• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Vår ena katt älskar att gå ut en sväng då och då, hon brukar få gå ut i ca tio minuter och går då alltid en sväng runt huset och sen sätter hon sig på altanen för att filura. Problemet är att en granne har en katt som kommer upp på vår altan och vår katt blir jätterädd för den och hon blir jättejobbig resten av dagen när den skrämt henne. Jag har försökt skrämma grannens katt med oljud och hälla vatten på den, men den envisas med att komma tillbaks och grannen vill prompt ha den som utekatt, fastän vi talat om för dem att deras katt skrämmer vår katt. Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 20:29
    Min katt kan inte hoppa, har aldrig kunnat för hon har höftproblem. Så vi är fullt lagliga och har staket runt tomten som vår katt inte kommer över. Grannen däremot bryter mot lagarna som har sin katt lösspringande.

• Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...
  • Anonym

Ursäkta, men varför är alla anonyma? Kan ni inte stå för era åsikter?

• Anonym

Om hon älskar att vara ute får hon väll bli utekatt då? Du måste göra ett val! Man kan inte hålla på att ditta o datta...

• Anonym
    Svar på #11
    du är ju själv anonym.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-04-03 14:49:17 följande:
    Svar på #11du är ju själv anonym.
    Ja och? Du kan inte förstå att det är för att jag inte vill skylta med enpersonlig konflikt på nätet?

Nr 12:
    Vadå ditta och datta? Så en hund som älskar att vara ute ska vara en utehund elleR?
  • Anonym

en "katt som definitivt inte är på sin tomt"
    Det där var inte skrivet med ett kattperspektiv. Alla som har katt vet att katter fullständigt skiter i våra mänskliga tomtgränser.

• FH Mamma
    Anonym skrev 2008-04-03 14:46:12 följande:
    Min är en kastrerad hona, grannens är en hane. Ingen aning om den är kastrerad.
    Du kanske skulle fråga det. Okastrerade katter är mer revirtänkande än kastrerade.
    Men sen finns det ju "mobbare" bland katter som gör elaka saker utan anledning har jag för mig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-04-03 14:51:03 följande:
    en "katt som definitivt inte är på sin tomt"Det där var inte skrivet med ett kattperspektiv. Alla som har katt vet att katter fullständigt skiter i våra mänskliga tomtgränser.
    Ja och då ska den inte vara ute tycker jag om den stör för andra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-04-03 14:51:03 följande:
    en "katt som definitivt inte är på sin tomt"Det där var inte skrivet med ett kattperspektiv. Alla som har katt vet att katter fullständigt skiter i våra mänskliga tomtgränser.
    Och det är ju en av de saker som är så underbart med katter!!!!!!!
  • Anonym
    FH Mamma skrev 2008-04-03 14:51:40 följande:
    Du kanske skulle fråga det. Okastrerade katter är mer revirtänkande än kastrerade.Men sen finns det ju "mobbare" bland katter som gör elaka saker utan anledning har jag för mig.
    Jo men det hjälper nog inte särskilt mycket om jag vet om deras katt är kastrerad eller inte.. Tyvärr.
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...