själv - SY IHOP fanskapet till kofta NU)
    Om jag säger åt dig att komma igång igen, gör du det då?
  • Beatrize74

Hihi...ja-a...jag tror minsann det! Nu har jag sytt ihop koftan och håller på med det roliga igen - själva virkandet. Jag ska virka på själva kragen nu och sedan ska det till några dekorationer på muddarna...och sedan ska blommor sys fast...och knappar. Hmmm...det var visst en del..men det ROLIGA är ju kvar!

Tack för peppningen! Det gjorde susen!

• pucken

jag, jag måste hålla tankarna på rätt håll så jag försöker pyssla med nåt hela tiden. allt har varit skit sen förra våren, trodde att lyckan vänt när vi testade positivt och så blir det missfall jag är helt knäckt, mår skitdåligt. fattar inte varför saker och ting inte kan börja gå bra för oss nån gång *suck* jag har blivit rekommenderad att sjukskriva mig från jobbet, men jag skiter i det för när jag är där har jag iaf nåt annat att tänka på. och hemma försöker jag virka och greja, även om jag inte har nån vidare lust.

Beatrize74 skrev 2008-05-12 19:28:54 följande:
    Pucken - du har alltid så roliga projek på gång. Laoghaire - ja, om du kommer igång igen så kanske jag också gör det. Jag VILL ju virka!(Påminnelse till mig själv - SY IHOP fanskapet till kofta NU)
  • pucken

hmm jag ska göra tvåfärgad filt, i samma mönster som jag har på min smartcar. men vilka färger ska jag ta? skickade maken att välja färger, men han kom hem med 5 olika

brun
    mossgrön
    naturvit
    jätterosa
    turkos

vilka två ska jag ta? eller ska jag vara wild and crazy och köra alla färger?

Svar på tråden Virktråd1