• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Vår ena katt älskar att gå ut en sväng då och då, hon brukar få gå ut i ca tio minuter och går då alltid en sväng runt huset och sen sätter hon sig på altanen för att filura. Problemet är att en granne har en katt som kommer upp på vår altan och vår katt blir jätterädd för den och hon blir jättejobbig resten av dagen när den skrämt henne. Jag har försökt skrämma grannens katt med oljud och hälla vatten på den, men den envisas med att komma tillbaks och grannen vill prompt ha den som utekatt, fastän vi talat om för dem att deras katt skrämmer vår katt. Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 20:29
    Min katt kan inte hoppa, har aldrig kunnat för hon har höftproblem. Så vi är fullt lagliga och har staket runt tomten som vår katt inte kommer över. Grannen däremot bryter mot lagarna som har sin katt lösspringande.

• Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...
  • Anonym

Det spelar ingen som helst roll för tråden varför min katt inte kan hoppa, så jag fattar inte varför ni hänger upp er på det.

• FruSundahl

Haha okej. Nej men du. Låt katten sköta sitt. Det är ett djur ingen människa. Om den så ligger under altanen i 2 dagar efteråt så låt den sköta det själv. Annars lär du aldrig få bukt med det. Möjligtvis om grannens katt försvinner men det är nog inte troligt

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • Anonym

Hoppas ni alla som försvarar grannen får katter på er altan som pissar på allt, för det är ju bara katters rätt här i livet tydligen. Hoppas att såna som ni inte har egna djur.

• Anonym (gilla läge)

Jag har faktiskt fyra katter själv, och en hund, men dom håller jag inomhus för dom är INNEKATTER, precis som din, och de har inget behov av att vara ute och spatsera 10 minuter då och då. Som jag sa, ha henne i koppel, eller det kanske är för ansträngande?

Anonym skrev 2008-04-03 15:16:21 följande:
    Hoppas ni alla som försvarar grannen får katter på er altan som pissar på allt, för det är ju bara katters rätt här i livet tydligen. Hoppas att såna som ni inte har egna djur.
  • Anonym (gilla läge)

Sen handlade väl inte din TS om huruvida grannens katt pissar på din altan, då hade det varit en helt annan femma.

• ANOF

Varför gnäller alla på Ts? Hon har ju sin katt på tomten, och då kommer den här ohyfsade katten dit. Det är väl knappast Ts som ska behöva anpassa sig?

Jag tycker du Ts ska skaffa en fälla att fånga grannens katt i. Men det ska vara en fälla som fångar katten levande så klart. När du då får tag på katten ska du korrigera den ordentligt så den lär sig att aldrig mer gå in på eran tomt. Sen kan du släppa iväg katten, och förhoppningsvis har du skrämt den tillrävkligt för att den inte ska våga sig tillbaka.

• Anonym
    Anonym (gilla läge) skrev 2008-04-03 15:18:27 följande:
    Jag har faktiskt fyra katter själv, och en hund, men dom håller jag inomhus för dom är INNEKATTER, precis som din, och de har inget behov av att vara ute och spatsera 10 minuter då och då. Som jag sa, ha henne i koppel, eller det kanske är för ansträngande?
    Nej det är inte för ansträngande, men vi byggde ett staket runt hela tomten just för att djuren ska kunna få gå ut en stund utan koppel men då ska ju tydligen grannens katt ha rätt att försötra det.
  • Jessa6
    ANOF skrev 2008-04-03 15:19:40 följande:
    Varför gnäller alla på Ts? Hon har ju sin katt på tomten, och då kommer den här ohyfsade katten dit. Det är väl knappast Ts som ska behöva anpassa sig?Jag tycker du Ts ska skaffa en fälla att fånga grannens katt i. Men det ska vara en fälla som fångar katten levande så klart. När du då får tag på katten ska du korrigera den ordentligt så den lär sig att aldrig mer gå in på eran tomt. Sen kan du släppa iväg katten, och förhoppningsvis har du skrämt den tillrävkligt för att den inte ska våga sig tillbaka.
    Hade någon gjort så med min katt så hade man nog fått ringa grannfejden...
  • FruSundahl

Jodå jag har 1 katt. Och honom går det verkligen ingen nöd på.

Tycker då det verkar hemskare att spärra in den stackars katten. Dom är ju egentligen fria djur

• FruSundahl

Ja om hon får tillstånd till att ha en fälla ja. Annars så får hon inte göra så.

ANOF skrev 2008-04-03 15:19:40 följande:
    Varför gnäller alla på Ts? Hon har ju sin katt på tomten, och då kommer den här ohyfsade katten dit. Det är väl knappast Ts som ska behöva anpassa sig?Jag tycker du Ts ska skaffa en fälla att fånga grannens katt i. Men det ska vara en fälla som fångar katten levande så klart. När du då får tag på katten ska du korrigera den ordentligt så den lär sig att aldrig mer gå in på eran tomt. Sen kan du släppa iväg katten, och förhoppningsvis har du skrämt den tillrävkligt för att den inte ska våga sig tillbaka.
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...