• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Atamon

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 19:57:18 följande:

En annan sak som slog mig när jag var där var att det knappt fanns någon färsk mat.Det enda som inte var fryst i köttväg var köttfärsen och några slags köttbullar.Allt annat var fryst.Det fanns ingen färsk kyckling, ingen färsk fisk, inget färsk fläskfilé eller annan köttbit.
    Då skiljer det mellan Lidl butikerna helt klart. För här i Sundsvall brukar de ha färskt annat kött än färs. Dock ingen fisk tror jag. Men naturligtvis går det inte att jämföra med en köttdisk på Ica Maxi - som jag för övrigt också gillar skarpt
  • Atamon
    Minnie69 skrev 2008-04-09 19:50:37 följande:
    Vad är det för fyllning i den panerade fisken?
    Har för mig att det var spenat (och feta? ) i den ena varianten och räkor ( och något mer) i den andra
  • Minnie69
    Atamon skrev 2008-04-09 20:27:25 följande:
    Har för mig att det var spenat (och feta? ) i den ena varianten och räkor ( och något mer) i den andra
    Tack för infon
  • Niklas

Vi besöker Lidl NÄR vi storhandlar. Inte sagt att VI storhandlar på enbart Lidl. hehe

• Niklas

Finns alltid färskt kött i lidl-butikerna här. Dock inte fisk.

• Chetti

Tycker Lidl är bra men de har höjt priserna rejält på vissa varor senaste månaderna.

Varor jag handlar där och som jag tycker är bra är:

Frukt, grönsaker, läsk, ost, mjölk, blöjor, salt, socker, kryddor, duchgelé, schampoo, tvättmedel, sköljmedel, chips, choklad, vitlöksbröd, riskakor, kex, tandborstar, tandkräm, köttbullar, lasagne, kyckling, yoghurts, cider m.m. Ibland provar jag saker och funkar det så funkar det, annars köper jag inte det mer.  

Tycker dock att kassorna är urusla men pratade med en fd chef på Lidl och han sade att de ska bygga om alla kassor detta året. De ska ha "vanlig" kassor och då kommer det säkert komma fler folk.

Men jag handlar också på Ica Maxi, en helt underbar affär men det som är billigt och bra på Lidl köps där.

Fru FJ och mamma till Alicia och Henry
  • moretime

Det här med att de skulle ha mera onaturliga ämnen i maten stämmer inte, EU:s regelverk gäller både Tyskland och Sverige ju....
    småhandlar där ibland men det går inte att storhandla eftersom inte utbudet är så stort.

• cruZZe

Tror inte Lidl har sämre i kvalitet eller ingredienser i sina saker än någon annan butik. Dock massa okända märken och ibland smaker.

Själv handlar jag mest på coop och Ica men börjar hata dessa butiker i sin iver att vara billigast. Värdelösa egna märken (extra och euroshopper) med noll smak och kass kvalitet samtidigt som de tar bort märken man är van vid och vill ha. Vart finns en butik för oss som har råd och vill handla valfria märken och kvaliteter?

• Sniglar och Krut
    cruZZe skrev 2008-04-09 20:59:37 följande:
    Tror inte Lidl har sämre i kvalitet eller ingredienser i sina saker än någon annan butik. Dock massa okända märken och ibland smaker. Själv handlar jag mest på coop och Ica men börjar hata dessa butiker i sin iver att vara billigast. Värdelösa egna märken (extra och euroshopper) med noll smak och kass kvalitet samtidigt som de tar bort märken man är van vid och vill ha. Vart finns en butik för oss som har råd och vill handla valfria märken och kvaliteter?
    Utbudet är inte så stort hos Lidl.
    Av det som finns är det VÄLDIGT många varor som håller väldigt länge, alltså innehåller en väldig massa tillsatser osv.
    Resultatet blir en butik där för stor del av sortimentet är produkter med kassa innehåll. Om man nu bryr sig om konserveringsmedel, sötningsmedel osv.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl