• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Loyden

Jaha, med jobbet. Men när började den andra nu igen? Jag har ju tappat minnet någonstans för jag kan inte komma ihåg några datum..  Var det två gånger ni skulle iväg på det också?

Ja, jag hoppas också det kommer rulla på här inne nu.. Kanske sitter vi där snart med våra små busfrön.. Hade ju varit alldeles underbart!
    Och med tanke på att pimpis köpt jättehus så får vi ju ta våra packade resväskor och åka till henne. Eller om ni vill knö något extremt så får ni komma till oss.. Haha.. Hmm undrar vilket ni väljer, en 2:a/3:a mitt i smeten någonstans i Sverige med 4 ungar eller ett stort hus på "landet" där vi kan sitta ute i solen och mysa.. *ler* Ja jag undrar verkligen vilket vi ska välja.. Eller ja, det är ju lite upp till pimpis!

Men hur funkar det? Eller alltså väntar ni på att få höra något ifrån dem eller är det ni som ska ta kontakt? Jag tänkte på hemutredningen.. Väntar ni bara på att "dem" ska bestämma när det blir eller om det blir? Eller kan ni göra något nu? Jag hoppas så innerligt att ni snart ska få eran lilla/lille! Tanken på att vi alla en dag kommer sitta här och skriva om vad våra små gör vid sidan om oss gör mig faktiskt lite varm i kroppen. Vilken härlig känsla!

Nu måste jag verkligen fixa mig.. Min kära mor,Elle och jag ska in på stan och handla några konstiga pulver. Mamma hade hittat/läst att det skulle vara bra med nässelpulver och nyponpulver så nu ska hon ge sig ut på jakt efter det. Och Elle är ju intresserad av allt knasigt pulver man kan hitta (eller ja, ta det på rätt sätt, ) så han ville ju hänga med..
    Och då var det bara lilla jag kvar så jag får väl också hänka på då.. *ler*

Stor kram till er!

• Love4cats

Vi väntar bara på att utredarna ska kontakta oss för datum för fortsatt utredning. Utbildningen går vi första och tredje helgen i maj . Håller med dig att det känns som en härlig känsla att vi snart kommer sitta här med våra små och med olika bakgrunder för att nå mål. Känns så roligt att tänka på och gör resan dit lättare.

• Love4cats

Ja just det. Det enda vi kan göra nu är att vänta och se när det blir. Njuta av vårvädret och se över pappren som ska med. Vi måste göra hälsoundersökning men annars bara vara och det är inte fy skam det heller att vila ut...

• Pimpinellan

Nu när jag gått i ide´ ett dygn så då skriver ni minsann-och startar ny tråd t.o.m!
    Får bli lite hipp som happ eftersom jag inte minns allt ni skrivit:
    Pirog: är övertygad om att du är en förträfflig mamma till lilla Ella! Det blir man om inte annat för att man kämpat och längtat så och vet att det inte är givet att bara "skaffa" barn så där.
    Att vi ska sitta här om nåt år med alla våra bebbar,det känns som en önskedröm just nu,men vi måste hålla det målet i sikte. Hur sen dessa bebbar kommer till oss-det är ovidkommande! Jag tror på mirakel för nån till av oss däremot. Vi kör hemmavarianten mellan IVF-försöken vi så jag väntar med spänning på ev. äl denna månad. Man vet aldrig vad som kan hända-fråga pirogen!
    Och självklart är ni alla välkomna hem till mig/oss! Plats har vi så det räcker och blir över,det är bara avstånden och tidpunkten som ska klaffa.
    Loyden: Västerås har jag aldrig varit och passerar tyvärr inte på vägen hem till norrland heller. Och du cats bor t.o.m ännu längre upp än mamma och till henne är det 120 mil!
    Men finns det en vilja att träffas alla nån gång så då kan vi få det att funka.Gamla mamman möter unga mamman som möter rutinerade mamma pirogen som möter norrlandsmamman! Vilken salig blandning vi är!

Kram på er!

• Love4cats
    Pimpis, Jag får leka Globetrotter men det är helt ok. Skulle gärna kunna söka en tjänst som innebär resande också. Åtminstone ett vikariat eller så...
    Fnissade gott åt Norrlandsmamman ...
    Härliga vårväder utanför fönstret....hörde dock av en kollega att det är utlovat regn till helgen...bara det inte förstör morgondagen så är jag nöjd.

Håller med om att bebis eller barn känns som en dröm långt borta i horisonten så det gäller att hålla tag i den ...Den dagen kommer...
  • Love4cats

Vi snosar på Pirogs gumma tills det är dags

• Love4cats

God fredagkväll på er alla... Debatterar en stund. Solen har tittat fram en stund idag och nu syns gräsmattan mer. Tänkte grilla efter jobbet på söndag. Annars snuvig. Hur härlig våren än är så känner jag av pollen och snömögel men absolut inte som de hyperallergiska, men ändå. Sitter m en katt i knät och surfar, varmt och mysigt . Nu ska vi snart se film och vila för morgondagen. Hej på er!

• Pimpinellan

Hej alla! Solen håller på att komma fram och det återstår att se om det blir lika varmt som igår-då hade vi 18 grader! Rena sommaren ju.
    Idag ska vi ta lite grejer från förrådet och köra till fabriken-eller rättare sagt lägenheten ovanpå. Vi måste bli av med en del så vi kommer åt flyttlådorna längst bak i förrådet.
    På måndag ska jag till min läkare här och tala allvar. Jag vill ha levaxin utskrivet för att öka min chanser att lyckas med IVF:en-vi får väl se.

Kram på er!

• Loyden
    Pimpinellan skrev 2008-04-26 10:15:07 följande:
    Hej alla! Solen håller på att komma fram och det återstår att se om det blir lika varmt som igår-då hade vi 18 grader! Rena sommaren ju.Idag ska vi ta lite grejer från förrådet och köra till fabriken-eller rättare sagt lägenheten ovanpå. Vi måste bli av med en del så vi kommer åt flyttlådorna längst bak i förrådet.På måndag ska jag till min läkare här och tala allvar. Jag vill ha levaxin utskrivet för att öka min chanser att lyckas med IVF:en-vi får väl se.Kram på er!
    Hej!

Å va härligt att börja med flytten.. Vi är precis klara med utflytten ifrån Borås och städningen godkändes så nu är allt kanon.. Vi har inget mer att göra i Borås.. Jippie!
    Tänk va härligt när ni flyttar in och du ska gå där och pilla med dina loppisfynd.. Låter så himla härligt... Skönt och flytta in på sommaren också då vädret är fint och härligt..

Vilken tur att vi var välkomna till dig.. Jag tycker det hade varit underbart om någon gång hade kunnat träffas en dag eller helg.. Vi måste ju någon gång träffa varandra på riktigt!

Nu är jag säkert dum men vad är levaxin? Jag håller verkligen dummarna för att du ska få det om det kan öka dina chanser... Det måste få bli eran tur nu! Jag hoppas och tror ju att du blir först av oss att få berätta en stor nyhet (efter pirog)

Och på tal på om Pirog... Jag skrev ett grattis till dig i min blogg. Hoppas det är okej?? Så att du inte tycker det var fel..

Ni får gärna gå in och läsa och kommentera min blogg då den handlar om supermorsor! Och det är vad ni också kommer bli, det vet jag! Hoppas att jag snart får lägga till er alla på min supermorsa-lista...

Kram kram
  • Loyden

Massa stavfel i inlägget men ni kan nog läsa det ändå..

Glömde adressen till bloggen.. Är säkert inget ni orkar läsa men skulle ni göra det så ska ni veta att jag uppskattar det!

www.loyden.blogg.se

Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2