• Joyce

Visparnas tråd # 7

zynk; Jo du minns rätt. Men det är som sagt det som det är - ett minne. E somnar visserligen inte vid bröstet men någon (läs jag) måste ligga bredvid honom. Han börjar dock acceptera M vid uppvak iaf ibland. Men i natt har han sovit riktigt dåligt. Har legat och fäktat och sparkat på mig hela natten för att vakna vid 3 och vara vaken 1,5h timme. Efter ett tag tyckte jag att det blev så jobbigt att jag väckte M och sa att han skulle försöka så kunde jag lägga mig på soffan. Såklart ingen bra idé för då blev det gråt och tandagnisslan (från E alltså). Så inte kunde jag somna på soffan då inte. Visste att det skulle bli så men jag ville tydligen att M skulle straffas lite eller åtminstone veta hur min natt hade varit... moget?! Tillslut somnade han om iaf. Nu var vi också lyckats sova 2 h på mogonen. Skönt. Men fatta hur irriterad man kan bli på de små när de inte vill sova...

där var min sömnuppsats för idag

• Joyce

Sitter här och jobbar - trist. Barnet och M är på golfbanan (!) men ska vara hemma i lagom tid till kalaset. När vi är där har M lovat att jobba åt mig Fint byte va? Vi på kalas och snaskar Kerpets goda fika (*hoppas*) han jobbar på mitt jobb... haha. Är döhungrig, tomt i kylen och matvarorna kommer inte förens 10-12. Hoppas på närmare 10 än 12 för annars kommer jag att förgås.

hejdå

• Joyce

Här är en till som är less på nattamningar! Och barn som är vakna på natten! Funderar starkt på att göra något åt nattätandet snart men ska nog vänta tills vi båda är lediga då jag tror att en stor portion motivation behövs för att inte falla dit direkt. I "somna utan gråt" fanns ett tips för att sluta amma på natten som lät vettigt tycker jag. Så det ska vi prova när orken finns.

• Joyce

Att man ska låta dem amma de här första mest intensiva dragen och sen stoppa in fingret för att lossa dem (vakumet liksom, när de suger lite mindre intensivt). Förmodligen så gapar de och söker efter bröstet på nytt och då gör man samma sak igen och igen. Tydligen så ska de sluta söka efter några gånger (rätt många i början tror jag). Sen så ska det minska gång efter gång och efter några dagar ska de sluta vilja äta på natten. Det återstår att se

• Joyce
    jamis skrev 2008-06-29 21:52:36 följande:
    Hur är det med mensen när man ammar, kan den komma lite i början för att sen komma igång? Jag fick en blodblandad flytning för ca en vecka sen och tänkte att NU kommer mensen fast det var nog falskt alarm och lika skönt är ju det Längtar inte så värst mycket efter den
    så hade jag. Var helt säker på att den kom, men icke. Dock kom dem för typ 2 v, då gick det inte att ta miste på att det var den.
  • Joyce

Mirren: Pga den sena framförhållningen så kan det bli svårt för oss att komma på onsdag. Ska kolla med M om vi kan byta jobbdag men jag vet inte, ev så hade hans chef 60-års firande och då blir det nog svårt. Jag återkommer!

• Joyce

Mamsen: Usch vad trist kram

zynk: fy vad rabiat jag skulle ha blivit om M skulle ifrågasätta det...

Idis: Jobbigt men inte ska du ha dåligt samvete inte. Jag tror du tyvärr att det där bara är början på vad vi alla kommer att få uppleva. Man kan inte ha koll jämt och man kan inte kontrollera allt de gör och olyckor kommer att hända. Men jobbigt att tänka på tycker jag. Kram och hoppas det läker fort

Svar på tråden Visparnas tråd # 7