• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Beatrize74

Fasiken vad irriterande! Först nu när jag monterat hela koftan och börjat virka dekorationsavsluten så ser jag att jag sytt ihop en av sidorna på RÄTSIDAN!!!!!!!!!!!

Hur klantig får man bli. Jag funderar på att helt enkelt göra en ny söm, men risken är att det blir lite klumpigt med den dubbla garnmängden på den sidan. IRRITERANDE! Och jag som bara har kvar dekorationerna vid ärmarna nu, sedan sy på knappar och de virkade blommorna!!!

• Mochride
    Beatrize74 skrev 2008-05-17 08:12:59 följande:
    Fasiken vad irriterande! Först nu när jag monterat hela koftan och börjat virka dekorationsavsluten så ser jag att jag sytt ihop en av sidorna på RÄTSIDAN!!!!!!!!!!!Hur klantig får man bli. Jag funderar på att helt enkelt göra en ny söm, men risken är att det blir lite klumpigt med den dubbla garnmängden på den sidan. IRRITERANDE! Och jag som bara har kvar dekorationerna vid ärmarna nu, sedan sy på knappar och de virkade blommorna!!!
    nej, så irriterande!

nu har jag ätnligen köpt mitt garn så ikväll ska det virkas
  • Mochride

Gjorde klart ena långsidan på min väska ikväll och började på den andra. har mycket att göra imorgon, men jag har tänkt försöka virka så mycket som möjligt då.

Lugnistormen: Dockan är riktigt söt, roligt att dottern gillar den.

• Betty Boop
    Lugnistormen skrev 2008-05-17 21:23:35 följande:
    Betty: Tack för länken förresten, otacksamma jag glömde o tacka innan.
    Varsågod!
  • Lugnistormen

Va roligt att ni tyckte dockan var fin. Ögonen blev rätt bra. Men sen hade jag det jätte jobbigt med hårelendet!

Svar på tråden Virktråd1