• Kaldorei

Virktråd1

Sökte på virktrådar här på forumet, men hittade ingen rolig tråd där vi kan visa upp våra verk?

Fler än jag som gillar att virka är välkomna att sätta in bilder på era små verk, eller tipsa om gratis mönster på nätet etc...

• Svar på tråden Virktråd1
  • Pilla80

Hej nu har jag också hittat hit, visste inte att det fanns en till virktråd med en faslig massa virkare. Vad glad att jag hittade hit.

• Josgirl

Hej virkare, har läst lite i tråden och nu har jag en fråga till er

Hur gör man dessa rutor?
    hemmagjort.cyberscape.se/index.php&page=show_ad&adid=2056&catid=18&Itemid=3

Jag skulle vilja göra en rutig filt, men inte av mormorsrutor :)
    Och kan någon på ett enkelt sätt förklara hur man virkar ihop rutorna när de väl är klara?

Jättetacksam för eventuell hjälp!

• pucken

de rutorna ser ut att bara vara i stolpar. som en mormorsruta utan de där "hålen", och enfärgad förstås. sen finns det olika sätt att virka/sy ihop rutorna till en filt. här har du en länk med olika sätt och lite bilder

tutorials.crochetcabana.com/tutorials/joining_squares.htm

Josgirl skrev 2008-06-21 22:03:22 följande:
    Hej virkare, har läst lite i tråden och nu har jag en fråga till er Hur gör man dessa rutor?hemmagjort.cyberscape.se/index.php skulle vilja göra en rutig filt, men inte av mormorsrutor :)Och kan någon på ett enkelt sätt förklara hur man virkar ihop rutorna när de väl är klara?Jättetacksam för eventuell hjälp!
  • Josgirl

Okej, tack för länken

Provade att sy ihop två lappar (en i rött och en i grönt) med rött garn och det ser helt OK ut :) Det ultimata hade ju förstås varit om båda yttervarven på lapparna var rött. Men det var ju bara övning denna gång...

• Mochride

Nu har jag varit borta länge från min virkning men ska snart inhandla lite garn igen och då blir det virka av

• pucken

jag fick sån lust att sy en filtkaka, men så kom jag av mig när jag såg alla färger. så nu sitter jag och muttrar över att lusten bara försvann

• pucken

har fortfarande inte fått tillbaka lusten för filtkakan. så jag sitter och virkar oreos igen. tänkte göra ett gäng och lägga i en burk. ska bara hitta en fin burk också har bestämt att lägenheten måste pimpas med lite virkade och sydda kakor, så det känns som ett hem.

• Pilla80

Hej hej tänkte höra ifall det e några här som virkat dopklänningar, isåfall har ni foto på dom?  Min svägerska (lugn i stormen) har virkat en jätte fin dopklänning till min dotter, ska läga in foto på den nån dag. men tänkte iallafall prova göra en till min kompis bebis. Det känns som jag kommer behöva mycket hjälp av Lis när jag ska få ihop den, men men övning ger färdighet.

Svar på tråden Virktråd1