• Joyce

Visparnas tråd # 7

Fisk: Åå vad kul att höra! Grattis! Jag gick på mamma mia i skanstull och kan verkligen rekommendera min BM.

Pess: Du kan inte ana hur avis jag är på er semester! Kolla lite extra åt mig också

MaLu: Bra att allt såg bra ut idag! Snart snart

Oj trött. Var lite skuggor på bilderna från apelsinerna så det blir bara två av dem jag beställde Nu kommer precis gravida systern som jag ska gå och krama lite.

Hoppas ni får en fin långhelg i värmen!

• Joyce

Maxie: Jag tror att det har gått över...

Igår, mycket trevligt kalas i MaLus kvarter (tror jag om jag fattat saken rätt).
    Nu stugan. Hej

• Joyce

Hejhej
    Tillbaka efter en helg i stugan med havsdopp och allt.

Å jag hade gärna kommit till Kerpet idag men jag jobbar och sen åker jag och Erik norrut onsdag-fredag så det blir svårt att ses nåt den här veckan för mig. Men gärna veckan efter. Jag föreslår picknick i mina krokar. Jag bjuder om någon kommer hit och hjälper mig att bära ut det Vilken dag passar er då? Eller ska vi avvakta vädret? Annars kanske vi får ha innepicknick på golvet (eftersom jag nog inte har stolar till alla)

Angående bb-väskan. Använde nästan ingenting av det jag hade med mig. Bodde ju i nättrosorna och den vita skjortan . Kräktes ju massor på förlossningen så jag varken åt eller drack nåt av det vi hade med. Sen gick det ju relativt snabbt så tidningar var ju också onödigt. Att ha med kameran var däremot bra. Och eftersom det blev till att stanna 5 dygn hade nog M varit betjänt av mer än den ynka t-shirten och 1 par kalsongen som han hade med

MM: jag tycker att du är värd en sovmorgon/dag på annat håll! Så att du verkligen får sova. Jag tycker du ska kräva det!

• Joyce

Hej
    5MM skulle jag nog aldrig klara av, är för blödig helt enkelt. Men många verkar ju få bra resultat av den. För oss funkar ju tydlig rutin bra för kvällsläggningen som alltid är kring halv åtta-tiden. Efter bad är det omöjligt att hålla honom vaken. Dock borde vi väl göra något åt amningen på natten snart. Tänkte vänta tills uppvakningsgråten har försvunnit. Det är iaf lite bättre nu om än inte helt borta. I somna utan gråt fanns ett förslag på hur man kunde göra som vi funderar på att prova. När vi orkar...

Idag ska jag hämta korten. Spännande. Sen så är det ju fotboll ikväll. Imorgon åker vi norrut.

• Joyce

Ja hoppas det ser bra ut för MaLu!

jam: ja tycker man inte att det är något problem så behöver man ju inte göra något åt saken det är nog därför vi inte gjort något åt nattamningen än heller, än så länge tycker jag inte att det är så farligt helt enkelt.

zynk: Ja det är det jag också gillar med "somna utan gråt" att den inte är så statisk. Det finns en del verktyg och så kan man plocka ihop det man vill. Plus olika varianter om man samsover/egen säng/ammar/flaskmatar osv.

Då säger vi picknick nästa vecka tycker jag. Tisdag eller onsdag här i krokarna.

Oj vilket strömavbrott det varit här. Nästan hela söder var svart. Inte heller trafikljusen funkade. Jag tog rygg på en buss och hoppades på det bästa när jag åkte och hämtade korten

• Joyce

Lite snabbt bara (blev så sent med packning och jobb och fotboll och allt).

Då bestämmer vi tisdag. Mina kvarter är kring Långholmen, hornstull, tanto typ. På lämplig picknickplats.

MaLu: Spännande nu är det nära.

Maxie:

MaCool: Skitbilist

hejhej nu drar jag. Får se om jag hinner in nåt annars är jag tillbaka på fredag och hoppas på fina nyheter då

• Joyce

Hej från norr!

Kramar till fisk och MM!

Flyget gick bara fint, ammade vid start och sen slocknade han raklång i mitt knä så jag kunde tom fika och läsa tidningen
    Sen har han underhållits av sin mormor, morfar och gammelmormor. Nu sover han sött. Jag är också trött så det blir en tidig kväll i kväll.

Prövade förresten duscha ikväll med E i brist på badbaljor. Gick fint och han verkade tycka att det var väldigt mysigt.

Aj för epilator Har provat nån gång men vaxning tycker jag är bättre. Göra pinan kort lixom. M brukar få rycka då jag är för harig för att göra det själv. Men nu var det ju som sagt ett tag sen...

Kul med tisdag! Hur många är det som kan komma?
    kram kram

• Joyce

Hej igen!

Å imorgon är det fredag och jag blir alldeles nervös och nipprig när jag tänker på MaLu! Det kommer att gå så bra och snart har du ditt lilla underverk här och Elma får bli storasyster

Ang picknick: jag fixar allt! Men gärna lite bärhjälp om någon kan komma förbi

Min graviditet är också insvept i nåt slags rosa skimmer för jag är sugen igen. Tydligen har jag förträngt 20 v kräkande och 10 vi foglossning...

Vi har varit hos min kusin på födelsedagskalas. Erik fick träffa massor med släkt Jättekul men det blev lite försent. Han var glad och charmig på kalaset men sen när vi kom hem började han stortjuta vid gröten och bara knep i hop minnen. Sen blev han överflamsig och låg och skrattade så han kiknade åt ingenting. Men nu sover han gott.

• Joyce

usch, efter att ha läst om alla ledsamheter på vhips så blev jag tvungen att gå och krama Erik. Oj vilken tur vi alla har haft och vilken tacksamhet jag känner över att vi lyckades. Undra var vi hade varit idag om det inte hade gått? Känner så för dem på andra sidan men "vågar" inte riktigt skriva nåt. Känns bara futtigt och nästan som ett hån fast man menar väl av hela sitt hjärta.

• Joyce

Åå tittar in lite snabbt för att kolla MaLunyheter... spännande. Tänk nu kanske underverket snart är här Nu ska jag snart packa ihop och flyga hem igen. Skönt När jag är hemma så kanske bebisen är ute

Svar på tråden Visparnas tråd # 7