• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • pucken

jag har inte virkat nåt alls den här veckan sitter och väntar på mönster jag köpt på tradera och vill inte starta nåt annat. tänkte göra en förklädesklänning till min brorsdotter, men det mönstret har jag inte fått än.

• Nhelia

Jag har varit och köpt garn idag. Blev så otroligt sugen på att virka mer när jag hittade den här tråden igår!

• pucken

jag har bestämt mig för att virka en massa kakor till min brorsdotter. vi ska ner till skåne om ett par veckor, och då ska jag fan hälsa på henne. har inte träffat henne sen julen 2006, och jag ska minsann skämma bort henne med virkade godsaker ska iväg och köpa garn så fort affären öppnar.

• pucken

brorsan (ja, en av dem iaf) bor kring helsingborg. men jag ska bo hos mamma och pappa i hörby

Lugnistormen skrev 2008-06-13 10:32:07 följande:
    Skåne, vart i skåne?
  • Nhelia

Pucken: Min systerdotter bor också i skåne! (Malmö). Jag ska dit nästa vecka, men kommer nog inte hinna virka klart så mycket kakor tills dess
    Jag virkade en sådan enkel rund chokladkaka med vaniljfyllning igår, men den blev inte lika fin som dina...Den ser ut som en lite misslyckad hembakt kaka. Men oj vad sugen man blir på sötsaker när man virkar sånt!

• pucken

visst blir man å andra sidan tvingar sonen mig att smaka på virkgrejerna också

Nhelia skrev 2008-06-13 10:36:54 följande:
    Pucken: Min systerdotter bor också i skåne! (Malmö). Jag ska dit nästa vecka, men kommer nog inte hinna virka klart så mycket kakor tills dess Jag virkade en sådan enkel rund chokladkaka med vaniljfyllning igår, men den blev inte lika fin som dina...Den ser ut som en lite misslyckad hembakt kaka. Men oj vad sugen man blir på sötsaker när man virkar sånt!
    ni måste se vilka fina mönster jag fick med posten idag! ska lägga bilder i bloggen snart. 17 kr plus frakt, och det är supermycket fint!
  • Nhelia

Pucken: Vilka fina mönster! Nu har du att göra ett bra tag framöver. Den bruna klänningen med en vit korg på magen var supersöt

Svar på tråden Virktråd1