Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Ola la Pess!!! Han har varit här nu! Han var ju inte skallig som du sa! En riktig urping ju!
    Fast han måste ha trott att det var Taikons som bodde här... oj så det ser ut!!!!

• Kerpet1

Ja, medhåller om att sån otur borde inte finnas!!!!!! Livet är inte riktigt rättvist, men det vet vi väll...

Petter hasar runt och hjälper mig plocka leksaker... han letar dock efter en liten röd BRIO-skallra (eller vad det nu är) Ni vet en sån där med en bjällra inuti... Har möjligtvis nån fått med sig Petters lilla favvo-leksak?

Blä... fortsätta städa

• Kerpet1

Halloj!

Jasså det var lille Sid som var boven?!?!?! No problems! Vi fixade en flska med ris i och Petter var glad igen!

• Kerpet1

Halloj!

zynk! saknade dig idag ska du veta, ni ska ju va med liksom för att det ska bli en riktig träff!!! Krama lilla A från mig och hoppas hon snart är bättre!

Va trevligt med picknick Joyce!!! Jag kommer!!! Det är nog mardrömmar lille E har, Petter kan oxå få såna attacker ibland, händer dock sällan men kommer i perioder, bara att trösta...

Förlåt om jag låt gnällig förrut med att jag städade... det gick ju på typ en kvart men det var bara jag som inte hade lust, hi hi!

Nej, nu är det räkningsdags, Hua! vågar mig knappt in på kontot!!!!

• Kerpet1

Godmorgon!!!

Skönt att det har vänt Zynk! Då får ni en fin vallborg i slottsbacken i Uppsala då!!! För ni ska väll inviga A i Studentfirandet förmodar jag?!?!?!?!

Ang att det kostar på akuten så är det så här: From 1 januari 2007 betalar man på Akutmotagningar för barn...
    Måste va så att de kommit på att alla vi blivit gravida och tänkte att om dom har råd med utredningar, medicine och ivf:er så kan de gått betala för akutvården oxå!!!! Ha ha ha!

Men Malla gjorde rätt... Närakuterna kostar inget...
    På Astrid Lindgren har de en närakut dit man oftast blir hänvisad när barnet är över 6 månader och man inte kommer in med helikopter, där kostar det inget.

Bla bla bla...

Här ska det lagas lampa på bil... sambon orkade inte göra det när han hade bilen men nu är det ett fasligt tjatande på att jag ska göra det "för jag har ju ändå inget bättre för mig" Ha ha ha!!!!

• Kerpet1

Halloj!

Tebax efter en fantastisk helg på landet!!! Fast det har mest varit städande men oj så fint det är där nu!!! Och vilka ytor för Petter att ta sig runt på!!!!
    Han har stortrivits!!!! Fast självklart upptäckte han dom där små ställene som inte riktigt är klara...Så nu har han käkat lite isolering och hört mycket Aja Baja när han närmat sig ett "elhål" som saknar lock... Jäkla Mr P är så slapp med barnsäkerheten... men när han är med Petter så sitter ju dom ihop så då är det ju inte så svårt att hålla honom ifrån el och isolering... Jag "måste" ju göra en massa annat samtidigt!!!

Jag är än lite osäker på denna vecka... måste kolla, fredag vet jag att jag är bokad, ska hjälpa en kompis som gifter sig på lördag.

ska nu gå och sova i STORA sängen, ska bli så skönt, sängen på landen är lite trång... 120 är inte mycket när Petter bestämmer sig för att ligga på tvärsan eller göra snöänglar...

Han är verkligen en solstråle och alla tycker han är så söt och snäll och glad, man blir ju larvigt stolt när man får så mycket beröm för honom!
    Ikväll hade vi ett verkligt "moment" innan han somnade... vi låg och busade och rullade i sängen och jag trodde han skulle dö av skratt... Vilken gåva man fått!!!!

Zynk! Lider med dig! Hoppas nu att det inte blir några mer baciller! Petter saknar A!!! Och jag dig!!!!

Joyce! Hoppas din syster får ett pluss denna gång! När ska hon testa?

Malu! Trist med en svacka!!!! Men det är klart ni får med bebis hem denna gång!!! Och nu kan H'n ju komma närsomhelst, är ju färdig nu, även om det är klart att det är bättre i mammas mage ett tag till! Kram till dig!

• Kerpet1

Ha Ha MaCool! Petter kanske bytte med Isak då! Han sover nämligen alltid minst 20-06 men senaste dagarna har det vaknats vid konstiga tider, inatt åt vi välling klockan tre!!!!!! Fast det kan ju bero på att vi varit på landet och inte hemme, bara att hoppas!

Häftigt med sandlåda!!! Ja en sån ska Mr P oxå bygga, fast vi får se när... Det blev inte ens nån gunga upphängd i helgen... men nästa gång kanske!

• Kerpet1

Godmorgon!

Jag har fått tillbaka min självständige lille son! Han skriker inte direkt jag lämnar rummet längre!Så skönt! Fast nu vågar man ju och andra sidan inte lämna honom ensam för vem vet vad han hittar på, slut är tiden då han snällt satt och lekte i sitt hörn!

Nu bajsas det på pottan för fullt...

Lider med dig mamsen, börjar känna ångest för dagis jag oxå, nu när han fått plats och det börjar nä'rma sig, fast först en lång sommar!!!!

kram på er!

• Kerpet1

Halloj!

Så lång framförhållning har inte jag, så jag kan hela veckan... bestäm så kommer jag!

Jag skulle kunna ringa Apelsinerna på Onsdag och kolla om de skickar bilderna då... så kunde kanske dom som vill hämta på torsdag... Fredagen är uppbokad tyvärr...

Vi skulle ju kunna fika lite på innergården isåfall om nån är intresserad...

Nej, nu måste jag plocka och städa, Hur tusan blev lägenheten ett bombnedslag?????? Tyckte jag hade städat innan vi drog till landet, men tydligen inte... Blääääääääääääääääääääää!!!!!

• Kerpet1

Knytisfika låter bra!!! Även om man inte har jort att hämta så kan man ju komma!

Om dom inte har skickat på onsdag så kanske jag kan hämta dom... hm tänker...

kram på er!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7