• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Nhelia

Hittade en väldigt tydlig och bra beskrivning på youtube. Jag uppdaterar senare med hur det gick

• pucken

måste tipsa om den här beskrivningen, skitsnabba och tjusiga kakor! kan inte bli enklare, så enkelt att jag inte ens tänkte på det själv

• Beatrize74
    pucken skrev 2008-06-15 18:26:33 följande:
    måste tipsa om den här beskrivningen, skitsnabba och tjusiga kakor! kan inte bli enklare, så enkelt att jag inte ens tänkte på det själv
    Åhhh...tack! Blev helt frälst! Har du fler beskrivningar på vackra bakverk? Inspirerad till max ju!
  • Nhelia

Pucken: Jag blev sugen på att prova att virka en rulltårta, så igår kämpade jag med beskrivningen till "magic adjustable ring" och klarade det till slut efter många försök! Men det bidde ingen rulltårta utan en gräddbakelse Jag fick inte till det på slutet. Kameran är på laddning men jag ska lägga in en bild i mitt galleri senare...

• pucken

adjustable ring är superbra när man väl fått rätt på den inga hål i mitten. var det något i beskrivningen som inte var bra? för då får du gärna säga till vad det var, jag vet ju hur jag gjort och har lite svårt att förmedla det.

Nhelia skrev 2008-06-16 15:53:29 följande:
    Pucken: Jag blev sugen på att prova att virka en rulltårta, så igår kämpade jag med beskrivningen till "magic adjustable ring" och klarade det till slut efter många försök! Men det bidde ingen rulltårta utan en gräddbakelse Jag fick inte till det på slutet. Kameran är på laddning men jag ska lägga in en bild i mitt galleri senare...
  • Nhelia

Nu finns bild i mitt galleri på en dammsugare (lite misslyckad, kanske ska göra om den), chokladboll och bakelsen som skulle blivit rulltårta!

Pucken: Din beskrivning av rulltårtan funkade bra, men jag visste inte riktigt hur jag skulle göra för att öka med ett visst antal maskor varje varv, så jag gjorde lite på fri hand och då blev det nog lite fel...Jag skulle verkligen behöva ha någon som satt bredvid och visade mig hur jag skulle göra. jag är usel på att förstå beskrivningar! En syjunta vore inte fel

• Beatrize74

Åhhh...bakverken blev ju helt ljuvliga!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Virktråd1