Virktråd1
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?
Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...
I hörby har jag bott hihi, nu bor jag i malmö. Världen är bra liten
Fina mönster, pucken.
du skojar!? häftigt
vet inte när du är född, men jag är iaf 82a. och jag har stuckit till stockholm, pallade inte bo kvar där nere.
okej, har gjort lite kakor till brorsdottern. dock har bara en hamnat på bild
crochetra.blogspot.com/search/label/Virkad%20mat
finns även beskrivning om nån vill virka en själv
Pucken: Jag är 80:a, jag pallade inte heller med hörby, tycker bättre om malmö. Jag är från början från vallentuna 2 mil norr om stockholm.
Jättefin rulltårta Pucken! Åh vad sugen jag blir (både på att virka och äta...)
Idag ska jag försöka mig på att virka chokladbollar med pärlsocker. Det hade varit fint att sy på små vita pärkor, men det vågar jag nog inte för min systerdotter är såpass liten att hon kanske skulle försöka äta dem. Jag får sy med vitt garn istället. Har ni något lätt tips på hur man kan sy/virka vita prickar på chockladbollen?
Lugnistormen: Jag är också 80:a
Bor i tygstaden Borås, så här är det inte svårt att hitta garn och tyg billigt vill jag lova!
Förresten pucken: vore jättekul att se de andra godsakerna du hade virkat, särskilt munken!
man kan göra franska knutar/ french knots. men jag har aldrig lyckats, så jag har gett upp. sök på french knots på youtube så får du upp filmer som visar hur man gör ![]()
Tack! Ska göra det med en gång.
och bilder på resten kommer så småningom