• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Torparn

Jag har också hört det påståendet. De är väl mer redo kanske att ta emot alkoholen än ex. ica?
    Ja, om det nu är så att de blir först blir det nog ett jäkla spring där innan alla andra hinner ikapp....

Jazza skrev 2008-04-10 08:37:25 följande:
    Vet ni, igår berättade jag för min svärmor om denna tråden.. så säger hon såhär (alltså, ingen ens i närheten säker källa, utan bara ett löst rykte) : Lidl tar sina "hundår" nu, folk handlar inte, de har alldeles för stora lokaler jfrt med sortiment osv, bara för att de väntar in att alkoholen skall släppas och börja säljas i butiker... OM detta är sant, så kommer kanske tom jag handla på Lidl
  • Jazza

Torparn: Ja, de har ju väldigt mycket dö-utrymme i sina lokaler... så, visst kan det kännas som ett befogat rykte. Som sagt, då kan jag tänka mig att gå dit, det gör mig inte så mkt att spriten står i en skitig, skabbig lokal...maten däremot, är en annan femma

• sär skriven

Haha, är det vad folk säger? Att man är arab, socialbidragstagare eller dum i huvudet om man handlar på Lidl? Jag faller nog inte under någon av de kategorierna - jag tycker det är skönt att få handla i lugn och ro, och som sagt, jag gillar den där osten .

Sallisen skrev 2008-04-10 08:19:49 följande:
    Tack! Känns ju verkligen kul att bli idiotförklarad för att man handlar där. Är ju dessutom varken arab, socialbidragstagare eller dum i huvudet.
  • MissXXX

Anledningen till att jag inte handlar på lidl är för att deras anställda inte har några bra anställningsvillkor... Maten är det säkert inget större fel på..

• Sallisen

sär skriven: Visst sördu, läs lite i tråden så får du se. Man blir rakt ut kallad för idiot och allt möjligt...

• tilda den vilda

på våran lidl butik har dom bytt förpackning, det finns ingen skruvkork. *synd*

Tänk om livet vore roligare............
  • tilda den vilda

mjölkförpackning menar jag

Tänk om livet vore roligare............
  • Torparn

Skitiga lokaler har jag aldrig upplevt. När jag kommer (regelbundet varje vecka) känner jag mig obekväm då jag alltid kliver in på en nytvättat golv med mina ridskor.....De springer då efter mig med städmaskinen.

• Sallisen

Nära oss finns en Lidl-butik som var rätt ofräsch från början, men de har skärpt till sig numera och det är rent och fint.

De två andra vi brukar besöka har alltid varit fräscha.

• Jazza

sär skriven och sallisen: Inte av mig, jag skulle inte få för mig att handla på Lidl (utom sprit, dårå ) Men inte bryr jag mig var andra handlar, eller tycker att de är muppiga för att de väljer en viss affär... Oh no, not me! och jag tycker att det känns liiite konstigt att anta att det är en viss "status" på folk som väljer en viss butik

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl