• Joyce

Visparnas tråd # 7

närmast är att hoppa av högalidsgatan (alltså den efter hornstull)

• Joyce

Tack för igår, alltid trevligt att se er Nästa gång kanske jag har barnapassat mer

Idag har jag äntligen tagit itu med en ångestgrej som har gnagt ganska länge. Städat mina garderober och nu slängt en hel sopsäck med kläder och plockat undan gravidkläderna. Skönt. Hittade även igen massa gamla kläder som jag inte haft på länge, känns nästan som nytt. Hittade även en outfit till imorgon.

Vi kommer som sagt gärna på kalas

Trevlig midsommar på er alla hoppas ni får det trevligt. Själv ska vi fira med många kompisar på en ö inte allt för långt bort. Så det blir trevligt med stång och dans på logen och annat traditionellt Kram på er

• Joyce

Hejhej
    Hoppas ni fick en trevlig midsommar Vi hade det mycket bra med sol och bad och sen så kollade vi på dans runt stången sådär lite på avstånd. Sill och nubbe och sen grillning. Precis som sig bör. E var glad och "snäll" hela dagen. Några sena kvällar börjar ta ut sin rätt nu, känner mig ganska sliten fast jag har sovit 2*2h med E idag. Så i kväll blir det tidigt, kolla lite fotboll och sen sängen.

Stackars E låg och grät så tårarna sprutade ikväll när han skulle bajsa Verkar så jobbigt för honom. Funkar inte med katrinplommon, ska kolla med BVC på måndag och se om de har några tips.

• Joyce

Mamsen: Kram till dig, låter jättejobbigt - hoppas det löser sig!

MM: Ingen flaska här men man borde väl kunna blanda det i gröten kanske?

jam: Hoppas stockningen är bättre idag och lycka till med bröllopet Ja 23 är faktiskt gränsen för mig också men senaste kvällarna har det blivit snarare kl 1 och det håller inte för mig.

ProPPens: Nu är midsommar förbi och nu är det dags för bebisen att komma

MaCool: Kul att ni haft en skön midsommar men trappan låter lite vansklig

Jag ska fasktiskt jobba hela dagen idag är det tänkt. Måste bita i det sura äpplet om det ska bli något ledigt i sommar. Lika bra att få det ur världen.

• Joyce

bitas ja. det var vanligt när tänderna precis kom upp, sen slutade han. Eller bara ibland när man försökte få honom att amma när han inte var hungrig. Men senaste dagarna har han börjat om Jag tror faktiskt snart att han inte vill amma mer. Iaf inte på dagen, på natten är det inga problem. Men det gör mig inget dock skulle jag vilja att han ville amma i typ 2 v till för vi har precis bokat en resa till Berlin och det vore skönt att kunna amma då. Liksom lättare. Sen skulle det vara kul om han ville äta mat också. Den får man truga.

vaggvisor, jag tragglar också vargasången. Kom på för nån vecka sen att jag lärt mig den av en 4-åring och när jag kom på hur hon brukar sjunga mors lilla olle förstod jag nog att jag nog inte sjunger helt rätt text Men nu har jag kollat upp den rätta så att jag inte behöver skämmas... erik har fö haft svårt att somna på morgonen i några dagar.

• Joyce

Mirren: Å nej fick han lampan i huvudet?! Ja då var det ju inte så konstigt att han var ledsen Med lampan är det ingen fara - bara en mindre pryl att flytta men jag inser att vi måste barnsäkra lite på nästa ställe.

Om två veckor kommer en av mina bästa kompisar hit med sin man och 2 galna killar och ska sova här. De är drygt 4 och 2,5 år. De är helt tokiga så vi får väl se om lägenheten finns kvar efter det...

• Joyce

Har ammat några ggr idag iaf. Testade välling för första gången ikväll. Ingen hit. Tvärvägrade och började gråta. Bytte till pipmugg - samma effekt. Amma gick bra iaf, kanske började han inse att det inte skulle bli någe mer amning nya försök imorgon kanske. Hade tänkt ta mig ut ikväll och dricka ett glas vin med några kompisar men jag orkar bara inte. Huvudvärk och trött trött trött. Har varit extremt slö senaste dagarna, imorgon måste jag ta mig ut på långpromenad eller nåt.

ProPPens: Jag har en tricot-slen som jag gillar

• Joyce

Marackas fanns på Studio Apelsin såg jag när jag stod där och väntade. Annars kanske typ affärer som Kalikå?

Svar på tråden Visparnas tråd # 7