• Joyce

Visparnas tråd # 7

Stort grattis till Mallas fina tjejer!

Idis: Kramar till er, låter som ni har det jobbigt!

Mirren: Skönt med lite mindre ångest! Hoppas det kommer att gå bra för er även med Cs nya jobb

zynk: Hoppas du är piggare idag! Visst är det lite trist när man inte har någon naturlig barnvakt. Vår släkt bor ju inte här men mina föräldrar är inget att räkna med ändå. Ms mamma är ju verkligen engagerad och här ofta men det blir ju inte på samma sätt när det inte bor i samma stad tyvärr.

Maxie: Hoppas ergon funkar bättre nu. Barnvakt i augusti kommer säkert att gå fint, vem är det som ska vakta?

fisk: Kul att kalaset blev lyckat!

Tänk att det är ett år sen som ni började ploppa ur er bebisar! Vad tiden går snabbt Själv kräktes jag nog mest om jag minns rätt.

Jag har varit lite frånvarande ett tag, har varit så mycket med lägenhet och lånefix, jobb, mamma och så det fina vädret.

• Joyce

zynk: Aaa skönt! Erik har också sovit lite längre (läs inte vaknat vid 5-6) de senaste dagarna. Hoppas på en trend Nope Ms föräldrar bor också där mina bor.

Maxie: Ja jag är lite kluven till barnfritt. Vet inte hur jag själv skulle vilja ha det om det var mitt bröllop. Festen vi var på i lördags så var det sagt i inbjudan att det var barnfritt och det blev jag först lite sur på... men å andra sidan så undrar jag vad jag tyckt om saken för ett drygt år sen. Jag vet att bröllop jag varit på tidigare så har små ammande bebisar varit ok att ta med sig, undrar var gränsen går? Svårt det där, de som bjuder in får ju helt enkelt räkna med att vissa inte kommer pga barnvaktsbekymmer men de kanske tycker att det är värt det?

• Joyce

Maxie: Vi badar Erik varje dag. Mest för själva rutinens skull och inte för att det behövs. Sen så gillar han det verkligen också Men han har ju inga som helst problem med eksem eller torr hud.

• Joyce

och angående solkräm så har jag smörjt honom lite med bamsekräm (ja den farliga) när det inte gått att undvika solen. På föttera eller kinderna. Hellre lite farlig kräm än att bränna sig resonerar vi. Man får väl väga farligheterna mot varandra.

• Joyce

MaLu: Ja undra vad kroppen vill med det? Kanske liiite tidigt att börja kolhydratladda redan Men gott är det ju och då tycker jag att du får äta så mycket du vill

Det är sådär med mamma. Inte akut (som i att läggas in) men heller inte bra. Det lutar åt att jag och Erik åker dit ett par dagar nästa vecka. Med systern är det bra, har haft lite bruna flytningar av och till (jag hade ju också det) och nojjat järnet men de gjorde första vulet i fredags och fick se ett litet pickande hjärta och storleken var precis som den skulle. Så nu har de andats ut lite för tillfället iaf. Tills nästa nojja slår till

• Joyce

jag såg hjärtat i v 6+4 så helt omöjligt är det väl inte. Håller tummarna och hoppas på det bästa! Kram

MaCool: Tråkigt med din mormor!

Imorgon är det 6 mån koll på bvc. Får väl se om han blir godkänd

MM: Kul att kalaset blev bra!

God natt på er!

Ps. var är kerpet nu för tiden?

• Joyce

MaLu: När man hör dina beskrivningar då vet man att nu är bebisen inte långt borta Snart så är den här! Vet inte ang voltaren men jag fick ju massor med dexofen+alvedon mot eftervärkarna. Kan verkligen rekommenderas.

Maxie: Sån där badstol såg bra ut. Det ska vi nog köpa när Erik växer ur badbaljan. Kan inte nog rekommendera den här badsisten vi har till er som snart ska få. Tycker den är super och det är jätteenkelt att bada dem då. Annars hade vi nog itne gjort det varje dag.

Haha såg ni den där TommyTube på en av sidorna? Såg inte så mysigt ut

Banklån fixat. Norrlandsresa bokad.

• Joyce

Fisk: Vad trist! Håller tummarna att äl kanske var senare än du trodde och att det var för tidigt för att se nåt! Men usch vad jobbigt att gå och vänta i 2 veckor till. Lider med dig. Kram

MaLu: Ledsen att höra att du har det tungt. Hoppas tiden kan få och snabbt nu de sista veckorna. Hur blev det förresten med planerad ingångsättning?

Erik blev godkänd idag på BVC Tog ett tag innan han flyttade klossen från ena handen till den andra (för han är bara intresserad av att stoppa dem i munnen) men tillslut så ville han.

• Joyce

Fisken: Vad skönt att du får komma så snabbt! *håller tummarna*

• Joyce

Håller tummarna för Fisken!!

Lycka till MaLu också idag.

Apelsinerna ringde mig igår och ville att jag skulle komma in för att de ville diskutera en grej... låter skumt. Jag frågade om det var nåt fel men hon ville inte riktigt berätta. Så jag får veta snart om jag har några bilder alls kanske. Jaja det återstår att se.

Svar på tråden Visparnas tråd # 7