• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Januaritjej

Jag fattar inte hur Lidl går ihop ekonomiskt, vi har två lidl-butiker i min stad och jag har åkte förbi dom flera "lönefredagar" och det står ju inte många bilar utanför. Kan inte vara så många som storhandlar där heller.

• Sniglar och Krut
    Wroom skrev 2008-04-09 15:44:31 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:42:24 följande: En höna av en fjäder precis som många andra kvällstidningsnyheter.
    Så kan man ju välja att kalla det om man vill handla där med godare samvete.
    Jag tycker det var högst intressanta och viktiga upplysningar.
    Dessutom intressant att se hur reportrarna jagade butikschefer i Lidl-butikerna med mikrofoner, samtidigt som cheferna sprang som råttor mellan sockerkakorna och marmeladen in på lagret och stängde dörren.
    Personalen som svarade "Vi får inte svara på några frågor", var det mest synd om.
  • MrsQ

Det fånigaste med Lidl är

1/ Kassorna...URK!
    2/ Inget utbud på ätlig mat...(även om jag hittat två favvisar så handlar jag det typ var fjärde månad)
    3/ Importen av varor, som gör att det är helt sjukt miljöovänligt. Vi har bra mejerier i Sverige så vi behöver inte tysk mjölk...
    4/ Personalen
    5/
    6/ 

Ja jag orkar inte skriva längre men fyll gärna på

• CarlHerman

Att Lidl inte har kollektivavtal är bara skitsnack!! De har Handels avtal och personalen har alltså samma lön som de på ICA, Coop mm. Min sambo anställer personal där så jag vet vad jag talar om. De har heller absolut inget emot att personalen är med i facket, det uppmuntras.

• Januaritjej

1/ Kassorna...URK!
    2/ Inget utbud på ätlig mat...(även om jag hittat två favvisar så handlar jag det typ var fjärde månad)
    3/ Importen av varor, som gör att det är helt sjukt miljöovänligt. Vi har bra mejerier i Sverige så vi behöver inte tysk mjölk...
    4/ Personalen
    5/ Fruktansvärt tråkiga butiker
    6/

• Sniglar och Krut
    CarlHerman skrev 2008-04-09 15:50:53 följande:
    Att Lidl inte har kollektivavtal är bara skitsnack!! De har Handels avtal och personalen har alltså samma lön som de på ICA, Coop mm. Min sambo anställer personal där så jag vet vad jag talar om. De har heller absolut inget emot att personalen är med i facket, det uppmuntras.
    Nu ja.
    Efter att problemet uppmärksammades.
    Den som säger att det alltid har sett ut så, den ljuger.
  • CarlHerman

Så "Gyllan" bl a, du kan glömma vad du tror du "vet" om Lidl. Se mitt inlägg ovan ang. kollektivavtal mm.

• ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:47:10 följande:

Men verkar det som om jag handlar där?
    Men varför klagar du då? Det är ju valfritt att gå dit. Och lidl har mycket bra varor, det kan man inte säga något om.
  • CarlHerman

sniglar och krut: De har haft det sen starten i sverige. Lidl Sverige AB fungerar inte som det tyska.

• Jazza

Röstade: Annat, nämligen (skabbigt, tycker jag att Lidl är)

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl