• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Vår ena katt älskar att gå ut en sväng då och då, hon brukar få gå ut i ca tio minuter och går då alltid en sväng runt huset och sen sätter hon sig på altanen för att filura. Problemet är att en granne har en katt som kommer upp på vår altan och vår katt blir jätterädd för den och hon blir jättejobbig resten av dagen när den skrämt henne. Jag har försökt skrämma grannens katt med oljud och hälla vatten på den, men den envisas med att komma tillbaks och grannen vill prompt ha den som utekatt, fastän vi talat om för dem att deras katt skrämmer vår katt. Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 20:29
    Min katt kan inte hoppa, har aldrig kunnat för hon har höftproblem. Så vi är fullt lagliga och har staket runt tomten som vår katt inte kommer över. Grannen däremot bryter mot lagarna som har sin katt lösspringande.

• Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...
  • Anonym
    FruSundahl skrev 2008-04-03 15:00:14 följande:
    Hade du kommit över till oss och sagt att vår katt mobbade din och var taskig mot den så du tyckte vi skulle hålla den inne för att den inte skötte oss så hade vi nog aldrig slutat skratta. Du skriver att grannen promt vill ha sin som utekatt. Ja jag hade ju aldrig tvingat min katt att bli innekatt om den var van vid att vara ute för att grannens katt skulle få vara ute 10 minuter då och då. Varför måste du promt låta din gå ut? Är det för att du anser att din katt är bättre än grannens eller varför?
    Min katt gillar att gå ut helt enkelt. Och nej, min katt är inte bättre än deras, varför tror du jag tycker det?
  • FruSundahl

Varför kan inte din katt ta sig över staketet om den andra kan både ta en tur och retur?
    Bara nyfiken

Låt dom ryka ihop en gång istället. Hjälpte med våra katter

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • Anonym (misseägare)

stängsla in altanen kanske, så kan din katt sitta där i tryggt förvar och ändå vara ute

• Sabre135

Ehhh, du är ju själv anonym. Står inte DU för dina åsikter?

Du kan nog inte göra så mycket annat än att fortsätta skrämma grannkatten och hoppas att den frivilligt börjar undvika just din gård. Risken är ju naturligtvis att grannen blir arg på dig i sin tur för att du jagar dennes katt.

Din katt låter rätt harig av sig, har den nyligen börjat vara ute? Vet av erfarenhet att katter som tidigare bara vistats inomhus och som plötsligt får vara ute är väldigt försiktiga och rädda för allt och alla till en början. Liksom din katt går de inte långt från huset. Men tids nog tuffar de till sig.

• Anonym

Jag tror också på en fajt. Rensa luften så att båda katterna vet vad som gäller sen. Jobbigt att se som ägare men det kan ju hjälpa.

• Anonym

Jag tycker det är helt sjukt att en del i tråden anser att de har all rätt i världen att göra som de vill. Jag tycker att utekatter som vandrar fritt i bostadsområden är helt fel, för de förstör oftast för andra. Jag blir mörkrädd när folk anser att jag inte har rätt att få ha min tomt och mitt liv ifred bara för att en annan katt ska få som den vill. sjukt.

• FruSundahl

Haha ja men hur i hela fridens namn kan du då gå och klaga på att grannen inte vill stänga in sin katt? Du tror inte den gillar att vara ute också?

Haha. Ja du skriver ju faktiskt att din katt sköter sig och den andra gör det inte Därifrån kanske

• FruSundahl

Hur kommer grannens katt över men inte din?

• Anonym

Fru Sundahl:
    För att min katt inte kan hoppa över staket.

Sabre:
    Ja du,är det så svårt att förstå att jag inte vill hänga ut folk på nätet?

Första gången som den är ensam ute eftersom det är första gången vi har möjlighet att släppa ut henne på tomten utan att hon kan ta sig därifrån. MEn hon har alltid varit med oss ute annars.

• Lost in universe

Skriv till grannfejden?

Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...