• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Vår ena katt älskar att gå ut en sväng då och då, hon brukar få gå ut i ca tio minuter och går då alltid en sväng runt huset och sen sätter hon sig på altanen för att filura. Problemet är att en granne har en katt som kommer upp på vår altan och vår katt blir jätterädd för den och hon blir jättejobbig resten av dagen när den skrämt henne. Jag har försökt skrämma grannens katt med oljud och hälla vatten på den, men den envisas med att komma tillbaks och grannen vill prompt ha den som utekatt, fastän vi talat om för dem att deras katt skrämmer vår katt. Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 20:29
    Min katt kan inte hoppa, har aldrig kunnat för hon har höftproblem. Så vi är fullt lagliga och har staket runt tomten som vår katt inte kommer över. Grannen däremot bryter mot lagarna som har sin katt lösspringande.

• Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-04-03 14:51:52 följande:
    lär dig lite om katter.
    Va?
  • johannaringer

Vad menar du att din katt bara kan vara på er tomt? Uppenbarligen kommer den andra katten in, då borde ju din katt kunna komma ut.

Om du absolut inte vill att den andra katten ska komma in får du väl sätta upp en stängsel eller staket som den andra katten inte kommer igenom.

• Anonym

Ja du verkar ju inte förstå kattbeteende speciellt mkt

• Anonym

Det är ju katters natur att slåss/bråka och ordna in sig i rang, naturens lag och inget vi kan göra något åt. De dödar inte varandra.
    Fortsätt försöka störa den andra katten när den är på er gård så kanske det ger med sig. Svårta att träna katter dock, de är inte som hundar.
    Hoppas verkligen att det löser sig för er, jag vet hur jobbigt det är med grannar och katter. Här har vi bråkat mycket och inte kommit nånvart.

• pemmsan

Katter är katter så e det bara... Man kan bara låta dom sköta det själva. Visst det e jätte tråkigt om ens katt blir rädd eller skadad men så är naturens gång... Vill man inte att nått ska hända så får man ha katten inne tyvärr...
    Har själv en katt som både ger och får stryk men nu äntligen har det lugnat ner sig!!! Lycka till!!

• Anonym
    johannaringer skrev 2008-04-03 14:53:09 följande:
    Vad menar du att din katt bara kan vara på er tomt? Uppenbarligen kommer den andra katten in, då borde ju din katt kunna komma ut. Om du absolut inte vill att den andra katten ska komma in får du väl sätta upp en stängsel eller staket som den andra katten inte kommer igenom.

Nej, min katt kan inte komma ut eftersom hon inte kan hoppa över staket.

Nr 23:

Inte?

Nr 24:
    nä de dödar säkert inte varann. Men det är så jobbigt att den katten inte ger sig.

• FH Mamma
    Anonym skrev 2008-04-03 14:52:37 följande:
    Jo men det hjälper nog inte särskilt mycket om jag vet om deras katt är kastrerad eller inte.. Tyvärr.
    Jag tänkte mest att om den var okastrerad kanske du kunde diskutera med grannen om de har planer på att kastrera den.
  • Anonym

Har de slagits på riktigt nån gång?

• FruSundahl

Hade du kommit över till oss och sagt att vår katt mobbade din och var taskig mot den så du tyckte vi skulle hålla den inne för att den inte skötte oss så hade vi nog aldrig slutat skratta.

Du skriver att grannen promt vill ha sin som utekatt. Ja jag hade ju aldrig tvingat min katt att bli innekatt om den var van vid att vara ute för att grannens katt skulle få vara ute 10 minuter då och då. Varför måste du promt låta din gå ut?

Är det för att du anser att din katt är bättre än grannens eller varför?

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • Anonym
    FH Mamma skrev 2008-04-03 14:58:39 följande:
    Jag tänkte mest att om den var okastrerad kanske du kunde diskutera med grannen om de har planer på att kastrera den.

De ger nog blanka fan i det tror jag. Tyvärr.

28:

Tror jag inte

Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...