• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • sär skriven

Jag tycker Lidl är i stort sett bra. Inget folk, billig mat, roliga produkter. Älskar de där små fyrkantiga smältostbitarna i en gångsförpackning som man har på hamburgare!

Stoooort minus för det värdelösa kassasystemet och deras personalpolicy. Huva!

• tilda den vilda

jag handlar mycket på lidl MEN jag gillar inte att de bytt tillverkare av den så omdiskuterade mjölken när de hade skruvkork på mjölken så var den inte A;D vitaminberikad o det tyckte jag var bra men nu köper jag inte lidlmjölken.

A vitamin kalkar nämligen ur skelettet.

Tänk om livet vore roligare............
  • Tokaungen

Vår närmaste butik är en Lidl så tidigare handlade vi en del där. De hade bra sortering av frukt och grönt bland annat.

Men! Deras kundbemötande är så jävla dåligt att jag vägrar sätta min fot där igen!!

• Theodoris

Det enda jag tycker är bra med Lidl är deras godis

• Bempa
    tilda den vilda skrev 2008-04-10 06:53:52 följande:
    jag köper inte den diskussionen o att man bara ska köpa svenskt. men då äter du väl svenska apelsiner o bananer då?

Men du kan ju inte jämföra mjölk o bananer/apelsiner

Svenska kor har vi här i sverige, massor dessutom. Men bananer o apelsiner har du sett dom växa här???

• Sallisen
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:47:26 följande:
    finns här nån som köper tex den tyska mjölken och vill förklara tänket kring det?
    Vi köper den. Den är god, billig och framförallt har den en skruvkork som vi bara älskar. Aldrig nån risk att mjölken tar smak av något i kylen hemma.
  • Bempa
    Sallisen skrev 2008-04-10 08:17:40 följande:
    Vi köper den. Den är god, billig och framförallt har den en skruvkork som vi bara älskar. Aldrig nån risk att mjölken tar smak av något i kylen hemma.
    Arla har också skruvkork, iaf här
  • Sallisen
    mintchocolate skrev 2008-04-09 17:00:53 följande:
    Trevlig attityd det är från en del här.Vi handlade på Lidl när de öppnade här, men slutade då vi tyckte att ICA var bättre och hade mer utbud. Har även börjat handla mer ekologiskt, vet inte om de har det på Lidl.Däremot är det varken fel på butiken eller de som handlar där. Dessutom är det MÄNNISKOR som handlar, man behöver inte dela in dem i invandrare och socialbidragstagare. De är heller inte dumma i huvudet för att de inte handlar ssamma saker som ni.Kassasystemet på Lidl är för övrigt uselt, men bra att de ska ändra på det.
    Tack! Känns ju verkligen kul att bli idiotförklarad för att man handlar där.

Är ju dessutom varken arab, socialbidragstagare eller dum i huvudet.
  • Sallisen
    Bempa skrev 2008-04-10 08:18:42 följande:
    Arla har också skruvkork, iaf här
    Inte här.
  • Jazza

Vet ni, igår berättade jag för min svärmor om denna tråden.. så säger hon såhär (alltså, ingen ens i närheten säker källa, utan bara ett löst rykte) : Lidl tar sina "hundår" nu, folk handlar inte, de har alldeles för stora lokaler jfrt med sortiment osv, bara för att de väntar in att alkoholen skall släppas och börja säljas i butiker... OM detta är sant, så kommer kanske tom jag handla på Lidl

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl