• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:53:31 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:47:10 följande: Men varför klagar du då? Det är ju valfritt att gå dit. Och lidl har mycket bra varor, det kan man inte säga något om.
    Lidl har mycket skitvaror, det kan man inte säga nåt om.
    Jag klagar eftersom jag är emot hela grejen av att importera varor till förbannelse, bla.
    Sen klagar jag eftersom jag orkar också.
  • Virriga Vera

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:17:50 följande:

I Usa har jag antingen fått hjälp av personal med att packa min påse, eller så har systemet sett ut som på Ica här.
    Njaae. Walmart har faktiskt nästan samma system som Lidl med ett undantag, kassarna hänger på en ställning i slutet av rullbandet och kassörskan packar vart efter hon slår in varorna i kassan. Sedan är det bara för kunden att lyfta i de färdigpackade kassarna från ställningen in i vagnen. Hur bra som helst.
  • Sniglar och Krut
    CarlHerman skrev 2008-04-09 15:54:49 följande:
    sniglar och krut: De har haft det sen starten i sverige. Lidl Sverige AB fungerar inte som det tyska.
    så cheferna som vägrade svara pp frågor, personalen som inte fick svara, och informationen som kom fram i nyhterna, det var bara hittepå?
    Ja, vi säger så.
  • Euphoric

Aldrig handlat där, men kan säga att jag hatar reklamen. Får whiskey-kärring rysningar varje gång och mår lite dåligt

• Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:49:04 följande:

Så kan man ju välja att kalla det om man vill handla där med godare samvete.Jag tycker det var högst intressanta och viktiga upplysningar.Dessutom intressant att se hur reportrarna jagade butikschefer i Lidl-butikerna med mikrofoner, samtidigt som cheferna sprang som råttor mellan sockerkakorna och marmeladen in på lagret och stängde dörren.Personalen som svarade "Vi får inte svara på några frågor", var det mest synd om.
    Tja, då var det nytt och jättetacksamt att hoppa på. Vi människor vill gärna höra smaskiga saker om det vi inte känner igen. Att personalen inte fick svara på frågor är inte så konstigt, finns ingen kassapersonal på ICA heller som skulle få svara på frågor i samma läge.
    Vad det gäller löner och andra avtal så finns det ingen skillnad gentemot en annan butikspersonal. Skvaller och tråkiga rykten.
  • Sniglar och Krut
    Virriga Vera skrev 2008-04-09 15:55:39 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:17:50 följande: Njaae. Walmart har faktiskt nästan samma system som Lidl med ett undantag, kassarna hänger på en ställning i slutet av rullbandet och kassörskan packar vart efter hon slår in varorna i kassan. Sedan är det bara för kunden att lyfta i de färdigpackade kassarna från ställningen in i vagnen. Hur bra som helst.
    Eh.
    Alltså, jag skrev att jag antingen fått hjälp av personalen att packa, eller att systemet sett ut som här.
    Vad är det du Njaaae:ar mot?
  • Sniglar och Krut
    Euphoric skrev 2008-04-09 15:56:24 följande:
    Aldrig handlat där, men kan säga att jag hatar reklamen. Får whiskey-kärring rysningar varje gång och mår lite dåligt
    Jamenbra.
    Den också ja.
    Den jävla reklamen hade jag ju glömt.
  • Lotlas

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 14:57:24 följande:

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.
    Vi parkerade faktiskt där en gång, men bara för att det var fullt på Maxis parkering! Det är ju så smidigt att de byggt ett övergångsställe mellan butikerna!
  • MrsQ
    1/ Kassorna...URK!
    2/ Inget utbud på ätlig mat...(även om jag hittat två favvisar så handlar jag det typ var fjärde månad)
    3/ Importen av varor, som gör att det är helt sjukt miljöovänligt. Vi har bra mejerier i Sverige så vi behöver inte tysk mjölk...
    4/ Personalen
    5/ Fruktansvärt tråkiga butiker
    6/ Hemsk reklam
  • CarlHerman

sniglar och krut: Är det nåt gammalt reportage? Du får tro vad d vill. Det är ju inte heller butikspersonalens sak att uttala sig om en hel stor koncerns policy eller vad du nu var ute efter? Om jag hade blivit jagad av folk som bara söker och hittar på negativa saker hade inte jag heller svarat på frågor.
    Deras policy är att inte uttala sig i media (har väl dålig erfarenhet av att det vänds emot dem kanske) så jag tycker inte det är konstigt att personalen inte ville prata med reportrar.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl