• Loyden

Hejsan Svejsan del 2

Här kommer vår fortsättningstråd tjejer!

Hoppas på lika mycket skratt,historier,glädje och ibland kanske till och med lite tårar! Och hoppas på att det blir mest glädjetårar i så fall!

Skriver in ett Grattis till vår härliga Pirog som fått sitt efterlängtade lilla mirakel.
    Det lilla miraklet har fått namnet Ella!
    Grattis ifrån oss andra!

• Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2
  • Pimpinellan

En snabbis innan fikat: levaxin är medicin för sköldkörteln. Sänker TSH-värdet som inte bör övertiga 2 om man vill bli gravid och speciellt om man gör IVF. Normalvärdet är upp till 4 vilket jag har och inte alla läkare och kliniker bryr sig om då att värdena är lite för höga,men jag har hittat info. på nätet som jag ska visa min läkare. Har andra symtom också som visar att min skäldkörtel inte mår bra. Går lätt upp i vikt,deppad,frusen,trött o.s.v.
    Mer sen!

• Pirog

Hejsan!
    Inatt har jag varit trött, ammat i stort sett sovandes med hjälp av min underbare man.Ella är fortfarande världens snällaste. gråter nästan ingenting. Hon hade gått upp 130 g på 3 dar, så hon mår fint.Just nu ligger hon i min famn och tittar med sina stora blå. Hon vill skicka en hälsning till sina nätmostrar:)

Pimpis, finns det nackdelar med medicinen eller varför får man den inte direkt om den ökar chanserna? klart du ska ha den!

Loyden, klart jag inte blir arg för gratulationer:)

Cats, trevligt att du håller debatten igång;)

• Love4cats

Loyden, kikar gärna in i bloggen senare . Pimpis, hoppas du får Levaxin. Tack för vidare info för visste inte heller vad det var. Finns så otroligt mycket ämnen och vitaminer och kurer och jag är dålig på att ta in allt om olika rön så lite kortinfo är aldrig fel. Vinkar till Pirog. Fick en bild framför mig där ni sitter uppe trötta allihopa men mysigt . Är på jobbet igen men ganska lugnt. Lite kyligare i luften men sol. Kollar in husdjurstrådar och surrar runt. Annars inte mycket nytt. Är lite stressad och hade behövt mer ledigt än en dag när vi är borta hela nästa helg. Snart är det ju semestertider och jag hade gärna velat göra klart övervåningen men får bli ett senare projekt. Nu ska jag gå och fika . Lycka till med flyttbestyren. Längtar till Skåne när jag tänker på söder men får åka dit om ett par månader.

• Loyden
    Pirog skrev 2008-04-26 12:44:15 följande:
    Hejsan!Inatt har jag varit trött, ammat i stort sett sovandes med hjälp av min underbare man.Ella är fortfarande världens snällaste. gråter nästan ingenting. Hon hade gått upp 130 g på 3 dar, så hon mår fint.Just nu ligger hon i min famn och tittar med sina stora blå. Hon vill skicka en hälsning till sina nätmostrar:)

Loyden, klart jag inte blir arg för gratulationer:)
    å va mysigt det låter.. Jag är så himla glad för din/er skull. Tänker på dig hela tiden och skickar små vibbar av lycka till dig "där borta"! Fast du förmodligen inte behöver mer känsla av lycka då du har så det räcker och blir över..

Nätmoster, vilket härligt namn. Det är vi nog alla så gärna. Ingen som säger emot här inte.. *ler*

Jag tänkte mest på den lilla infon som hängde med. Att ni försökt länge, ville inte säga för mycket i bloggen men hoppas det var okej..

Kram
  • Love4cats

Jag måste bara få berätta en nyhet. Skönt att jag hinner passa på att sitta här. *trumvirvel* Vi har bestämt oss för att genomföra ivf:en när vi får kallelsen. Vet att jag sagt att jag inte orkar, att jag är trött och less läkare men med kötiderna har vi inget att förlora och jag har smält alla turer och nyheter nu. Tanken har grott inom mig senaste veckan. Kommer dock inte berätta för särskilt många mer än utvalda; er, våra föräldrar och sen schemahandläggaren som lägger in läkartider och chefen. Fler vill jag inte ska veta för att hålla nere pressen jag känner nog själv inom mig. Vi fortsätter med adoption iaf med förhoppningar om syskon om vi lyckas "naturligt" eller vad jag ska säga . Så nu vet ni tjejer. Underbart att ni finns och jag är gärna nätmoster .

*Allt har sin tid*
  • Love4cats

Ska ringa Umeå på måndag för att få besked om hur vi ligger till kömässigt .

• Pimpinellan

Hinner inte svara! Ska ut ikväll på musikcafe´o är lite stess. Åter imorron!

Kram från nätmoster pimpis!

• Pirog

Härligt!!! Vad glad jag blir. även om det är en jäkla pärs(vilket jag är helt säker på att det är), så finns ju chansen att det lyckas och då är det värt det!!:)

Love4cats skrev 2008-04-26 13:55:13 följande:
    Ska ringa Umeå på måndag för att få besked om hur vi ligger till kömässigt .
  • Love4cats
    Svar på #18
    Jo det kommer säkert vara lite tufft men har vägt för och nackdelar igen och nu när jag känner mig piggare så sprack det bara fram och jag sa åt gubben
    "Är det inte lika bra att vi kör på nu när vi ändå varit igång så mycket med allt senaste året? Så kan vi pausa sen och pusta ut?"
    Det känns ändå bättre när jag tänker på det. Samla ihop allt på en gång och bara köra så får tiden utvisa vad som blir. Bara man försöker ta det lugnt emellanåt och skingra tankarna . Vet ju att jag är en sån som grubblar på allt som kan vara och inte så lättast är att göra så här nu slipper jag fundera sen.
  • Love4cats

Godmorgon . Ledig nu tre dagar. Skönt att vi tagit ut lite extra tid mellan varven. På valborgsmässoafton blir det grilla m föräldrarna. Vi gjorde en kul grej och skickade inbjudan till några stycken eftersom vår äldsta katt fyller jämnt , 10 år. Självklart kommer de för att umgås och uppvakta "barnbarnet". Lite grått och kallt ute just nu men härlig kväll igår. Hoppas allt är bra med er alla. Ska vila en liten stund till och sen storstäda. Kikar kanske in sen.

*Allt har sin tid *
Svar på tråden Hejsan Svejsan del 2