• Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • gersime

Ang Lidl's utbud och kvalité så kan jag gärna svara på era frågor. Utbudet ökar ständigt med svenska varor allt eftersom Lidl etablerar sig mer och mer i Sverige. Vi vill erbjuda ett mångsidigt sortiment med blandade varor till låga priser.
    Dock är det så att utan klagomål och önskemål förändras ingenting, så frågorna samt klagomålen som florerar i detta forum borde även nå Lidl så dom kan arbeta fram en lösning.

Angående kassorna så kan jag inte annat än hålla om att det är jobbigt med små platåer istället för rullband i slutet. Detta kommer att ändras i dom flesta Lidl butikerna under året för att underlätta för alla.

Svarar gärna på frågor eller funderingar.

Mvh

En butikschef på Lidl via gersime

• tjorvig

Har aldrig varit in i en lidl butik och har inga planer på det. Och deras reklam med en sur tant, inte lockar den ju kunder pricis!

• IHateYourFace

Jag har handlat blöjor där ibland för att "min" butik ska ha 160 kr för sina (huu).

Jag tycker Lidl är okej, men kassorna är verkligen heelt värdelösa!

• Arga Klara

Jag tycker inte det är försvarbart att köpa annat än närproducerat och ekologiskt i så stor utsträckning det går.
    Alltså handlar jag inte på Lidl.

• WhiskeyRiver

Köpte bl a färsk pasta och chokladkakor på Lidl. Pastan var faktiskt helt oätlig (och jäg är INTE kräsen) och chokladen bestod nog mest av ister.

Slutade med att vi slängde alltihop och sen dess har jag inte satt min fot där- och kommer inte att göra heller.

• Hedi

Jag bor i Tyskland och här har Lidl hamnat i värsta skandalen da de visat sig att de filmat
    sina medarbetare. Inte bara de i kassan utan de har även registrerat privata samtal i fikarummet.

• Juliiia

Handlar på Lidl ibland.. vi brukar åka dit först för att köpa tex grönsaker, frukt, cevapcici, chicken mcNuggets, diskmedel, pasta, kryddor osv.. sen till Willys efter... helt okej

• sakoline

Värdelöst
    Min erfarenhet:
    Äckliga konstiga utländska produkter
    Kalla, opersonliga, röriga lokaler
    Chefen jag sökte jobb i en Lidlbutik verkade inte bra

• sakoline

Och så har jag läst en massa gamla artiklar om illa de behandlade sin personal. Sånt sätter sig. (gillar inte Toys'r'us heller)

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl