• Joyce

Visparnas tråd # 7

Hoho! Jag har tappat en vecka . Bara så där. Oj vad det blev stressigt med allt jobb. Jobbar hela tiden när E sover och på kvällarna för att hinna innan helgen då besöken avlöser varandra fram tills Berlin på onsdag. Så tyvärr blir det inget kalas imorgon då jag verkligen mååååste jobba

MM: Det bor visst en liten fröken i mig med då jag upptäckte samma sak

Körkort ja, är man från Norrland som jag så tog man körkort bara några veckor efter sin 18-års dag.

MaCool: Oj, hur mår Isak nu?

Förresten, jag ammar ju lite extra efter varje mål (ibland ammar han inget och ibland massor) tror ni att han skulle äta mer/bättre om jag slutade med det? Ibland får man truga som tusan för att få i honom nåt. Han bara piper och kniper igen munnen. Med lite avledning kan han ibland glömma bort sig och börja äta igen. Fast jag vill ju inte truga för mycket så att det ska bli värsta grejen med mat. Svårt det där. Idag drack han kanske 4 klunkar välling. Jojo det går framåt

Annars så gastar han mamamamamama hela dagarna och jag tar givetvis åt mig (fast jag vet att det inte är medvetet)

• Joyce
    Mirren skrev 2008-07-01 23:09:54 följande:
    Skäms något fruktansvärt att jag stavat min sons namn fel. HUR KUNDE JAG!!! Jag vänder ju så lätt på bokstäver så jag läste, och läste om för att se att jag inte stavat fel - och så blev det så. Himlar, himlar, himlar. Nej nu går jag och lägger mig. Åh!
    Nä inte skämmas - du har ju gjort superfina inbjudningar!
  • Joyce

zynk: Ja det är ju det som är frågan, svälta eller inte... M är emot svältning (han hade tydligen också amningsåsikter) så vi får väl se. Själva amningen stör mig ju egentligen inte utan mest gnället och trugningen när man matar.

• Joyce

Mirren: Vi stötte också på Bertil en natt på BB efter många provtagningar på E. Han lugnade oss verkligen och sa att Äsch, det är inget fel på den här pojken! Ms favorit

• Joyce

alltså jag tror att han brukar hoppas runt på flera BBs?! Fast jag vet inte, men det kan väl inte finnas så många manliga BMs som heter samma gissar jag...

• Joyce

Jag säger också grattis till Casimir! Hoppas kalaset blev lyckat. Jag har iaf avklarat 2 av 3 jobbgrejer som måste vara klara innan jag kan ta semester Skönt

• Joyce

ProPPens: Nu händer det grejer! Brukar inte järnvärdet stiga precis innan det är dags (jag kan ha fel, vill minnas att jag har läst det). Förmodligen är det slemproppen Det var så det började för mig. På torsdagen kom lite av den och sen resten på fredag och på lördagmorgon gick vattnet och sen på natten var det klart

• Joyce

zynk: Jag kanske har missat nåt men håller du på att sluta amma helt och hållet eller få A att somna utan bröst?

• Joyce

jag velar fö massor med hur jag ska göra med amningen. Sluta eller inte sluta. Dra ner eller inte. Var inne på att sluta men han vägrar flaska och välling, helt plötsligt ville han amma mer. Jaha. Men idag då var han jätteflamsig och bet mig hela tiden när jag skulle amma på dagen så det blev bara en gång. Funkar om han håller på att somna. Men på kvällen/natten är det bara amning som funkar. Orkar inte bli biten fast det känns jobbigt att börja mecka med ersättning när det ändå funkar - plus att han vägrar dricka ur flaska just nu (gick ju bra förr)

• Joyce

mm vi ger ju gröt på kvällen redan, fast före badet så det behövs lite extra (eller inte? fast ibland äter han inte så mycket) i sängen när han ska sova. Nu amning men kanske ska bli välling. Jag är också för lat för att sluta amma tidigt på morgonen.

Ja det är ju ett himla meck och sjå det här med maten... och vi som inte ens lagar egen mat

Skönt att hon somnade utan skrik! Här har M iaf lyckats söva om E senaste kvällarna. Alltid nåt

• Joyce

E kväljer åt allt som är nytt. Från fruktpuré till mat. Jag har tolkat det mer som en reaktion åt nya smaker än att han tycker att det är äckligt. För andra gången som blir det inte samma reaktion.

E skrattar också om jag skriker till.

Nä nu drar vi till stugan och sen kommer besöken och avlöser varandra innan vi drar till berlin på onsdag. Så vi hörs nästa vecka Ha det!

• Joyce

Men shit Kerpet!!! Vad galet! Åå vad kul! Alla spontangraviditeter ger ju en lite hopp Oj vad kul, massor med grattis!!

lite upptagen, återkommer senare ikväll...

• Joyce

Hej
    Pustar ut lite innan det är dags att ta tag i packningen för ikväll åker vi till berlin

Har haft besök i 2 dagar och jag har märkt hur mycket min extrasovning med erik varje dag gör. Plus att vi har varit uppe lite senare än vanligt plus druckit vin på kvällarna. Så nu är jag rätt slut faktiskt. Men ska försöka sova idag så att jag inte börjar semestern med att vara jättetrött.

Såg att ni diskuterade blöjor. Vi har mest anv libero som vi gillar. Läckte dock på natten så vi bytte till Pampers 4+ vilka var jättebra. Bytte till dem på dagen också men då blev E rätt röd (vet inte om det eg var blöjorna) men vi bytte tillbaka till libero dagtid och då blev det bättre. Huggies provade vi när vi var i Italien och de var sämst. Läckte varje gång...

Har det blivit nån miniPropp än då?

zynk: Tack för inbjudan! Jag vet inte än hur det blir, min svärmor kommer hit den dagen men jag vet inte vilken tid. Ev kommer på eftermiddagen och då kommer jag gärna. Jag ska undersöka saken närmare

Svar på tråden Visparnas tråd # 7