Sesamfrö skrev 2008-04-10 06:56:33 följande:
Jag handlar på Lidl ibland.. FÖRUTOM färska frukter och grönsaker.. Heller aldrig körrfärsen.. Tycker den smakade hemskt.. Men allt annat går bra..
Köttfärs från Scan är det ju (är det bättre med ICA då??)
Jag handlar ibland på LIDL för att de har andra annorlunda varor än tex ICA/COOP. Självklart så väljer jag inte att handla allt.
Chokladen är OK, i de flesta fall är den ju bättre än Marabous...Korv med kött ( är det något som tyskar kan är det korv (svensk korv är ju med potatismjöl,ister och bindväv). Har mina varor jag åker dit och köper för att ICA bara har sämre alternativ/mycket dyrare för samma kvalite...
Sen undrar jag inte om det är så att det blir mer som kastas på jättebutiker som tex ICA Maxi ( så miljövänlighetsaspekten är nog tveksam att dra upp när det gäller att handla där). Det är ju därför som ICA butikerna försökte förpacka om och sälja igen...Annars skulle de slänga mer. (Likadant tror jag övriga färskvaror råkar ut för - eftersom det läggs upp berg )
Kassorna gillar jag som har bråttom...
De konventionella kassorna i ICA tar ju sådan tid. Eftersom sölkorvar som aldrig plockar ner i påsar handlar där... Oftast skall de samtidigt kolla kvittot, så att det tar ändå längre tid. Dessutom mosas allt längst ner... Med lidls system så går det att rädda undan varorna i högar i vagnen...
Så köp det som är bra och lämna det som är risigt...
IOFS har jag upplevt olika med olika butiker när det gäller fräsch-het och städning.
mickii skrev 2008-04-10 01:52:58 följande:
intressant fråga TSjag röstade på "Lidl är ok" men jag gillar inte den affären!kan vara bra när man ska köpa enklare grejer,tex frukt,salt,makaroner.men det finns aldrig allt man ska ha ! och förresten är dom BARA billigare på deras egna skräp märken. dom få original märken som finns på LIDL har samma priser som på alla andra ställenhär i västerås är det 90% araber som handlar på lidl...
Skräpmärken? Det är lika mycket skräp som ICA's egna eller Coops egna... De döper om varorna för att slippa betala reklamkostnaderna för "varumärkena" ofta kommer det från välkända stora tillverkare eller Internationellt kända tillverkare. (med tanke på att reklamkostnaderna kan vara en betydande del av priset så är det skitsmart). Vad jag noterat är också att mycket av "färdigmaten" av lidl-fabrikat har ett mindre fettinnehåll än motsvarande svenska märken... Intressant....