• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Betty Boop
    Beatrize74 skrev 2008-05-14 22:02:02 följande:
    Men vilka fina....kul när det matchar. Hur stor är den minsta du gjort rakt över?
    Oj, jag vet inte riktigt, men jag kan ta reda på det. Flickan är 15 månader och hon kan ha den nu. Man kan förlänga den vartefter hon växer. Så länge huvudet går igenom så kan hon ha den. Tror att den passar upp till ca 4 år.
  • Mochride

Betty Boop skrev 2008-05-14 21:34:14 följande:

Jag virkade dessa matchande ponchos till min svägerska och 1-åriga lilla brorsdotter till svägerskans 40-årsdag.
    Jättefina Vad roligt att de matchar
  • Beatrize74
    Betty Boop skrev 2008-05-15 22:18:20 följande:
    Visst, det kan man få!  Här kommer mönstret till den stora ponchon! Den lilla gjorde jag på fri hand. Jag ska ta reda på hur många maskor jag tog. Jag ska precis göra en till!Jag använde annat garn: "vinga" från Järbo garn och virknål nr 7.www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php...
    Jag blev så otroligt sugen på att virka en liten poncho till dottern 2,5 år. Vet inte om jag är så bra på att virka på "fri hand" däremot.
  • Mochride

Betty Boop: Jag har sparat länken, jag vill också göra en sån där poncho. Skulle vara kul att göra en i mindre storlek också så jag vill också gärna veta hur du gjorde då. Men det får bli senare projekt.

Imorgon ska jag inhandla lite garn och äntligen fortsätta på min väska.

• Betty Boop

Eftersom jag snart ska göra en till liten poncho så ska jag låna den på bilden och mäta och kolla maskor. Jag meddelar så fort jag har kollat.

• Kaldorei

åååh! jag e så frustrerad. vet inte hur i h*****e jag ska fästa håret på dockan jag har gjort....=/ suttit å funderat i typ en vecka nu, å försökte prova mig fram men INGET blir bra!! =(

• Beatrize74
    Kaldorei skrev 2008-05-16 23:19:58 följande:
    åååh! jag e så frustrerad. vet inte hur i h*****e jag ska fästa håret på dockan jag har gjort....=/ suttit å funderat i typ en vecka nu, å försökte prova mig fram men INGET blir bra!! =(
    Sy en huckle och fäst håret i den och sy sedan fast hucklen på huvudet?
  • Kaldorei

bra ide men näe... hon ska visserligen ha en solhatt, sambon tyckte jag kunde sy fast håret i den, men jag vill att dockan ska se normal ut även utan hatt liksom.... har fan provat allt...virkat fast å sytt fast å ja... suck...=(

Beatrize74 skrev 2008-05-17 00:09:45 följande:
    Sy en huckle och fäst håret i den och sy sedan fast hucklen på huvudet?
Svar på tråden Virktråd1